Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Powiewająca flaga

(1/2) > >>

Pierog_SU42:
Witam, chciałem się zapytać czy można byłoby zrobić w MaSzynie powiewającą flagę ( tak jak np: działająca elektrownia wiatrowa w Bałtyku). Oczywiście mam tą flagę zrobioną i animację, ale to jest zrobione w blenderze i czy ktoś by mógł mi powiedzieć jak to przekonwertować do formatu takiego żeby działało to w MaSzynie. W załączniku screen. Tu na przykładzie jest flaga Polski ale można dać inną teksturę. 

Przepraszam, jakby można przenieść do właściwego działu bo mi się pomyliło.Dziękuje

Sawi:
Ojjj z tym może być ciężko, bo z tego co wiem nie posiadamy skryptów do Blender'a.

Benek:

--- Cytat: Pierog_SU42 w 30 Grudnia 2013, 11:10:54 ---Witam, chciałem się zapytać czy można byłoby zrobić w MaSzynie powiewającą flagę ( tak jak np: działająca elektrownia wiatrowa w Bałtyku).

--- Koniec cytatu ---
Na chwilę obecną da się dowolny model poruszyć i obrócić. Jakbyś flagę podzielił na wiele elementów i próbował nimi zasymulować trzepotanie flagi, to może by to wyszło. Ale to rozwiązanie jest bardzo niepożądane. W symulatorze jest jednak już zaimplementowany prosty model wiatru. Spójrz na trawę na linii 144 w Lublińcu. Ona się lekko kołysze, jeśli się przyjrzysz dokładnie. Więcej informacji tutaj: http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_162#15._Kiwanie_na_wietrze.

Pierog_SU42:
Tą trawę to widziałem na Elektrociepłowni w Dobrym, tam też się kołysze. A jakby to zrobić w gmax? Mam gmax'a niby wiem jak postawić tego cube ale co dalej zrobić to nie mam pojęcia. A nawet jakby się udało zrobić to jak później? Jakieś wpisy trzeba było dodać do tego wind?
--- Cytat: Benek w 30 Grudnia 2013, 11:45:59 ---
--- Cytat: Pierog_SU42 w 30 Grudnia 2013, 11:10:54 ---Witam, chciałem się zapytać czy można byłoby zrobić w MaSzynie powiewającą flagę ( tak jak np: działająca elektrownia wiatrowa w Bałtyku).

--- Koniec cytatu ---
Jakbyś flagę podzielił na wiele elementów i próbował nimi zasymulować trzepotanie flagi, to może by to wyszło.

--- Koniec cytatu ---
Chodzi o to co w załączniku? Bo w Blenderze to się tak dzieli i później dodaje wiatr.

Benek:

--- Cytat: Pierog_SU42 w 30 Grudnia 2013, 11:59:24 ---Chodzi o to co w załączniku? Bo w Blenderze to się tak dzieli i później dodaje wiatr.

--- Koniec cytatu ---
Tak. Każdy z tych prostokątów musiałbyś odpowiednio poruszyć za pomocą zdarzeń translate i rotate. Syzyfowa praca. Raczej chodziło mi o to, że jest to możliwe, ale niekoniecznie rozsądne rozwiązanie.

--- Cytat: Pierog_SU42 w 30 Grudnia 2013, 11:59:24 ---A jakby to zrobić w gmax?

--- Koniec cytatu ---
Nie spotkałem się z tym, żeby ktoś przenosił animacje z programów typu gmax do MaSzyny.

--- Cytat: Pierog_SU42 w 30 Grudnia 2013, 11:59:24 ---Jakieś wpisy trzeba było dodać do tego wind?

--- Koniec cytatu ---
W pliku t3d modelu trzeba dodać w odpowiedniej linii parametr wind. Dokładnie nie pamiętam gdzie, ale łatwo to znaleźć, choćby w modelu trawy.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod