Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator
Tekstura *.gif
Paczkuś:
--- Cytat: jakol112 w 14 Czerwca 2013, 16:18:28 ---Czy możliwe jest również pojawianie się części modelu |tu dym| po włączeniu jakiejś funkcji |zapłon|?
--- Koniec cytatu ---
Częściowo jest możliwe (przykładem są lampki na pulpicie, które się zapalają przy określonych warunkach). Natomiast Maszyna jest ekologiczna i nie wspiera zanieczyszczeń atmosfery :D A tak serio to tak przygotowany dym wyglądał by sztucznie i po prostu... brzydko (obiekt nie był by animowany).
Tyrystor:
O lampki w kabinie to nie ma co porównywać z animacją, bo to działa na swoich zasadach i jest podparte fizyką pojazdu.
guest4368:
Algorytm może być dość prosty. Definiujemy dyszę / komin o danej pozycji, kierunku i kącie rozwarcia stożka. Dym reprezentowany jest kilka submodeli - "chmurek". W miarę oddalania się od komina / dyszy submodele zwiększają swoje wymiary, jednocześnie rośnie ich przeźroczystość. W pewnej odległości od komina submodel znika a pojawia się nowy najbliższy kominowi. Submodele zawsze orientowane są w kierunku obserwatora (jest to już zaimplementowane w MaSzynie). Algorytm ten stosowany jest chyba w MSTS, dodatkowo dym z parowozów zmienia swoją barwę (biały do czarnego) w zależności od warunków. Byłby to prosty sposób do reprezentacji dymu spalinówek, parowozów oraz np. przcieków pary z ogrzewania.
youBy:
Nie jest problemem napisanie systemu cząsteczkowego i jakiegoś opisu ruchu tych cząsteczek. Z obecnej fizyki lokomotyw spalinowo-elektrycznych ciężko uzyskać informację, ile i jakiego dymu powinno się pojawić.
Ra:
Hm, ale nie chodzi o to, żeby zrobić cokolwiek w maksymalnie prymitywny sposób. Pisząc o algorytmie miałem na myśli gotowy kod, którego działanie można obejrzeć i ocenić, czy wystarczająco przypomina rzeczywistość. Np. to już wygląda nieźle, ale trzeba by ukryć "pojawianie się", a także zrandomizować kierunek dymienia (dodać wpływ wiatru).
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej