Autor Wątek:  Odp: Projekt Rochowice  (Przeczytany 3621 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Projekt Rochowice
« dnia: 05 Marca 2013, 23:46:40 »
Na siłę można drzewa wstawiać QEditorem...

Temat QEditora jest ciekawy, jednak dyskusja poszła trochę w złym kierunku. Poza tym QEditor nie jest na tę chwilę dostępny na forum.
adsim
« Ostatnia zmiana: 07 Marca 2013, 22:52:34 wysłana przez adsim »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Odp: Projekt Rochowice
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Marca 2013, 00:03:09 »
Nie można. Chyba, że widać już trójkąty terenu? Dobra sceneria nie powinna być całkowicie płaska.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Odp: Projekt Rochowice
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Marca 2013, 01:01:43 »
Pisałem dość wyraźnie o drzewach. Mogę dopisać jeszcze inne modele statyczne.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Odp: Projekt Rochowice
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Marca 2013, 19:11:10 »
Na siłę można drzewa wstawiać QEditorem...
To sobie wstawiaj, pozdrawiam i powodzenia, odechce Ci sie przy 94257245623794239 wysypaniu sie programu i wiecznym wstawianiu obiektu 2-3 metry ponad terenem.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Odp: Projekt Rochowice
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Marca 2013, 19:50:19 »
W wersji, którą posiadam nie zdarzyło mi się takie coś. Jeśli nie umiesz kliknąć milimetr od obiektu już wstawionego to niestety, edytor pobierze sobie jakąś tam wartość X (X+H) i wyjdzie potworek. Nie wiem z czego wynikają Twoje kłopoty. Prawdopodobnie z bufora. Q napisał to tak, że modele które usunąłeś fizycznie klikając Delete, tak naprawdę zostają tylko ukryte. Nie dam sobie ręki uciąć ale może to prowadzić do kłopotów z alokacją pamięci.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Odp: Projekt Rochowice
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Marca 2013, 19:57:54 »
Jeśli nie umiesz kliknąć milimetr od obiektu już wstawionego to niestety, edytor pobierze sobie jakąś tam wartość X (X+H) i wyjdzie potworek. Nie wiem z czego wynikają Twoje kłopoty.
Lol, probujesz mi wmowic, ze nie potrafie obslugiwac sie mysza? Wez sie ogarnij czlowieku. Skoro to testowalem i nie dzialalo to prawidlowo, to z tego nie korzystam, proste. Jaka alokacja, co Ty bredzisz? Majac do wykorzystania 2gb i wykorzystane 1gb, zostaje 1gb wiec zadnych klopotow nie ma prawa byc, no chyba, ze program jest zle napisany.
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2013, 19:59:54 wysłana przez hunter »
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Odp: Projekt Rochowice
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Marca 2013, 20:46:03 »
Doklikałeś coś w kodzie symulatora - okej, ale nie rób z siebie developera c++ ;) Zapominasz, że alokacja i dezalokacja to nie są proste sprawy, i nie wyglądają tak jak to opisałeś w ostatnim zdaniu. QEditor działa prawidłowo o ile się umie go używać. Jest to narzędzie wydajne i stabilne.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Odp: Projekt Rochowice
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Marca 2013, 21:27:36 »
Nie uwazam siebie za super-pro-mega programiste, ale pewne zagadnienia po prostu znam. W takim razie gdzie sa te wszystkie trasy z "QEditora"? Ja jakos ich nie widze. ;) No i wytlumacz, co ma przydzial pamieci (i co jest do niej przydzielane) do blednego obliczania wysokosci przez program? W C++ Builderze do alokacji i dezalokacji masz dwa operatory - new i delete.
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2013, 21:31:55 wysłana przez hunter »
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Odp: Projekt Rochowice
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Marca 2013, 21:48:58 »


Działa? Działa.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Odp: Projekt Rochowice
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Marca 2013, 16:03:11 »
Doklikałeś coś w kodzie symulatora - okej, ale nie rób z siebie developera c++ ;)
Vice versa, daruj sobie takie teksty ;) Probujesz teraz sie jakos obronic, wrzucajac jakistam filmik. Domyslam sie, ze to TD, na tym to nawet moja karta graficzna jest demonem predkosci, takze 'dzialanie' programu na tej scenerii nie jest niczym nadzwyczajnym przy jej zlozonosci (a w zasadzie jej braku) ;) W takim razie czekamy na Twoja scenerie przy uzyciu tego narzedzia, zycze sukcesow. ;) EOT, proponuje wydzielic zbedne posty na bocznice.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Odp: Projekt Rochowice
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Marca 2013, 18:17:43 »
Dawno temu, mniej więcej wtedy gdy ostatnio rozgrzebałem edytor, dopatrzyłem się w czym tkwi problem. Igor też mniej więcej wie ale bez całkowitego przerobienia kodu nie da się pewnych rzeczy przeskoczyć. Nie oznacza to jednak, że sypie się jak piasek na plaży. Ten film to dzieło zrobione na zintegrowanej grafice z 2007r ;) Możemy się spierać ale na litość @hunter, obrzucajmy się merytorycznymi argumentami ;)

MS2 :D

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Odp: Projekt Rochowice
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Marca 2013, 22:36:48 »
Pol, tworzenie w Maxie scenerii jest tak samo proste jeśli chodzi o techniczne aspekty. Wybierasz obiekt, klikasz i jest on wstawiony. Używając opcji Snap możesz bezpośrednio przykleić obiekt do trójkątów terenu, czyli nie martwić się o to na jakiej wysokości umieścić obiekt. Edytor Q ma zaletę taką, że mamy podgląd gotowych modeli. Jest to narzędzie wygodniejsze dla ludzi bez wyobraźni przestrzennej. Zrobienie całej scenerii i bazowanie tylko na helperach jest trudniejsze, jednak da się tego dokonać. Dodatkowo masz rozwiązaną sprawę z tworzeniem terenu, i to nie tylko płaskiego.