Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa
Częstotliwość migania semaforów
Paul:
Zależy od przekaźnika, w JRM (standardowy migacz na PKP) zasadniczo stosowane są częstotliwości 45, 60 i 90 imp/min, w EDM (migacz elektroniczny wprowadzony w IZH-111) przewidziano tylko 60 imp/min. Widziałem wszystkie te częstotliwości w sygnałach zezwalających - chyba żadne przepisy precyzyjnie tego nie określają, więc można dla uproszczenia spokojnie przyjąć 60 imp/min.
MichałŁ:
W założeniach sygnalizacji OSŻD częstotliwość miała znaczenie i np. w Czechach i Słowacji dalej ma. U nas to jest bez znaczenia wiec tak jak napisał Paul w praktyce stosujemy różne częstotliwości.
Sygnalizacja OSŻD miała być jednolita w całym bloku komunistycznym (coś jak kapitalistyczny ETCS) i była stopniowana tak.
sygnał na następnym semaforze
1. Pomarańczowe ciągłe-stój
2. Pomarańczowe 45mig./min 40km/h
3. Pomarańczowe 90mig./min 60km/h
4. zielone 45mig/min 90km/h
5. zielone 90mig/min 120km/h
6. zielone ciągłe- największa dozwolona
Irek_Wd:
Jako dziecko spotkałem się z tym, że pomarańczowe światło na powtarzaczu migało w "rytm" sygnalizacji na przejeździe czyli krotki błysk i nieco dłuższa przerwa - stosunek ok. 1:4
Niebugoclaw:
Na to nie ma reguły. Czasami S4 wygląda jak S5 bo pomarańczowe przygasa tylko na chwilkę.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej