Symulator EU07 (i nie tylko) > Screeny
Tor w wykopie
jageer:
--- Cytat: Benek w 07 Stycznia 2013, 23:00:44 ---Krzaki robią swoje "robiąc" zbocze bardziej strome.
--- Koniec cytatu ---
Wydaje Ci się, tam jest ładny pion rzędu kilku dobrych metrów...
Od SKP/Strażnicy w zimie z nudów dróżnik zjeżdża na sankach do przejazdu :P
A tak na poważnie ma tam kilkanaście schodów do pokonania...
Benek:
--- Cytat: jageer w 07 Stycznia 2013, 23:04:00 ---Wydaje Ci się, tam jest ładny pion rzędu kilku dobrych metrów...
--- Koniec cytatu ---
Skaliste podłoże, czyli ma prawo być.
JONIN_EZT:
Wybaczcie, że odkopię temat.
Przeglądając Id-3 bo tam generalnie jest wszystko na ten temat. To pochylenia w przekopie można znaleźć w tabeli 2 na stronie 19. Wszystko zależne od gruntu jaki występuje
http://eu07.pl/userfiles/1686/priv-Id-3.pdf
Przykładowo dla skał dobry przykład jest na linii do Szklarskiej Poręby
http://www.bazakolejowa.pl//index.php?dzial=linie&id=559&okno=galeria&&od=0&do=48&photoid=35351
I z dzisiejszych czasów
http://www.bazakolejowa.pl//index.php?dzial=linie&id=559&okno=galeria&&od=0&do=48&photoid=21309
Generalnie jeszcze jest dopisek, że co 6m powinno się stopniować skarpy (przerwy płaskie o koło 1m) w przypadku jak skarpy są większe niż 6m. Chociaż nie jest to zawsze stosowane. Przykład z linii 201 z tzw Wielkiego Przekopu
http://rail.phototrans.eu/14,60433,0,_______________M62_ST44_1106.html
http://www.fotokolej.pl/img-st44-992-13423.htm
http://www.bazakolejowa.pl//index.php?dzial=linie&id=463&okno=galeria&&od=0&do=256&photoid=11400
Ze strony czysto praktycznej to rzadko się dba o konserwację nasypów i przekopów (z wyjątkiem koszenia, ale to tylko na bocznicach), więc wszyscy wiemy, że w większości przypadków stałego pochylenia nigdzie nie spotkamy teraz.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej