Autor Wątek:  jak edytować gotowe scenerie  (Przeczytany 3566 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline johncenafan

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
jak edytować gotowe scenerie
« dnia: 16 Października 2012, 20:54:26 »
witam chciałbym się dowiedzieć jak edytować gotowe scenerię tzn.chodzi mi głównie o roslinność  ponieważ wiekszość scenerii jest bardzo uboga

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1232
Odp: jak edytować gotowe scenerie
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Października 2012, 21:07:05 »
Możesz za pomocą programu G-max lub 3ds Max importować sobie pliki roślinności, terenu i torowiska a następnie za pomocą skryptu z podglądem na te elementy dowolnie dodawać roślinność.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline johncenafan

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: jak edytować gotowe scenerie
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Października 2012, 21:44:48 »
mogłbyś dokładniej objaśnić mam 3ds maxa z tym dodatkiem do układania torów itp. chciałbym dokładniej się dowiedzieć co po kolei robić

Proszę edytować własne wiadomości, pisownia zgodnie z regulaminem. Forum to nie jest brudnopis.

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 16 Października 2012, 22:15:39 wysłana przez REWIZOR »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1232
Odp: jak edytować gotowe scenerie
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Października 2012, 21:53:33 »
Masz rozumiem 3ds'a ze skryptami? To już połowa sukcesu. Teraz należy importować plik scenerii (Import SCN). Klikamy i przy pytaniu 'Do you want to reset' klikamy przecząco. Następnie wybieramy plik scenerii z drzewami (dla linii 61 znajduje się on w scenery/linia61/l61_lasy.scm. Po chwili pokaże się Ci mnóstwo punktów z drzewami na tej scenerii. Aby mieć większy wgląd możesz importować sobie np. torowisko  czy teren. Następnie, wstawiaj dowolnie roślinność funkcją "Zieleń". Aby eksportować to, co zrobiłeś, wybierz z górnej belki "Edit > Select by... > Color", kliknij na jedno drzewo. Zaznaczą się wszystkie. Następnie wybierz w skrypcie opcję 'Export SCM' i nadpisz stary plik l61_lasy.scm. Tak na szybko Ci to opisałem.

  Dodano: 17 Października 2012, 20:53:15
Mam nadzieję wytłumaczyłem wszystko w dość zrozumiały sposób.
« Ostatnia zmiana: 17 Października 2012, 20:53:15 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: jak edytować gotowe scenerie
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Października 2012, 20:54:23 »
Dlaczego mi w Gmaxie po utworzeniu nowego folderu o nazwie "eu07" w folderze scripts oraz po wrzuceniu tam skryptów wywala taki błąd jaki jest w załączniku? Czy te skrypty mają być w folderze "startup"?
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: jak edytować gotowe scenerie
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Października 2012, 20:55:37 »
Skrypty mają być w folderze Scripts/eu07. Dlaczego w tym śmieciowym wątku piszesz? Jest do tego odpowiedni temat, nawet przyklejony. Nie zauważyłem, że to Gmax.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9226
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: jak edytować gotowe scenerie
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Października 2012, 20:57:10 »
Poza tym nie raz już było o tym na forum.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: jak edytować gotowe scenerie
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Października 2012, 21:01:31 »

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: jak edytować gotowe scenerie
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Października 2012, 21:06:12 »
Dlaczego mi w Gmaxie po utworzeniu nowego folderu o nazwie "eu07" w folderze scripts oraz po wrzuceniu tam skryptów wywala taki błąd jaki jest w załączniku? Czy te skrypty mają być w folderze "startup"?
Poszukaj jakiejś przeróbki skryptów, tak by pasowały do Gmaxa lub pobierz Gmaksowe i podmień tylko kilka najważniejszych skryptów (głównie CreateIncTree.ms).
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.