Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Dach dwuspadowy

<< < (3/3)

gruha_EU:

--- Cytat: klimczok_mk w 28 Sierpnia 2012, 21:04:24 ---@matek123 a jak potem to równo ustawić na spadach?

--- Cytat: gruha_EU w 28 Sierpnia 2012, 20:52:20 ---Nie będzie za ciężkie?? Nie lepiej na płaszczyznach??

--- Koniec cytatu ---
Co masz na myśli o tych płaszczyznach?
  Dodano: 28 Sierpnia 2012, 21:06:41 Spodu nie można usunąć bo przecież tam będzie tekstura.

--- Koniec cytatu ---

Chodziło mi o Plane ;)

Ra:
Weźcie jeszcze kiedyś poprawkę na to, że jak będą cienie robione shaderami, to każdy niezamknięty model (tzn. bez spodu) będzie generował nieprawidłowe cienie...

pol102:
Nie róbcie chałtury! Nie żydujcie 8 trójkątów na podbitkę! Jedyny kłopot jaki tworzą domki z dachem dwuspadowym, to kłopot z teksturowaniem szczytów. Zasady robienia domków z dachem dwuspadowym:
1. Budynki tworzymy ze spline.
2. Rysujemy w rzucie z boku, czyli rzutu na szczyt.
3. Wyciągamy to w bryłę.
4. Usuwamy "dach".
5. Robimy boxa - takiego by mieć vertex pointy wzdłuż kalenicy lub gąsiora (jak by nie patrzeć tej samej krawędzi).
6. Box powinien mieć wymiar podstawy domu + 1m na każdą krawędź/ścianę.
7. Ustawiamy go względnie w środku bryły domu.
8. Podnosimy na wysokość murłaty i wyciągamy środkowe vertex pointy na wysokość kalenicy.

Podczas teksturowania należy oddzielać szczyty (trójkąty kalenica - zewnętrzne murłaty) i po oteksturowaniu scalać je spowrotem - nie pytać dlaczego.

Rozi:
W sieci znajdziemy wiele darmowych tutoriali video jak modelować. Wystarczy tylko wpisać w wyszukiwarkę: 3D max house modelling i znajdziemy takie coś:

klimczok_mk:
Odgrzewam kotleta. A jak uzyskać ten sam kąt dachu dwuspadowego co kąt na boxie z wysuniętymi vortexami?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod