Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Fabryka modeli
Rozi:
To są face czy tris?
eu07-001:
Ogólnie za dużo nie jest. Bardziej liczy się ilość submodeli, oraz nie podałeś na jakiej odległości pojawia się jaki LoD, nie ma więc jak porównać.
matek123:
Submodele to już moja kwestia. Bo dostaję .obj i dzielę na submodele i robię mapowanie.
Ra:
Robienie LoD ma sens, jeśli liczbę trójkątów zmniejszy się 100-krotnie, czyli zamiast 5000 szczegółowego modelu, uproszczony model będzie miał 50 trójkątów. Korzystne jest też ograniczenie submodeli, czyli gdy zamiast np. 30 submodeli wyświetli się jeden.
A najlepiej zrobić badanie: ustawić obok siebie 10 torów i ustawić na nich pojazdy, jeden za drugim, oraz na sztywnych pozycjach kilka kamer. Po czym robić różne wersje LoD, unikając zauważalnej utraty jakości i dążąc do najwyższego FPS (albo największego promienia renderowania). Przy czym wartości FPS powyżej 50 nie są już miarodajne.
Jeżyk:
Cały model 5724 faców i 88 submodeli, które pewnie będą przez matek123 złączone i będzie ich myślę koło 40.
5724 x2 = 11448 trójkątów, ale pamiętam, że w kilku miejscach są rozwiązania z facem(głównie koła) jako jednym tri a nie dwoma więc od tych 11k ze 100-250 jeszcze bym odjął. W sumie:
Gotowy Model - 5724 fa, 88 submodeli.
LOD - 46 fa, 3 submodele.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej