Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Projekt 750mm
Stele:
Pierwej trzeba wprowadzić temperaturę wody. Co od niej uzależnisz to już twoja sprawa. Jedyna termodynamika jaką mamy, to temp. silników liczona na poziomie ekranu w turbokiblu. ;) Mamy tu kogoś z teoretyczną znajomością silników spalinowych, potrafiącego rozpisać ich pracę matematycznie lepiej niż to jest zrobione teraz? Bez tego to ani cieczy roboczych ani kłębów dymu mieć nie będziemy.
TGVkamil:
Cóż, to co sie da to zrobię, a resztę zostawię na przyszłość.
Lelek:
--- Cytat: Stele w 06 Grudnia 2015, 17:50:47 --- Mamy tu kogoś z teoretyczną znajomością silników spalinowych, potrafiącego rozpisać ich pracę matematycznie lepiej niż to jest zrobione teraz?
--- Koniec cytatu ---
Well, I'm definitely not expert on diesel motor thermodynamics, but recently, I was thinking about computing the temperature of oil and water.
If we know flow of fuel to motor and its heat of combustion, we can compute flow of energy to motor. In motor, depending to its efficiency, part of energy is transfered to move and part to heat. The heat is divided between oil, exhaust gases and material that motor is made from. There I don't know, if it's possible to compute how it's dividing. Maybe it's dependent on heat capacity of each material. In next step material of motor is changing heat with water and its cooled in radiator. Maybe, if we know surface of both heat exchangers, we can compute the temperature of water.
Or if there is somebody, who has aces to locomotive, he could shoot position of controller and temperature gauges during ride and then we could make some simple empirical model of temperature. And how it's done now and how in another simulators?
Stele:
Now all not-electric engines transforms energy from pure air into mechanical on the shaft with 100% efficiency. Some data for empiric thermal model should be in loco documentation. On revisions they have to know from somewhere if all temperatures matches. As for exhaus gases we need dependances of preasure and composition to get right ammount in right color. I'd start with thermodynamics of resistors in electric locos as it's much easier to compute. ;)
TGVkamil:
Oficjalnie zostały zakończone pracę nad modelem L45H na tor 750mm. Waży 112k z wózkami, bez Low Poly.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej