Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?

<< < (8/31) > >>

adsim:

--- Cytat: ST44-003 w 10 Grudnia 2012, 11:32:57 ---Scaliłem screeny żebyś mógł łatwiej zlokalizować. Jest więc tak:
1. Nie mogę zlokalizować za co odpowiada, ale nie za pantografy.

--- Koniec cytatu ---
Uchwyty na czołownicy do założenia końcówek.

--- Cytat: ST44-003 w 10 Grudnia 2012, 11:32:57 ---2. Za barwę zaworów od węży powietrza.

--- Koniec cytatu ---
Już nie, teraz są brane z osobnej tex nowych węży.

--- Cytat: ST44-003 w 10 Grudnia 2012, 11:32:57 ---...Boki (te z otworami na piasek) to już ze zdjęć użytych do stworzenia tekstury...
--- Koniec cytatu ---
Przód dachu też można zrobić ze zdjęć czoła, tylko później jest więcej zabawy z klonowaniem itd.
Do dopasowania barw góry dachu można użyć narzędzia "krzywe", chociaż nie wiem jak to się nazywa w PS.

up5358:
Witajcie,

Mam pytanie odnośnie dawania cieni po usunięciu np, zderzaków na czołownicy. Czy efekt (jeszcze nie końcowy) na zdjęciu jest do zaakceptowania?  Po usunięciu zderzaka używałem stempla, a następnie rozmywania. Efekt jeszcze nie jest końcowy, gdyż na to pójdzie jeszcze stempel, a na koniec wyostrzanie dolnej krawędzi czołownicy w miejscu rozmywania. Jeśli ktoś ma bardziej praktyczną metodę, na której mógłbym się uczyć to poproszę o opis jakimi narzędziami operować, by metodą "prób-błędów" dojść do zadowalającego efektu.

Drugi screen to robienie cieni malując pędzlem. Efekt: w mojej ocenie wygląda, jakby ktoś budyniem czekoladowym, bądź inną substancją zarzucił czołownicę 303E.

szogun:
Strasznie "na około" robisz ten retusz. Powinno użyć się narzędzia Rozsmarowanie (w GIMPie taki palec wskazujący), ewentualnie stempelka i na koniec wszystko zamaskować plasterkiem.

adsim:
Rozmazywania nie polecam. Najpierw trzeba wszystko wyretuszować klonowaniem i łatką, żeby stworzyć jednolitą powierzchnię, jak masz to na górze czołownicy siódemki na screenie: http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=21899.0;attach=58299;image
Potem robisz tak, jak Ci kiedyś opisywałem - odpowiedniej wielkości pędzel z rozmytymi krawędziami i przeźroczystoścą i malujesz cienie. Możesz sobie użyć którejś z gotowych tekstur jako szblon do malowania. wklejasz ją jako nową warstwę, dajesz jej przeźroczystość, żeby widzieć swoją tex i malujesz cienie w miejscach, gdzie są one na tym szablonie. Na koniec usuwasz tę warstwę i gotowe.

dawid11117777:
Zacząłem robić próbne textury i gdy mam plik dds i chcę odpalić np (SM31 bo się bawię nim na próbę) o wyskakuje mi że maszyna przestała działać. Robię tak że DXTBmp zmieniam dds na bit map i potem robię w gimipie i spowrotem tym programem na dds.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod