Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa
Semafor próby hamulca
Cordylus:
Wymiarowanie to było w istocie moim pierwszym w życiu, więc przyznaję: niespecjalnie wiedziałem jak się za to zabrać. Rysunków technicznych też nigdy nie tworzyłem i raczej tworzyć nie będę, bo studiuję medycynę a te dziedziny raczej w parze jednak nie idą. Człowiek jest zbyt niewymiarowy.
Prawdę powiedziawszy chciałem początkowo zrobić tak jak mi poradziłeś, nanosząc rysunek na kartkę ołówkiem, jednak wiatr był na tyle silny i zimny, że zgrabiałe ręce odmawiały mi trzymania ołówka, a kartka usilnie starała się zmienić własną lokalizację - w efekcie czego powstał bohomaz czytelny raczej tylko dla mnie. W domu już z kolei pomyślałem, że może lepiej będzie nanieść te wymiary na zdjęcia. Wyszło jak wyszło. Będę o tym pamiętał następnym razem.
Cieszę się jednak, że powstaje model. To urządzenie jest jednak dość rzadkie, wiec może przynajmniej uda się je ocalić od zapomnienia w formie cyfrowej.
Tego rodzaju sygnalizatory widziałem też w Niemczech, jednak u nich to wyglądało zupełnie inaczej.
Tolein:
Widzisz, dlatego właśnie po powrocie do domu bierzesz kompas i latarkę i usiłujesz odszyfrować bohomaz, rysując jednocześnie właściwy rysunek.
Generalnie rysunek ma tę zaletę, że nie trzeba się zastanawiać co się na nim dzieje (jeśli tylko jest poprawnie wykonany i czytelny, a nie pobazgrany).
Co się natomiast tyczy modelu, to jeszcze bym się nie rozpędzał, brakuje nieco wymiarów, więc jeśli tylko masz możliwość, to udaj się w teren i spróbuj narysować całość, zaznacz wszystkie długości, szerokości, odległości, grubości, średnice, co tylko uda Ci się dorwać. Ja, jeśli tylko będę miał kompletną dokumentację, z przyjemnością stworzę bryłę, no ale potem potrzebny będzie ktoś, kto oświetli model, no i zrobi tekstury.
Anrej:
--- Cytat: Tolein w 09 Kwietnia 2013, 16:58:58 ---Podejmij wyzwanie Actimela!
--- Koniec cytatu ---