W sumie to źle się wyraziłem, raczej chodziło mi o to, żeby było wiadomo ile powinien mieć trójkątów słup trakcyjny z wysięgnikiem, ile semafor, ile wózek loka/wagonu, ile kabina, ile budynki stacyjne (to chyba bardziej w funkcji czegoś, np. rozmiarów, bo jeden kiosk z biletami na stacji Pomiechówek nie będzie i nie powinien mieć tyle samo trójkątów co budynek stacyjny Krakowa Głównego), a ile budynki otaczające trasę, ale znajdujące się 2km od niej (np. wieżowce, albo inne Pałace Kultury i Nauki będzie widać z tej odległości). Tak żeby w efekcie było tak, że niezależnie jaką trasę włączymy, to wiemy mniej więcej jakiego mamy się spodziewać na swoim sprzęcie fps. A nie tak, że w tamte trasy gramy, ale w te już nie, bo to są trasy lecące np. przez jakieś miasto, które twórca postanowił bardzo dokładnie odwzorować (i np. jak jedziemy Średnicowym przez Wisłę, to cała panorama Warszawy jest do jednego załomu w murze odtworzona i pokaz slajdów się robi taki, że nie wiemy czy nasz komputer jeszcze żyje, czy już nie).
Co do uzależnienia LoD od poziomu prędkości, to miałem swego podobny pomysł.