Autor Wątek:  Jak tam prace nad modelami?  (Przeczytany 179608 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6105
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2077
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #240 dnia: 01 Września 2012, 08:00:28 »
To w takim razie w wolnej chwili przygotował bym komplet plików do cyfrowego wyświetlacza prędkości. Będzie potrzebny do kabiny 14WE.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #241 dnia: 01 Września 2012, 08:47:25 »
Eh chciał coś robić ale mi nie pozwolono, no bo jak idzie o zrobienie textury, scenerii to jest ok a coś bardziej wymagającego to problemy... no to robię wagoniki;) przynajmniej coś bardziej oryginalnego patrząc na aktualne prace.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #242 dnia: 01 Września 2012, 22:22:40 »
Kolejna wersja podświetlenia w załączniku.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #243 dnia: 02 Września 2012, 00:01:12 »
Bardziej pobaw się kontrastem, bo takie mleko niezbyt fajnie wygląda.

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #244 dnia: 02 Września 2012, 01:02:23 »
...poziomy złożoności (chodzi mi o ilość trójkątów) modeli dla kolejnych stopni LoD, w zależności od roli jaką pełni dany obiekt w symulatorze. Tak, żeby ktoś nie produkował super-wiaty na przystanku osobowym, przez który przelatujemy 160kmph, albo bardzo realistycznego wiaduktu kolejowego, którego i tak nie widać, bo jedziemy po nim.
Tak na logikę, szczegółowo powinno być zawsze tak bardzo jak się da. Redukcja LoD mogłaby następować np. w funkcji prędkości. Bo jak w w/w przypadku wpadniemy na pomysł stanąć sobie na tym przystanku to fajnie byłoby go widzieć w dobrej jakości. Podobnie w przykładzie wiaduktu - być może ktoś wpadnie na pomysł postawienia dwóch równoległych wiaduktów koło siebie (tak jak nad Łyną w Olsztynie) i wtedy będzie go widać :)

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #245 dnia: 02 Września 2012, 13:31:48 »
W sumie to źle się wyraziłem, raczej chodziło mi o to, żeby było wiadomo ile powinien mieć trójkątów słup trakcyjny z wysięgnikiem, ile semafor, ile wózek loka/wagonu, ile kabina, ile budynki stacyjne (to chyba bardziej w funkcji czegoś, np. rozmiarów, bo jeden kiosk z biletami na stacji Pomiechówek nie będzie i nie powinien mieć tyle samo trójkątów co budynek stacyjny Krakowa Głównego), a ile budynki otaczające trasę, ale znajdujące się 2km od niej (np. wieżowce, albo inne Pałace Kultury i Nauki będzie widać z tej odległości). Tak żeby w efekcie było tak, że niezależnie jaką trasę włączymy, to wiemy mniej więcej jakiego mamy się spodziewać na swoim sprzęcie fps. A nie tak, że w tamte trasy gramy, ale w te już nie, bo to są trasy lecące np. przez jakieś miasto, które twórca postanowił bardzo dokładnie odwzorować (i np. jak jedziemy Średnicowym przez Wisłę, to cała panorama Warszawy jest do jednego załomu w murze odtworzona i pokaz slajdów się robi taki, że nie wiemy czy nasz komputer jeszcze żyje, czy już nie).
Co do uzależnienia LoD od poziomu prędkości, to miałem swego podobny pomysł.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 565
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #246 dnia: 02 Września 2012, 14:31:15 »
No w końcu.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #247 dnia: 02 Września 2012, 14:34:43 »
Pioruny z reguły bywają z jaśniejszym białym, świecą blaskiem. Jeśli dało by się dopracować tak, że kilka piorunów zrobić takich jak na screenie a kilka takich mocno jasnych to byłoby elegancko ;) Oczywiście nie mówiąc, że się nie podoba. Podoba się, a jak :)
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 565
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #248 dnia: 02 Września 2012, 14:37:06 »
Tak jest od czasu PC2009 i nikt się nie skarżył :P
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #249 dnia: 02 Września 2012, 14:48:26 »
Może i mają rację, że się nie skarżyli bo jakby taki jasny piorun niespodziewanie strzelił w drzewko obok torów to.. koniec jazdy. Chyba by strzelił monitor ;) W każdym bądź razie, jakby taki pomysł Ci się spodobał to miej go Bartek na uwadze ;)
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 339
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #250 dnia: 02 Września 2012, 15:53:52 »
W każdym bądź razie, jakby taki pomysł Ci się spodobał to miej go Bartek na uwadze ;)
A nie możesz sam zrobić? Od razu tak, żeby Ci odpowiadało.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #251 dnia: 02 Września 2012, 20:15:05 »
Dobra, poprawiłem peron wg uwag. Co sądzą znawcy tematu? Powyginałem krawędzie, a także samą płytę peronu. Pobawiłem się teksturami w gimpie.
« Ostatnia zmiana: 02 Września 2012, 20:16:51 wysłana przez Benek »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6105
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2077
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #252 dnia: 02 Września 2012, 21:09:25 »
Świetna robota.

  Dodano: 02 Września 2012, 21:10:33
Jak znajdę to sfotografuję jakąś brzózkę, albo sosenkę, bo one lubią takie nieużywane betony.
« Ostatnia zmiana: 02 Września 2012, 21:10:33 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #253 dnia: 02 Września 2012, 21:59:37 »
W przerwie przy innej robocie, która mi chwilowo wychodzi bokiem;)

Offline Johny212

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #254 dnia: 02 Września 2012, 22:48:55 »
No nareszcie ktoś o tym pomyślał. ;)

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1232
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #255 dnia: 02 Września 2012, 22:53:48 »
Mogę dać kilka zdjęć takich elementów.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Przemekm

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #256 dnia: 02 Września 2012, 23:09:22 »
Dobra, poprawiłem peron wg uwag. Co sądzą znawcy tematu? Powyginałem krawędzie, a także samą płytę peronu. Pobawiłem się teksturami w gimpie.

"Kocie Łby" wyglądają dobrze. Ale krawędź peronu powinna być chyba też w podobnej kolorystyce, a nie fioletowej. Tak mi się wydaje.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #257 dnia: 02 Września 2012, 23:25:02 »
Mogę dać kilka zdjęć takich elementów.
No to jak masz, to super;)

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #258 dnia: 02 Września 2012, 23:36:19 »
W przerwie przy innej robocie, która mi chwilowo wychodzi bokiem;)
Tak do kompletu, to jeszcze taki zwrot odchylny fajnie by mieć (na zakrętach >5 st się go stawia zamiast słupków pędniowych)

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1232
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #259 dnia: 02 Września 2012, 23:49:55 »
Coś w ten deseń może być? :) Więcej podeślę o bardziej rozsądnej porze.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #260 dnia: 03 Września 2012, 11:03:13 »
To ja sobie zaklepię naprężacze od zwrotnic.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6105
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2077
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #261 dnia: 03 Września 2012, 11:21:31 »
To ja w wolnym czasie zrobię "rurę" do pędni i kanalik betonowy. A może to wydawać w formie plików .max, to każdy mógłby sobie dopasować do ilości pędni, które chciałby zamontować?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #262 dnia: 03 Września 2012, 14:50:04 »
"Kocie Łby" wyglądają dobrze. Ale krawędź peronu powinna być chyba też w podobnej kolorystyce, a nie fioletowej. Tak mi się wydaje.
Nie jest fioletowa, ma kolor betonu. Poza tym jest takie oświetlenie ustawione, toteż tak Ci się wydaje.
Komplet naprężaczy, linek, itp. podobno zrobił do MOP-a CTL, ale jeszcze tego nie mam u siebie, bo tworzę teren.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #263 dnia: 03 Września 2012, 19:40:26 »
Pracuję nad mapowaniem. Skończyłem dopieszczać już tylną część wagonu. Zmapowana każda ścianka, nie ma że jest mapowana z jednego pixela tekstury (screen 2) :)

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 565
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #264 dnia: 03 Września 2012, 19:45:31 »
Kółka fuj :)
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #265 dnia: 03 Września 2012, 19:46:33 »
Kółka tylko robocze.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #266 dnia: 03 Września 2012, 21:16:48 »
@Benek, może mi się tylko wydaje, ale perony w takich miejscach najczęściej łączą się z terenem od strony "pola" i nie ma tam krawędzi. Po prostu peron delikatnie opada w tamtą stronę. Krawężnik najczęściej jest już ledwo widoczny (jeśli jest). A nawet jeśli był, to teren już doszedł do poziomu i jest naprawdę potężnie zarośnięty.
Po drugie to obniżenie na końcu peronu chyba jednak powinno być w krawężniku od strony toru, gdyż inaczej masz jak w banku, że deszcze wypłukają to na torowisko. Sama tekstura troszkę mi się nie podoba, bo nawet jeśli to jest piasek lub glina to już dawno zarosła. No i przydałoby się jakieś połączenie z drogą zamiast krawężnika. Może odwrócić ten peron o 180st.?
« Ostatnia zmiana: 06 Września 2012, 14:13:40 wysłana przez Rozi »
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #267 dnia: 03 Września 2012, 21:28:31 »
No, wreszcie jakieś rzeczowe uwagi. Poprawię ten spadek "od tyłu" i pomyślę o połączeniu peronu z drogą. Co do tego spadku z boku, tej gliny, to chodziło mi o to, że to są pozostałości po peronie. W ogóle nie wiem o co Ci chodzi z tym odpływem.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #268 dnia: 03 Września 2012, 22:22:43 »
Co do elementów pędni - rury, kanały, zwroty i słupki pędniowe i inne już zrobiłem. A jak mnie szlag nie trafi z samochodem, to jutro się zajmę dokończeniem naprężaczy.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1232
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #269 dnia: 03 Września 2012, 22:34:55 »
Cytuj
Co do elementów pędni - rury, kanały, zwroty i słupki pędniowe i inne już zrobiłem.
W takim razie nie pomogę ;)
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!