Symulator EU07 (i nie tylko) > Poradniki
[SCN] - Własna sceneria - krok po kroku
MaciejM:
Roślinność na równi z terenemAby wstawiać roślinność na równi z trójkątami terenu: http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-face.PNG
1. Zaznaczamy opcję SNAPS TOOGLE (magnesik).
2. Klikamy na ikonkę PPM.
3. Zaznaczamy opcję FACE.
4. Ustawiamy roślinność (lub inny dowolny obiekt) na miejscu trójkątów, a wysokość (współrzędna Z) zostanie automatycznie zmieniona.
MaciejM:
Pionowa ściana lasu jako plane1. Wybieramy Create -> Standard primitives -> Plane z górnej belki menu.
http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-plane_1.PNG 148.38 KB
2. Ustawiamy Plane, w prawym oknie Parameters można ustawić długość, szerokość oraz liczbę segmentów (zalecam ustawiać 1 segment na ok. 100 metrów, chyba że po łuku to więcej).
http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-plane_2.PNG 138.55 KB
3. Po ustawieniu należy oteksturować teksturą lasu (w folderze /textures). Należy zaznaczyć Plane, dalej wcisnąć M (otworzy Material editor), wybrać teksturę, następnie wg kroków zaznaczonych na jednym z wcześniejszych screenów: http://eu07.pl/userfiles/8463/priv-mps4-6.PNG
4. Mapowanie: wybrać typ mappingu jako Box, następnie ułożenie tekstury na dł/wys/szer (zazwyczaj odpowiada wysokości lasu, trzeba się pobawić), można obrócić teksturę poprzez zaznaczenie opcji Flip, zazwyczaj w osi V, czasem trzeba ukierunkować teksturę poprzez zaznaczenie odpowiedniego punktu X/Y/Z.
http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-plane_3.PNG 479.24 KB
Inny sposób (@Stele): http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28113.msg425554.html#msg425554
Nawigacja
Idź do wersji pełnej