Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa
Tunele kolejowe w Polsce
Tomnord15:
Tunele kolejowe w Polsce nie są zbyt liczne ale warto bliżej zainteresować się tymi kolejowymi budowlami. Mamy ich w naszym kraju ponad 20. Dzielą się głównie na jednotorowe i dwutorowe, jedno i dwukomorowe. Prawie wszystkie powstały w 19 wieku. W załączeniu dwutorowy tunel na linii 276 w którym ze względu na skrajnię leży jeden tor.
http://semaforek.pl/wiki/index.php/Tunele_na_polskiej_sieci_kolejowej
http://www.kolej.one.pl/_fervojoj/BIBLIO/OGOLNE/TUNELE.HTM
sektor 77:
Z położenia geograficznego w wielu miejscach budując TUNEL - szlak kolejowy (chociaż teraz się nic nie buduje) byłoby dużo bliżej i szybciej, architekci nie projektują takich szlaków. Nawet gdyby konieczność taka była, to nadłożono by kilkanaście kilometrów i wybudowano by jakiś most, o ile byłaby taka potrzeba. Chodzi o kasę. Stare tunele, które są wybudowane wymagają lub pochłaniają wiele pieniędzy na konserwację, a jak wiemy na wszystko brakuje funduszy. Kiedyś na tego typu sprawy i na wiele innych, nigdy nie brakowało ;) W symulatorze będą zawsze mile widziane.
Tomnord15:
--- Cytat: sektor 77 w 21 Lipca 2012, 17:09:55 ---Z położenia geograficznego w wielu miejscach budując TUNEL - szlak kolejowy (chociaż teraz się nic nie buduje) byłoby dużo bliżej i szybciej, architekci nie projektują takich szlaków. Nawet gdyby konieczność taka była, to nadłożono by kilkanaście kilometrów i wybudowano by jakiś most, o ile byłaby taka potrzeba. Chodzi o kasę. Stare tunele, które są wybudowane wymagają lub pochłaniają wiele pieniędzy na konserwację, a jak wiemy na wszystko brakuje funduszy. Kiedyś na tego typu sprawy i na wiele innych, nigdy nie brakowało ;) W symulatorze będą zawsze mile widziane.
--- Koniec cytatu ---
Można porównać Polskę i np. Norwegię, gdzie w bardzo trudnym terenie na linii Oslo- Bergen przy modernizacji tej trasy prostowano zakręty i budowano tunele zwiększając tym samym prędkość z około 70- 80 km/h do 130 km/h. Czyli jednak budowa tuneli dużo daje, choć jest kosztowna. Ale jeśli chce się uzyskać większe parametry na modernizowanych liniach to jest niezbędna. Ale nie w naszym kraju, gdzie wszystko robi się byle jak i jak najmniejszym kosztem. A co do konserwacji starych tuneli to owszem pochłania wiele kasy, ale robi się to na dziesiątki lat. Podaję przykład pewnego tunelu na zdjęciu powyżej. Od czasów wojny nie robiono w nim nic, dopiero przed elektryfikacją linii 276 wzmocniono tunel. I obecnie wygląda prawie jak nowy.
Ra:
Kiedyś tunele budowano ze względów strategicznych (np. ten między Krakowem a Kozłowem, LHS już poszedł bokiem). W razie wkroczenia wojsk można było wysadzić tunel z taborem w środku i zablokować linię. W praktyce jednak nie sprawdziło się to - odbudowa wysadzonego tunelu nie zajmowała wiele czasu.
Tolein:
Potem zaczęli budować czołgi. [/ot]
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej