Symulator EU07 (i nie tylko) > Publikacje

 Most na luku

(1/2) > >>

McZapkie:
W katalogu www.kolej.pl/~mczapkie/maszyna/download/staff/scenery
znajduje sie plik dla max5 za pomoca ktorego mozna zrobic
wiadukt betonowy lub kamienny, takie jak np. przed stacja Wisla:
http://149.156.101.203/~mczapkie/Train/rawfoto/Katowice-Wisla/DSCN0373.JPG

1. Nalezy dobrac dlugosc i wysokosc prostopadloscianu do rozmiarow mostu.
Jesli most nie jest na luku to skasuj plaskie walce i patrz p. 8

2. ustawic promien plaskich pionowych walcow jako promien toru plus
polowa szerokosci wiaduktu, a mniejszego walca: promien luku minus polowa
szerokosci wiaduktu.
UWAGA - im wiekszy promien tym wiecej musi byc segmentow - nie nalezy
zalowac ilosci segmentow bo i tak tylko z ich czesci powstanie wiadukt.

3. Wysokosc i polozenie walcow musi byc takie zeby wystawaly z gory
i z dolu za prostokat!

4. Zaznaczyc prostokat i wiekszy walec

5. W zakladce tools (mlotki :) w menu Collapse zaznaczyc BOOLEAN
oraz wybrac INTERSECTION (czesc wspolna) - wykonac Collapse.
UWAGA - nie da sie zrobic undo.

6. Zaznaczyc to co zostalo z walca i prostokata, a nastepnie zaznaczyc
rowniez mniejszy walec.

7. w menu Collapse wybrac SUBSTRACTION i wykonac Collapse.
UWAGA! Wazna jest kolejnosc zaznaczania.

8. rozciagnac i rozmiescic poziome eliptyczne walce tak, aby po ich odjeciu
powstaly prawidlowe filary.

9. Zaznaczajac wiadukt oraz kolejne walce po kolei je odejmowac.

10. usunac powierzchnie niewidoczne (np. na spodzie filarow).
11. oteksturowac i gotowe ;-)

Pozdr,

[%sig%]

Marcin_EU:
A nie latwiej jest zrobic prosty most, oteksturowac a potem go powyginac za pomoca PathDeform? W taki sposob zrobilem rzeke w terenie testowym do nebuli, bardzo latwo i przyjemnie sie to robi.

[%sig%]

MarcinSi:
YYY!!!
I wszystko jasne.

McZapkie:
Marcin_EU napisał(a):

> A nie latwiej jest zrobic prosty most, oteksturowac a potem
> go powyginac za pomoca PathDeform?

Mozna, ale skad wezmiesz punkty do PathDeform
zeby byly dokladnie wzdluz luku toru i zeby
most nie byl "kanciasty" ?

[%sig%]

Marcin_EU:
McZapkie napisał(a):

> Marcin_EU napisał(a):
>
> > A nie latwiej jest zrobic prosty most, oteksturowac a
> potem
> > go powyginac za pomoca PathDeform?
>
> Mozna, ale skad wezmiesz punkty do PathDeform
> zeby byly dokladnie wzdluz luku toru i zeby
> most nie byl "kanciasty" ?
>

Do PathDeform stosuje sie spline, tor jest splinem wiec mozna go zastosowac

[%sig%]

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod