Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Gorlice Zagórzany - powrót do scenariusza
jageer:
--- Cytat: EU07-483 w 09 Czerwca 2012, 19:27:35 ---I nie tylko - WWO, Kraków Płaszów...
--- Koniec cytatu ---
No fakt, w KP są na równi z wjazdami od strony KG.
AtapiCl:
Mały cytat, który wyjaśnia ogólnie o co z tym chodzi (niezależnie od typu SBL):
--- Cytat: Uniwersalna samoczynna blokada liniowa typu IZB 111 ---1.3 Powiązanie z semaforem wjazdowym na szlak
W blokadzie uniwersalnej są dwie wersje uzależniania wskazań semaforów
stacyjnych wyjazdowych z pierwszym semaforem blokady. W wersji pierwszej
semafor wyjazdowy jest jednocześnie pierwszym semaforem blokady
samoczynnej. Wersja ta została przyjęta jako zasadnicza do stosowania na
PKP. W wersji drugiej na początku szlaku na wysokości semafora wjazdowego
jest ustawiony SEMAFOR WJAZDOWY NA SZLAK, który ze względu na przekazywane
sygnały odpowiada semaforowi odstępowemu, ale jest sterowany i zasilany ze
stacji, a więc nie wymaga szafy torowej. Przy sygnalizacji czterostawnej -
przewidywanej między innymi dla linii przystosowanych do prowadzenia ruchu
z dużymi prędkościami - należy unikać stosowania semafora wjazdowego na
szlak.
Zależności między urządzeniami stacyjnymi a blokadą są wykonywane według
następujących zasad.
Jeżeli semafor wyjazdowy jest jednocześnie semaforem osłaniającym pierwszy
odstęp blokowy za stacją (wersja pierwsza), to odległość między tym
semaforem a pierwszym semaforem odstępowym musi być większa niż droga
hamowania pociągu. Wskazania na semaforze wyjazdowym zależą od stanu
zajętości odcinka za tym semaforem oraz od wskazań pierwszego semafora
odstępowego. Na semaforze wyjazdowym może być podany sygnał zezwalający
(światło pomarańczowe) na wyjazd tylko wówczas, gdy jeden odstęp za stacją
jest wolny.
W blokadzie trzystawnej światło zielone na semaforze wyjazdowym
ustawionym przy torze głównym zasadniczym może być podane wówczas, gdy dwa
odstępy blokowe są wolne i gdy pierwszy semafor odstępowy wskazuje
co najmniej światło pomarańczowe.
W wersji drugiej istotna rolę dla wskazań semafora wyjazdowego odgrywa
usytuowanie semafora wjazdowego na szlak względem semafora wyjazdowego.
Jeżeli odległość ta wynosi co najmniej 1000 m, to semafor wjazdowy na
szlak pod względem na przekazywane sygnały zachowuje się jak pierwszy
semafor odstępowy blokady. W przypadku odległości mniejszej niż 1000 m
warunkiem podania sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym jest
wyświetlanie przez semafor wjazdowy na szlak co najmniej światła
pomarańczowego.
--- Koniec cytatu ---
Semaforem wjazdowym na szlak może być zarówno semafor samoczynny, jak i półsamoczynny.
Ra:
Obróciłem scenerię tak, aby pasowała do mapy i przeniosłem do pliku RSF. Na chwilę obecną:
- Gorlice Zagórzany - ułożone tory, perony, ustawione bramki, wstępnie rozstawione wysięgniki
- Wola Łużańska - wstępnie ułożone tory (wschodnia głowica)
- Libusza CPN - zaczęta bocznica
- ułożony szlak i niweleta od Woli Łużańskiej do Libuszy (słupki hektometrowe)
Na stacji Zagórzany do przejrzenia są wysięgniki (ustawienie długi/krótki), ustalić też trzeba, które słupy są kotwiące i pozmieniać przypisany INC. Do przejrzenia są sygnalizatory, bo nie ze wszystkimi trafiłem. Przydało by się przeorganizować budynki, dosadzić trochę drzew. Część prac można wykonać na podstawie zdjęć i filmów (co najmniej dwa znalazłem). Ja nie mam więcej czasu i cierpliwości, a myślę że można by dosyć szybko udostępnić tę stację do scenariuszy manewrowych albo sterowania ruchem.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej