Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Napęd jea29 dla toru zasadniczego (3ds max)

(1/2) > >>

Benek:
W zwrl34r300jea29.inc oraz zwrp34r300jea29.inc mamy gotowe zwrotnice wraz z kierownicami oraz napędem jea29. Parametrami dynamicznymi są: pozycja, kąt, tekstura napędu. Chciałbym zrobić bardziej uniwersalną zwrotnicę z wymiennym napędem, a także teksturą podsypki + kierownice, gdyż rzadko można je spotkać na maszynowych szlakach. Już to wykonałem, no problem. Jest jednak jedno ale. W pierwotnych zwrotniach napędy są po stronie zwrotnego. A ja potrzebuję po stronie toru zasadniczego. Obróciłem napędy, pozmieniałem translację (animację) suwaka. Wszystko gra poza jednym. W stanie zasadniczym suwak powinien być wysunięty o 0.1 m - pierwotnie jest wsunięty. Próbuję przerobić model w maxie. Wysunąłem suwak, ustawiłem pivot w początku układu współrzędnych. Zaznaczyłem dwa submodele, dałem Editable to Mesh i wyeksportowałem do t3d. Jeszcze tego nie uruchamiałem, ale proszę spojrzeć na zera w ostatnich wierszach. t3d pierwotnego napędu tak nie wygląda. Jeszcze nie miałem okazji eksportować modelu złożonego z dwóch submodeli. Może coś w hierarchii pomieszałem? Nie znam się, kto pomoże?

--- Kod: ---//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: none
Type: Mesh
Name: jea29
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 255.0 255.0 255.0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: none
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 0.0 0.0 1.0
NumVerts: 174
1
1.65618 -0.387873 0.0 0 0
1.65618 -0.387873 0.15 0 0
1.65618 0.812126 0.0 0 0

1
1.65618 0.812126 0.15 0 0
1.65618 0.812126 0.0 0 0
1.65618 -0.387873 0.15 0 0

1
1.98363 0.812127 0.0 0 0
1.98363 0.812127 0.15 0 0
1.98363 -0.387873 0.0 0 0

1
1.98363 -0.387873 0.15 0 0
1.98363 -0.387873 0.0 0 0
1.98363 0.812127 0.15 0 0

1
1.65618 0.812126 0.0 0 0
1.65618 0.812126 0.15 0 0
1.98363 0.812127 0.0 0 0

1
1.98363 0.812127 0.15 0 0
1.98363 0.812127 0.0 0 0
1.65618 0.812126 0.15 0 0

1
1.65618 -0.387873 0.15 0 0
1.64465 -0.415559 0.15 0 0
1.65618 0.812126 0.15 0 0

1
1.64464 0.839812 0.15 0 0
1.65618 0.812126 0.15 0 0
1.64465 -0.415559 0.15 0 0

1
1.98363 0.812127 0.15 0 0
1.99517 0.839812 0.15 0 0
1.98363 -0.387873 0.15 0 0

1
1.99517 -0.415558 0.15 0 0
1.98363 -0.387873 0.15 0 0
1.99517 0.839812 0.15 0 0

1
1.65618 0.812126 0.15 0 0
1.64464 0.839812 0.15 0 0
1.98363 0.812127 0.15 0 0

1
1.99517 0.839812 0.15 0 0
1.98363 0.812127 0.15 0 0
1.64464 0.839812 0.15 0 0

1
1.64465 -0.415559 0.299 0 0
1.61934 -0.476288 0.3 0 0
1.64464 0.839812 0.299 0 0

1
1.61934 0.90054 0.3 0 0
1.64464 0.839812 0.299 0 0
1.61934 -0.476288 0.3 0 0
....


--- Koniec kodu ---
Pierwotny:

--- Kod: ---//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: none
Type: Mesh
Name: jea29
Anim: false
Ambient: 150.0 150.0 150.0
Diffuse: 150.0 150.0 150.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: replacableskin
MaxDistance: 600
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 1.74846e-007 0.0 0.0
           -1.74846e-007 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 0.0 0.0 1.0
NumVerts: 174
8
1.65618 0.812126 0.0 0.99966 0.00393682
1.65618 -0.387873 0.0 -1.72537e-005 0.00448838
1.65618 -0.387873 0.15 5.48591e-005 0.140195

8
1.65618 -0.387873 0.15 5.48591e-005 0.140195
1.65618 0.812126 0.15 0.999574 0.140563
1.65618 0.812126 0.0 0.99966 0.00393682

32
1.98363 -0.387873 0.0 0.99966 0.00393682
1.98363 0.812127 0.0 -1.72537e-005 0.00448838
1.98363 0.812127 0.15 5.48591e-005 0.140195

32
1.98363 0.812127 0.15 5.48591e-005 0.140195
1.98363 -0.387873 0.15 0.999574 0.140563
1.98363 -0.387873 0.0 0.99966 0.00393682

64
1.98363 0.812127 0.0 0.200797 0.00457843
1.65618 0.812126 0.0 0.599228 0.00437346
1.65618 0.812126 0.15 0.600488 0.140536

64
1.65618 0.812126 0.15 0.600488 0.140536
1.98363 0.812127 0.15 0.200331 0.139636
1.98363 0.812127 0.0 0.200797 0.00457843

0
1.65618 0.812126 0.15 0.8 0.1
1.65618 -0.387873 0.15 0.9 0.023949
1.64465 -0.415559 0.15 0.9 0.023949

0
1.64465 -0.415559 0.15 0.9 0.023949
1.64464 0.839812 0.15 0.801511 0.0248263
1.65618 0.812126 0.15 0.8 0.1

....


--- Koniec kodu ---

szczawik:
Zamień te dwie wartości na zera. Chociaż chwila. Tam są dwa submodele? Wobec tego jest w porządku, choć nic się nie stanie, jeśli submodelowi wyzerujesz transform.

Benek:
Mam kliknąć na który model? Rozumiem, że potem mam kliknąć Reset Transform i Scale.

--- Cytat: szczawik w 19 Marca 2012, 16:51:13 ---Wobec tego jest w porządku...

--- Koniec cytatu ---
Jakby było w porządku, to nie powinno być tych zer jak w modelu pierwotnym.

szczawik:
Ten niewyzerowany transform dotyczy obiektu nadrzędnego czy podrzędnego? Jeśli dotyczy nadrzędnego, to możesz wyzerować w notatniku. Jeśli podrzędnego, to taki transform może zostać. Jeśli zaś i jego chcesz sobie wyzerować, to tak jak napisałeś w 3ds max albo w ustawieniach "Transform" lub "Reset".

--- Cytat: Benek w 19 Marca 2012, 16:57:06 ---Jakby było w porządku, to nie powinno być tych zer jak w modelu pierwotnym.

--- Koniec cytatu ---
Jak dotyczą one obiektu podrzędnego, to wszystko jest w porządku.

Benek:
Weź Ty popatrz do załączonego przeze mnie pierwszego KODU z t3d, bo Ty mówisz o czym innym i ja o czym innym.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod