Autor Wątek:  Nastawnik NTA-303E z... drewna.  (Przeczytany 35424 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #30 dnia: 27 Lutego 2012, 19:00:58 »
Napisz kilka słów o tej kierownicy. Cena i gdzie kupiona?

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #31 dnia: 27 Lutego 2012, 19:30:30 »
A - 50
B - 100
C - 8 - 15 - 15 -8
D - ?
E - 30
F - ?
Kilku wymiarów nie podałem bo nie jestem pewien do końca o co Ci chodzi ;). Zaznacz to na moich zdjęciach.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #32 dnia: 27 Lutego 2012, 22:04:41 »
Napisz kilka słów o tej kierownicy. Cena i gdzie kupiona?
Kierownica została kupiona na allegro za 30zł + przesyłka. Stan jest bardzo dobry, a przy okazji jest również kapselek. :P
Dorzucam dwa zdjęcia jak się prezentuję. ;)

Zaznacz to na moich zdjęciach.
Proszę bardzo. :) A i zapomniałem o wysokości całego elementu. :P

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #33 dnia: 27 Lutego 2012, 22:16:24 »
h - 40
D - 13
f - 3
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #34 dnia: 01 Marca 2012, 22:02:40 »
Powoli, powoli, ale  do przodu :)
Co prawda farba trochę za bardzo świeci, ale to detal. Oczywiście element w 99% z drewna, jedynie podstawa wskaźnika pozycji jest z blaszki, ale wspornij już drewno. :P

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #35 dnia: 08 Marca 2012, 01:44:23 »
Zdjęcie wnętrza nastawnika na prośbę autora tematu :)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #36 dnia: 08 Marca 2012, 15:56:37 »
Ile zębów/wypustów ma tarcza nastawnika głównego? Powinna mieć tyle ile jest pozycji, czy jak to jest rozwiązane? Bo patrząc na to zdjęcie, to 44 pozycji raczej na niej nie ma.
« Ostatnia zmiana: 08 Marca 2012, 16:01:13 wysłana przez Niebugoclaw »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #37 dnia: 08 Marca 2012, 16:14:46 »
Bo tam są dwa takie elementy i jak na jednym masz dołek to na drugim masz wypust i tak z jednego na drugi przeskakuje. Ech… Dzień temu złożyłem nastawnik ale coś czuję, że należałoby znów go rozkręcić i pokazać co i jak na filmie i dodatkowych zdjęciach ;)

  Dodano: 08 Marca 2012, 17:58:15
Jest i obiecany film ;)
&feature=youtu.be
« Ostatnia zmiana: 08 Marca 2012, 17:58:15 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #38 dnia: 09 Marca 2012, 09:10:18 »
Filmik super, sporo mi podpowiedział, ale mam problem odnoście blokady wałów. Blokada pomiędzy kierunkowym a bocznikiem jest bardzo dobrze widoczna, natomiast jak jest poprowadzona blokada pomiędzy kierunkowym a nastawnikiem jazdy?

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #39 dnia: 09 Marca 2012, 09:16:13 »
Blokada wygląda praktycznie identycznie, też są 2 wcięcia na pozycjach przód/tył nastawnika kierunkowego.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #40 dnia: 09 Marca 2012, 09:30:12 »
A na wale nastawnika jazdy poza tymi dwoma zębatkami jest jeszcze jedna "płytka" o kształcie identycznym co na blokadzie z wału bocznikowania (z jednym wycięciem na rolkę)?

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #41 dnia: 09 Marca 2012, 09:42:45 »
Zbytnio nie wiem co masz na myśli ale ok ;). Przeczuwając kolejne pytania nie skręciłem jeszcze maszyny… ;>
1/2 Blokada nastawnika jazdy
3 Koła zębate na wale nastawnika jazdy
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2012, 09:45:52 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #42 dnia: 09 Marca 2012, 09:56:08 »
Dobra już łapie jak to działa. :P Będę musiał poprawić kilka płytek, a już zębatki są gotowe, oczywiście drewniane. :)

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #43 dnia: 09 Marca 2012, 10:02:00 »
W kwestii drewnianych zębatek to dobrym rozwiązaniem jest obicie powierzchni roboczej (tego po czym jeździ wałek) taśmą aluminiową to mocowania przewodów. Natomiast zamiast metalowego wałka polecałbym łożysko igiełkowe albo (dużo taniej wyjdzie) dwa łożyska kulkowe. Dzięki temu maksymalnie zminimalizuje się opory ruchu przez co znacznie wzrośnie żywotność takiej konstrukcji.

  Dodano: 09 Marca 2012, 10:13:39
Jeszcze w kwestii drewnianych zębatek. Dostępny jest fajny "program" do projektowania tego typu części z możliwością wydruku -> http://woodgears.ca/gear_cutting/template.html Polecam też kilka filmików jak takie zębatki się wykonuje i jak działają :)
http://woodgears.ca/gear/howto.html

&feature=related
&feature=watch_response
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2012, 10:14:44 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline q443

  • Wiadomości: 35
  • Hmmm
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #44 dnia: 09 Marca 2012, 16:37:21 »

"Od środka"

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #45 dnia: 09 Marca 2012, 18:23:58 »

"Od środka"
:)

Mam przy okazji pytanie czysto techniczne. Dziś dotarły wreszcie łożyska. Średnica wewnętrzna otworu wynosi dokładnie 15mm, natomiast dwie sztuki muszę osadzić na pręt o średnicy dokładnie 15,5mm. Czy jest wykonalne i w ogóle warte zachodu rozgrzanie łożyska na palniku kuchennym, aby pod wpływem temperatury metal rozszerzył się i można było go nasadzić na pręt, ale czy też przy okazji go nie uszkodzę, np. smaru który jest wewnątrz, itp.? Czy też spokojnie można przez kawałek płytki wbić go młotkiem na miejsce? Pytam się oto przede wszystkim gdyż nie chce uszkodzić łożysk. Zdjęcia poniżej, jak one się prezentują. (niestety ostrość nie bardzo wyszła dlatego podaję co jest na nich wybite: "CX JAP 018 6302Z")

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #46 dnia: 09 Marca 2012, 19:13:47 »
Nie rób tego bo wytopisz smar, zniszczysz koszyczek i uszkodzisz zewnętrzną uszczelkę. 0.5mm to wbrew pozorom całkiem sporo. Osobiście preferuję średniej ziarnistości płótno ścierne i dotarcie wałka tam gdzie ma być osadzone łożysko. Ewentualnie można nieco dotrzeć wewnętrzny pierścień łożyska.
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2012, 19:16:02 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #47 dnia: 09 Marca 2012, 19:54:11 »
No dobra, zeszlifuje do odpowiednich wymiarów. Tylko jak unieruchomić łożysko w danym miejscu na pręcie? Może być klej dwu-składnikowy pomiędzy prętem, a pierścieniem łożyska?

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #48 dnia: 09 Marca 2012, 20:02:52 »
A czemu masz je unieruchamiać na pręcie? Jeśli będzie na jednym z końców to zrób gniazdo pod łożysko.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #49 dnia: 09 Marca 2012, 21:30:41 »
A czemu masz je unieruchamiać na pręcie? Jeśli będzie na jednym z końców to zrób gniazdo pod łożysko.

Na pręt wejdą dwa łożyska, dolny i górny.
Przedstawię o co mi chodzi na moim nie udolnym rysunku poniżej.
Pierścień zewnętrzny A (nieruchomy) - będzie na sztywno osadzony w drewnie.
Pierścień wewnętrzny B (ruchomy) - chodzi mi oto, aby był na sztywno połączony z prętem, żeby łożysko pracowało, a nie luz pomiędzy prętem, a pierścieniem.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #50 dnia: 09 Marca 2012, 21:35:54 »
Nie wiem czym się przejmujesz :). Jeśli wał będzie miał luz to łożysko nie będzie pracować -co tragedią nie jest ;) .Nie ma też co się bać, że będzie Ci to trzeć i łożysko się uszkodzi, bo gdy wałek tylko napotka otwór w postaci powierzchni wewnętrznej pierścienia to go obróci tak jak być powinno ;) Problem by był jakbyś skleił bądź zespawał łożysko z wałkiem bo w przypadku demontażu czy wymiany trzeba będzie się napracować.
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2012, 21:37:06 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #51 dnia: 13 Marca 2012, 09:41:50 »
No i napotkałem kolejny problem, tym razem z połączeniem elektro-mechanicznym.
Wykonałem zębatkę przykładowo od nastawnika jazdy. Powinno to działać na zasadzie, iż wał obracając się obraca zębatkę która wychyla cięgło w jedną bądź w drugą stronę, a w puncie maksymalnego wychylenia następuję zwykłe zwarcie. Tak powinno działać, natomiast w rzeczywistości jest inaczej.
Wał jest np. na 1 pozycji i cięgło nie dotyka zębatek (rys.1). Po przestawieniu wału na kolejną pozycję cięgło wychyla się maksymalnie i zostaje w tym miejscu (rys.2), zamiast wpaść w kolejne zagłębienie. Aby wpadło w to zagłębienie muszę wał przestawić o kolejną pozycję i wtedy jest błąd, iż wał przestawił się o 2 pozycję a cięgło dało tylko jeden impuls. Pragnę dodać, że na wale jest oddzielna zębatka ustalająca stabilne pozycję. Natomiast cięgło nie jest maksymalnie zagłębione między zębami.

Czy da się ten problem rozwiązać?
Jeśli nie, to jaka mogła by być inna metoda na podawanie impulsów, bez znacznego wykosztowania się na podzespoły elektroniczne?

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #52 dnia: 13 Marca 2012, 09:53:42 »
Zrób zdjęcia jak to wygląda i jak możesz nagraj ew filmik. Możliwe, że dałeś za długie cięgło albo zęby są nieodpowiedniej wielkości.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline maciekb_19

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #53 dnia: 31 Marca 2012, 21:29:20 »
Tak troszke pozno ale gdyby ktos byl zainteresowany.... Kat obrotu 0-R 329 st. Zgodnie z dtr 303E. Sporo nad tym siedziałem ale sprawdziłem i dziala. Ewentualna uwaga to na gornym kole pozycja 27 i 29 mozna troche wieksze dlugosci zebow od strony pozycji S. Pozdrawiam mam nadzieje ze komus sie to przyda:)

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #54 dnia: 31 Marca 2012, 22:48:45 »
@maciekb_19 - Jakie wymiary mają te tarcze? Bo przydać, napewno się to przyda ;)
Narazie robotę z tym nastawnikiem wstrzymałem do połowy kwietnia dlatego ten temat nieco przycichł.
Natomiast jeśli ktoś jest ciakwy jak to wygląda to przesyłam filmik. :)
http://youtu.be/pJ2sYDadP-8
Niestety jest trochę do poprawy w szczególności zębatka od impulsów.

Offline maciekb_19

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #55 dnia: 31 Marca 2012, 23:01:08 »
I na impulsy sie cos pomysli:) ja tak mam siedze siedze chodzi mi cos po glowie siadam, kombinuje i rysuje...:) Zgodnie z DTR odleglosc od wału nastawnika glownego do krawedzi ma 116 mm, uwzgledniajac grubosc deski frontowej ok 18 mm... to promien tej tarczy powinien miec 90 mm co da nam 180 mm srednicy  wiec spokojnie sie zmiesci.  Nie sprawdzalem tego pod katem wymiarow (obecnie po wydruku ma 204mm:() czy miesci sie w obudowie tylko czy dziala ale mysle ze troche pracy i wyskalujemy to odpowiednio:) Nie obiecuje, ze dzisiaj ale do jutra postaram sie wrzucic takie gotowe do druku...

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #56 dnia: 01 Kwietnia 2012, 08:14:09 »
No wszystko fajnie, jedynie grubość tego drewna mi nie pomaga. Grugość ściany górnej pokrywy i grubość przedniego wspornika ogranicza mi dość miejsce. Max średnica tarczy do wału nastawnika jazdy to 140mm, dla kierunkowego i bocznika tarcze max 100mm średnicy.

Offline maciekb_19

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #57 dnia: 01 Kwietnia 2012, 12:36:03 »
To chyba ta najwieksza wada drewna:( Do obrobki blachy potrzeba miec odpowiedni sprzet i troche doswiadczenia:( Ja pracowalem przy obrobce blach, ale to spawanie ...:/ Wiec pozostaje nam chyba cieszyc sie z drewna:) tarcze mozna zrobic i na 140 mm z moich wyliczen wynika : 0-R 329st tj. 44  pozycje (uwzgledniajac pozycje "0") wału głownego dzielac 329 na 44 wyjdzie nam w przyblizeniu po 7,5 st na srodek pozycji... Ja wyrysuje to recznie i mozna by sie nawet spotkac. Jestem z Wawy....

Offline maciekb_19

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #58 dnia: 03 Maja 2012, 18:55:24 »
http://chomikuj.pl/maciekb_19/Dokumenty/Marcin+S+NTA+303E4E,1630145355.doc

Wybacz ze tak pozno ale od groma roboty a po za tym wycinanie, sprawdzanie itd.... Naszczescie dopracowalem je na tyle ze jest prawie jak w oryginale. Nie mam glowy juz do myslenia ale chyba daleko nie jestem od 100%. Tarcze glownego sa na 140 a bocznikowania i kierunkowego na 100 tylko wydrukowac... Pozdrawiam

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 348
Odp: Nastawnik NTA-303E z... drewna.
« Odpowiedź #59 dnia: 19 Maja 2012, 17:30:51 »
Dzisiaj bawiłem się samochodzikiem sterowanym z pilota..Myślę, że można się pokusić o zastosowanie również i takiego rozwiązania, ze względu na sterowanie impulsowe.
Posiedzę, pokombinuję ;)
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.