Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Wiatrak - szybkość animacji
adsim:
W Bałtyku łopaty wiatraka są jako wskazówka sekundowa zegara i robią pełny obrót w ciągu minuty. Można zmienić prędkość obrotu przez zastosowanie banana, lub jakiegoś niewidzialnego obiektu, którego oś obrotu będzie ustawiona identycznie jak dla łopat i który ustawimy jako parent dla wirnika. Później przerabiasz ten obiekt (banan), aby obracał się jak wskazówka, np. sekundowa, dzięki czemu obracający się banan sprawi, że łopaty będą poruszać się 2x szybciej, bo prędkości obrotu banana i wirnika zsumują się.
Obrót wywołujesz poprzez odpowiedni wpis Anim: (seconds, minutes, hours).
dejotzbych:
@adsim, ja właśnie tak zrobiłem, tylko po trzykroć. Pytam właśnie, czy jest możliwość obejścia tego w jakiś inny, może bardziej cywilizowany, a napewno mniej bananochłonny sposób (banan to kolejny submodel jakby nie patrzeć, a podobno submodele żrą te efpesy bardziej niż trójkąty)
@youBy: Twój patent działa, przynajmniej na exe 231
Dzięki wszystkim za pomoc.
Jeszcze jedno pytanie: przyda się komuś taki wiatrak? Gdzie go wrzucić, do Testu?
adsim:
Banan ma zazwyczaj 0 numvertsów, przez co śmiem twierdzić, że jego wpływ na FPS jest znikomy, przynajmniej w tym konkretnym przypadku. Poza tym ten sposób nie jest jakoś szczególnie skomplikowany. Jak uznasz model za gotowy, wrzucasz do testów zgodnie z zasadami.
Ra:
--- Cytat: dejotzbych w 09 Stycznia 2012, 17:26:15 ---1. Czy jest jakaś inna (...) metoda ciągłej animacji, która pozwala na regulowanie prędkości obrotu?
--- Koniec cytatu ---
Istnieje możliwość dodania kolejnych animacji, jeśli takie będą potrzebne. Prędkość obrotowa powinna chyba zależeć od siły wiatru, ale obsługi wiatru jeszcze nie ma.
--- Cytat: dejotzbych w 09 Stycznia 2012, 17:26:15 ---2. Jaka jest optymalna ilość trójkątów dla takiego obiektu? U mnie są dwa submodele (nie licząc bananów) w sumie nieco ponad 400 tri, z LoDem na 500m ->210 tri i kilometr -> 24 tri.
--- Koniec cytatu ---
Z uwagi na to że wiatraki raczej nie występują setkami, moim zdaniem fazy LoD nie mają sensu przy tej ilości trójkątów. LoD wydaje się użyteczny, jeśli zmniejsza ilość trójkątów stukrotnie. Ale trzeba by to przetestować w praktyce.
--- Cytat: dejotzbych w 09 Stycznia 2012, 17:26:15 ---3. Jaki wpływ na wydajność może mieć ilość submodeli bez trójkątów?
--- Koniec cytatu ---
Dużego nie powinno mieć, zwłaszcza jeśli liczba wiatraków nie przekracza 50 w widocznym obszarze. Wydajność zżerają raczej submodele z trójkątami.
dejotzbych:
--- Cytat: Ra w 09 Stycznia 2012, 19:27:21 ---Istnieje możliwość dodania kolejnych animacji, jeśli takie będą potrzebne.
--- Koniec cytatu ---
Moim zdaniem są ważniejsze rzeczy, chyba, że to będzie Ctrl+C/V i zmiana jednej/dwóch linijek.
--- Cytat: Ra w 09 Stycznia 2012, 19:27:21 --- Prędkość obrotowa powinna chyba zależeć od siły wiatru, ale obsługi wiatru jeszcze nie ma.
--- Koniec cytatu ---
W tym przypadku liniowej zależności chyba nie ma, turbina powinna mieć synchronizację z siecią energetyczną, więc prędkość obrotowa zawiera się raczej w typie enum.
@adsim, @Ra: w takim razie usuwam LoDa, dopracuję co nieco i postaram się wrzucić dzieło tam, gdzie trzeba.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej