Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Co do semaforów - pytań kilka

<< < (3/3)

wysek44:

--- Cytat: Krzysiek626 w 01 Stycznia 2012, 20:25:18 ---
--- Cytat: wysek44 w 01 Stycznia 2012, 17:55:58 ---
--- Cytat: Mannerheim w 01 Stycznia 2012, 17:54:50 ---Jaki to problem przeprowadzić przewody po moście?

--- Koniec cytatu ---
Żaden przy dzisiejszych możliwościach (choć te semki montowane były za komuny)

--- Koniec cytatu ---
Mało nie spadłem z krzesła. Co ma komuna do montowania kabli na moście? Dla równowagi podam że z budową autostrady ślimaczą się dziś, a mamy demokrację. Za komuny oddali by przed terminem.
Za komuny lokomotywy wyglądały też lepiej. Więc nie piszcie bzdur bo sens żaden.

--- Koniec cytatu ---

@Krzysiek626 Mnie chodziło o semafory, a nie o kable. Nigdzie nie napisałem, że za komuny się nie dało. Fakt, przy dzisiejszych możliwościach i sposobach zarządzania kolej podupada niestety :(
W tamtym systemie, jak sam zauważyłeś wszyscy szanowali tabor, infrastrukturę (wtedy nie do pomyślenia była pomazana nastawnia czy wagon).


--- Cytuj ---@Niebugocław:"W każdym bądź razie w takich miejscach stają się one łatwym łupem dla złodziei."
--- Koniec cytatu ---

Na szczęście nikt ich nie zawinął, bo wszystko działa.

Krzysiek626:
To taki drobiazg, wielu ludziom komuna kojarzy się źle. Tak powinno być. Ale nie powinno być automatu, wiele spraw potrafiono załatwić wtedy lepiej niż dziś. Teraz już wiem że nie masz na myśli "samego zła"

MichałŁ:
Na tych mostach a właściwie na moście (rz. Bystrzyca) i wiadukcie (ul. Diamentowa) na 99% kable są normalnie zakopane w podsypce http://www.dozer.kolej.org.pl/zdjecia/SU45/SU45-156_d2.jpg tak wygląda to miejsce z góry.

Co do połączenia semafora i tarczy to realizowane jest  jeszcze w przekaźnikowni nastawni wiec oddzielne kable idą do semafora a oddzielne do tarczy

Do wygaszania semaforów stosuje się tak jak napisał kolega wyżej obwody izolowane. Albo takie coś http://automatyka.ndl.pl/srk/przekaznikowe/dteon3/index.htm

Paul:
Powiązanie semafora z innym sygnalizatorem przy sygnalizacji świetlnej: świecenie żarówek kontrolowane jest przekaźnikami, które wykrywają przepływ prądu w ich obwodach. Zestyki tych przekaźników sterują obwodami tarczy ostrzegawczej lub innego sygnalizatora. Jak już wspomniano odbywa się to w przekaźnikowni, w semaforze są tylko transformatory i żarówki, a poszczególne sygnalizatory nie są bezpośrednio połączone kablami.

Sygnalizacja kształtowa: jeżeli tarcza ostrzegawcza jest kształtowa, to zwykle nastawiana jest osobną dźwignią (rzadko jedną dźwignią razem z semaforem), która jest mechanicznie uzależniona od dźwigni semafora (najpierw trzeba przełożyć jedną, aby móc przełożyć drugą). W przypadku tarczy ostrzegawczej przelotowej tarcza ta nastawiana jest razem z semaforem wjazdowym (tą samą dźwignią), a o nastawieniu/nienastawieniu tarczy decyduje sprzęgło elektromagnetyczne, które rozłącza tarczę od jej napędu jeżeli na semaforze wyjazdowym jest sygnał stój (sprawdzane jest to elektrycznie poprzez styki ramienne semafora). Jeżeli tarcza ostrzegawcza jest świetlna, można wykorzystać styki ramienne do sterowania jej obwodami.

Wygaszanie semafora: w przypadku urządzeń przeaźnikowych i komputerowych stale kontrolowana jest zajętość wszystkich odcinków w drodze przebiegu oraz inne warunki, jeżeli stan któregokolwiek elementu się zmieni (np. nagle nastąpi utrata kontroli położenia zwrotnicy), sygnał zezwalający wygaśnie.

Wygaszanie punktowe przy pomocy czujników stosowane było jedynie w starszych urządzeniach (mechanicznych, elektromechanicznych). W przypadku sygnalizacji kształtowej najczęściej w ogóle tego nie ma - sygnał stój nastawiany jest przez obsługę nastawni poprzez cofnięcie dźwigni.

wysek44:
Dzięki Paul, taka odpowiedź była mi potrzebna. Dziękuję wszystkim, którzy w tym temacie starali się jakoś pomóc. Teraz mam już jasność sytuacji. Można go zamknąć.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod