Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Moja przeróbka kabiny SU45.
mechatronik:
--- Cytat: Żuk w 28 Grudnia 2011, 10:23:05 ---Przecież można na chwilę zapalić oświetlenie kabiny.
--- Koniec cytatu ---
Nie wiem jak na SU45 jest przełącznik od oświetlenia kabiny ale jadąc gagarinem to nie najlepszy pomysł -włącznik jest na ścianie za pomocnikiem. Na dodatek nocą jest to bardzo niepraktycznie bo oczy mają chwilkę zanim dostosują się do ciemna a takie zapalanie i włączanie światła wybija je z rytmu. Ja przerobiłem brelok na baterię słoneczną co miał 3xbiała LED na czerwone dwie. Idealnie nadawał się do chwilowego oświetlenia zarówno przyrządów jak i rozkładu jazdy/rozkazów. Jako ciekawostkę powiem, że gagarin ze sprawną nagrzewnicą może nie mieć oświetlenia termometrów ;) Gdy woda w układzie osiągnie w granicach 75-80oC w kabinie czuć "przegrzane powietrze" i wtedy wiadomo, że gagatkowi jest za ciepło ;). Śmialiśmy się, że taka jazda to jazda "na węch" ;). Podobnie z olejem gdy jest jego niskie ciśnienie/wysoka tempreatura to przy schodzeniu z pozycji, a najczęściej z 2/3 na 0 silnik reaguje tak jakby miał zaraz zgasnąć i regulator z trudem "podciąga go na obrotach". Bez wskazań przyrządów na podstawie reakcji lokomotywy można orientacyjnie ustalić temperatury/ciśnienia (oleju, wody). Podstawa przy spalinkach to "czuć" lokomotywę bo one niejako "żyją" ;)
kurak303E:
W SU45 przełącznik górnego oświetlenia i podświetlenia przyrządów pomiarowych znajdują się obok siebie, na pulpicie tuż koło nastawnika, więc nie trzeba wykonywać zbędnych ruchów dla włączenia któregoś z nich.
Co do temperatury i ciśnienia oleju. Właśnie dlatego, jak wyżej pisałem i jak widać na kilku zdjęciach, w wielu lokomotywach maszyniści sami dorabiali specjalne lampki, dające światło tylko na te wskaźniki. Znajdują się z boku, więc nic a nic przeszkadza jeździe nocnej. Również pisałem wyżej. Z manometrów prawie nic w nocy nie da się odczytać. Lewy jeszcze "jak Cię mogę", ale środkowy i prawy zero, żadnego podświetlenia.
EU07-457:
--- Cytat: Sawi w 28 Grudnia 2011, 10:17:27 ---Ooo to mnie zaciekawiłeś. Masz może jakieś fotki na których widać zastosowaną taką metodę?
--- Koniec cytatu ---
To jest po prostu mocno przyciemnione światło w kabinie. Na niektórych lokomotywach przyciemniasz płynnie za pomocą potencjometru, na innych jest to tylko hebelek i przyciemnieniem regulować się nie da. Nota bene lekarze okuliści zalecają właśnie taką jazdę - oczy się po prostu mniej męczą.
kurak303E:
Oświetlenie nocne:
Nawigacja
Idź do wersji pełnej