Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Modele t3d

<< < (2/3) > >>

minimini:

--- Cytat: tater w 12 Grudnia 2011, 23:57:25 ---chcialem sie dowiedziec krok po kroku jak stworzyc model np komin jak go otexturowac,pozniej go wstawic podczas tworzenia trasy przez skrypt oczywiscie,z reszta nie miewam problemow (eventy,teren itp)

--- Koniec cytatu ---

Nasuwa się pytanie: jak kolega teksturuje przyszłe pola, lasy czy też po prostu powierznię "Ziemii", skoro z boxem czy też cylindrem jest kłopot?

tater:
np mam obraz bmp albo jpg i chcialbym skonwertowac na texture DDS do modelu t3d,wie ktos cos na ten temat ?

minimini:
Jest stosowny temat na forum. Wiem bo sama go czytałam. A tekstury w formacie jpg, w tym symulatorze to raczej chybiona próba. Dekompresja jpg to strata czasu i nie jest to zaimplementowane. Stawiałabym na dds, lub bmp i tga.

szczawik:
Zalecałbym .tga .
Instrukcja robienia .dds (autorstwa @Quark'a)

--- Cytuj ---Do przygotowania tekstur DDS osobiście polecam program Paint.NET. Wspiera DDS od razu po instalacji, więc nie trzeba bawić się z wtyczkami. Przy zapisywaniu do DDS należy pamiętać o:

    Odbiciu tekstury w pionie (menu Image -> Flip vertical)
    Zapisaniu jej z odpowiednią kompresją (lista FileFormat):
        dla tekstur bez kanału alpha (przeźroczystości) wybieramy DXT1
        dla tekstur z kanałem alpha - DXT5

Istotne jest, aby w obu przypadkach jako "Compressor type" wybrać "Iterative Fit (slowest/HQ)" oraz zaznaczyć pozycję "Generate Mip Maps".

Nie stwierdziłem wpływu typu generatora mipmap na późniejszą jakość tekstur.
Oczywiście są tekstury, którym kompresja DDS nie służy, ale jest ich bardzo mało (na całą PC2010 z dodatkami jest tylko jeden (!) taki plik).

Można też skorzystać z NVIDIA Texture Tools. Przykładowy command line to:
Kod:

nvcompress -bc1a [nazwa pliku]



UWAGA! Nie należy przejmować się tym, że obraz wynikowy dla LQ i HQ mają taką samą wielkość (co wydaje się nielogiczne). Jest to cecha tekstur DDS, ale pisać o tym nie ma sensu.
--- Koniec cytatu ---

tater:

--- Cytat: minimini w 13 Grudnia 2011, 10:30:45 ---Jest stosowny temat na forum. Wiem bo sama go czytałam. A tekstury w formacie jpg, w tym symulatorze to raczej chybiona próba. Dekompresja jpg to strata czasu i nie jest to zaimplementowane. Stawiałabym na dds, lub bmp i tga.

--- Koniec cytatu ---
textury w jpeg mnie nie interesuja :) tylko sie pytam jakim programem skonwertowac do DDS aby sym  odczytywal,jakie ustawienia DXT itam te inne kanaly alpha itd,no chyba ze nie mozna wlasnych tekstur DDS tworzyc to ok,przechodze na wersje TGA Z BPM :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod