Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
Cesky Kretek:
Jeśli masz na myśli to na dole, to wzorowałem się na budynku który istnieje w rzeczywistości i ma takie podpory. Może niepotrzebnie wrzuciłem dodatkowo podłoże.
A jeśli chodzi Ci o ściany, to na szybko zgrałem teksturę z images.google i ustawiłem jako-tako mapowanie.
Kozisoft1:
Ja mam takie pytanko, odnośnie pochylenia toru. Czytałem wcześniejsze posty, robię zgodnie z instrukcją, ale po załadowaniu scenerii, dalej szyny są od siebie odsunięte pionowo. Ja robię to to w taki sposób: tor1 (roll1 1.0, roll2 0.0), tor 2 (roll1 2.0 roll2 1.0), tak dalej, tak dalej. Bardzo proszę o podanie przykładu, dajmy na to 3 fragmentów łuku, razem połączonych ze sobą. Dzięki.
eu07-001:
Pokaż jak to wygląda na screenie i w pliku scn. Przypuszczam, że w jednym miejscu masz połączone ze sobą Point1 i Point1 torów.
[EDIT]
Dołączam jeszcze screena potwierdzającego moją wypowiedź kilka postów wyżej. Tor "1" został wstawiony jako pierwszy i obrócony zwykłym maxowym Rotate; tor "2" został wstawiony klikając końcowy punkt toru "1". Po zaznaczeniu toru "1" w okienku na dole zostanie wyświetlony rzeczywisty obrót względem scenerii (około 50°), dla toru "2" zostanie wyświetlone zero.
Kozisoft1:
Z tego co przeczytałem, to czarna magia dla mnie. Ja ogólnie wstawiam tory, nic nie obracam, tylko nadaję dane takie jak roll.
--- Kod: ---node -1 0 t1 track normal 50.1 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
rail_screw_rused2 4 tpb-old 0.2 0.5 1.1
18.6508 0.2 1842.03 0.0 //point 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 2
18.6508 0.2 1892.13 0.0 //point 2
0
endtrack
node -1 0 none track normal 50.1 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
rail_screw_rused2 4 tpb-old 0.2 0.5 1.1
18.6508 0.2 1892.13 0.0 //point 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 2
18.6508 0.2 1942.23 0.0 //point 2
0
endtrack
node -1 0 none track normal 50.1 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
rail_screw_rused2 4 tpb-old 0.2 0.5 1.1
11.6627 0.2 1887.13 0.0 //point 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 2
11.6627 0.2 1937.23 0.0 //point 2
0
endtrack
node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
rail_screw_rused2 4 tpb-old 0.2 0.5 1.1
18.6508 0.2 2042.23 0.0 //point 1
0.0 0.0 33.3333 //control vector 1
0.0 0.0 -33.3333 //control vector 2
18.6508 0.2 2142.23 0.0 //point 2
0
endtrack
node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
rail_screw_rused2 4 tpb-old 0.2 0.5 1.1
18.6508 0.2 1942.23 0.0 //point 1
0.0 0.0 33.3334 //control vector 1
0.0 0.0 -33.3334 //control vector 2
18.6508 0.2 2042.23 0.0 //point 2
0
endtrack
node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
rail_screw_rused2 4 tpb-old 0.2 0.5 1.1
11.6627 0.2 2037.23 0.0 //point 1
-6.67572e-006 0.0 33.3333 //control vector 1
6.67572e-006 0.0 -33.3333 //control vector 2
11.6627 0.2 2137.23 0.0 //point 2
0
endtrack
--- Koniec kodu ---
eu07-001:
Nie, nie, to po EDIT to się tyczyło kilka postów wyżej. Pokaż wpisy i screeny tych torów, które mają nadane roll, te nie mają (0.0 przed "//point1" i "point2")
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej