Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie

<< < (10/138) > >>

Benek:
Mam zrobionego plane, przy pomocy skryptów chcę zrobić podział tego plane na trójkąty. A to po prostu nie reaguje. Tylko tyle ;) nie trzeba screena, jeśli używasz skryptów do tworzenia scenerii - będziesz od razu wiedział o co chodzi.

szczawik:
Już tłumaczę:)
Często się słyszy, że jakiś model kabiny ma tyle trójkątów, a to tyle, a tamto tyle. A to dlatego, że każdy model jest z nich najzwyczajniej zbudowany. Przykładowo prostokąt to nic innego jak połączone ze sobą trójkąty. A plane to przecież prostokąt.
Klikamy na jakimś obiekcie typu "plane" prawym przyciskiem myszy, i wybieramy "Convert to:" i  "Editable Mesh". Następnie w menu "Selection" wybieramy czerwony trójkącik, podpisany "Face". Teraz klikamy na tym naszym plane [patrz obrazek 1]. Zaznaczymy jeden trójkąt. Tak samo możemy zrobić z innymi obiektami, czyli boxami itp.
Funkcja "Delanuay mesh" została stworzona specjalnie do skryptów do tworzenia scenerii, by twórca mógł sobie prosto tworzyć teren za pomocą "line" zamkniętej w wielokąt. Jednak wszystko musi być złożone z trójkątów. Funkcja "Delanuay mesh" jest jedynie skryptem dzielącym obiekty na trójkąty. Nie ma sensu używać jej na "plane", "box" czy innym obiektem poza "line", gdyż są to gotowe figury.
A wszystko tylko dlatego, że linia nie może być podzielona na trójkąty, gdyż sama jest składową trójkąta. Dopiero gdy stworzymy linię zamykającą się w jakiś wielokąt, możemy podzielić wnętrze na wymagane trójkąty.

Natomiast jeśli znikają trójkąty, to plane jest zbyt długi i trzeba go podzielić. Przy tworzeniu plane w menu po prawej, w zakładce "Parameters" mamy dwa okienka: "Length Segs:" oraz "Width Segs:". Im większą wartość liczbową tam wpiszesz, tym na więcej części podzielisz plane. Należy wpierw w prawym górnym okienku podglądu kliknąć na napisie informujacym o rodzaju podglądu (np "Parameters" czy "Top") i zaznaczyć opcję "Eded Faces" [obrazek 2]. Będziesz wtedy widział obiekt wraz z podziałem na części.

Benek:
Wszystko co opisałeś było mi już znane. Mam tylko wątpliwość co do tego:

--- Cytat: szczawik w 28 Listopada 2011, 15:40:00 ---Funkcja "Delanuay mesh" jest jedynie skryptem dzielącym obiekty na trójkąty. Nie ma sensu używać jej na "plane", "box" czy innym obiektem poza "line", gdyż są to gotowe figury.

--- Koniec cytatu ---
To nie jest tak, że symulator przyjmuje tylko trójkąty? W takim razie plane czy box też trzeba podzielić na trójkąty. I o to właśnie mi się rozchodzi.

szczawik:
Tak jak napisałem- w 3ds maxie wszystkie bryły i inne gotowe obiekty (ogółem wszystko, co się wstawia z prawego menu) są już podzielone na trójkąty. Opisałem także jak włączyć opcję podglądu poszczególnych części (segs) oraz zaznaczanie trójkątów.

Benek:
Ok, chodziło Ci o to, że plane jest domyślnie złożony z trójkątów i nie trzeba go dzielić Delanuay mesh. Hm, nie mogę znaleźć tego Edged Faces. Chodzi o tę listę, którą masz na scr 2. Kliknięcie PPM jej nie wyświetla.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod