Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
hunter:
A wydzieliles fragment z docelowo inna tekstura do osobnego obiektu? Na 1 obiekt przypada tylko jedna tekstura przy eksporcie.
Benek:
Tak właśnie zrobiłem. Ten obiekt z nałożonym chodnikiem to osobny plane. Irytuje mnie to.
pol102:
Benek, zrób tak:
zaznacz swój obiekt, sprawdź pozycję w osi X (skopiuj ją), przesuń o kawałek (powiedzmy o metr) trzymając shift, zmień nazwę na jakiś pamiętliwy ciąg znaków.
od biedy w hierarchii znajdź go, zmodyfikuj według uznania i cofnij o metr.
Widok hierarchi tj. schematic view w zakłądce graph editors ;)
szogun:
Wyeksportuj sam teren do T3D i jak wywali błąd sprawdź na którym submodelu się zatrzymał. Jak już będziesz wiedział to zaznacz ten submodel w maxie i nałóż na niego nowy materiał (jak masz wolną kulkę to nałóż ten materiał na ten "błędny" submodel, dopiero potem przypisz mu teksturę).
Benek:
Opiszę krok po kroku jak to robię. Nadal mam błędy.
1. Chcę oteksturować sobie teren pod most.
2. Klikam prawym przyciskiem myszy i daję Clone.
3. Wyskakuje okienko, sklonowany obiekt będzie miał nazwę Plane16. Pierwotny ma Plane01. Potwierdzam klona OK.
4. Plane16, czyli klona, konwertuję: Convert to Editable Mesh.
5. Zaznaczam sobie na klonie interesujące mnie fragmenty, które chcę oteksturować, następnie wciskam Edit -> Select Invert dzięki temu zaznaczą mi się pozostałe elementy (te czerwone). Wciskam Delete na klawiaturze i usuwam zaznaczony teren.
6. Zaznaczam teraz obiekt pierwotny, Plane01. Convert to Editable Mesh, następnie zaznaczam fragmenty, które chcę usunąć (pod nimi są obiekty z Plane16). Usuwam je Deletem.
7. Fragment ujęty w prostopadłościan to już tylko Plane16, reszta to Plane01.
8. Na tak przygotowany Plane16 nakładam teksturę, mapuję i wygładzam.
9. Przy eksporcie jest upa blada...
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej