Czeskie Pendo na testach zatrzymywalo sie z 220km/h na 1800 m.
Fińskie ETRy:
Stopping distance from 140 to 0 km/h: 750 m (a=1,01 m/s2); Stopping distance from 200 to 0 km/h: 1 650 m (a=0,94 m/s2)
No to uzyskujemy wymagane przez TSI 1 m/s
2. Dla złych warunków trzeba przyjąć 0,8 m/s
2. PLK podała odległości dla 0,6 m/s
2. Przy czym poprzednie wartości są dla toru prostego i poziomego. Każdy promil spadku to 0,01 m/s
2 mniejsze opóźnienie (czyli przy hamowaniu nagłym w złych warunkach przy spadku 20‰ uzyskamy 0,6 m/s
2). Jak duże spadki są na CMK? Niech będzie magistralne 6‰, to daje nam 0,74 m/s
2 w złych warunkach. Drogi PLK są więc wydłużone tylko (albo i aż) o 25%. Należy pamiętać o komforcie pasażerów — im niższe opóźnienie, tym mniej jest ono odczuwalne. Chyba nie chcemy w sytuacji, w której pasażer przewraca się, idąc do toalety? ;-)
Założenie mieli słuszne, tylko tych miliardów szkoda…
Tak ale hamulec bezpieczeństwa jest hamulcem pneumatycznym. Zerwanie hamulca bezpieczeństwa polega na otwarciu zaworu. Hamulec Mg zadziała przy spadku cisnienia w przewodzie głównym o 0,32MPa. Przy hamulcu EP hamulec Mg nie działa.
Skoro jest to wyzwalane ciśnieniowo, to w czym problem? Hamulcem ep można spokojnie opróżnić całkowicie przewód główny nawet bez użycia lokomotywy.