Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Nastawnik do kompa !!! :)
mechatronik:
--- Cytat: maszynista na szkoleniu w 29 Stycznia 2008, 19:16:28 ---No,ale nie wiem ile ma pozycji nastawnik i bocznik.
--- Koniec cytatu ---
To zależy do jakiego loka robisz.
np ET22 ma 48 w nastawniku i 6 w bokach.
cmst-POZNAN:
Mam prawdziwy nastawnik od eu07 (kolumna z kołem kierunkiem i bocznikami) tablice z pulpitu z wszystkim,pamiątka z warsztatu.
m1a2t3i4:
Ja robie nastawnik do EN57 z całym pulpitem. Ale mam problem: klawiatura wysyła impulsy, a przycisk zamknie obwód. Jak zrobić żeby tak nie było? Nie znam się zbyt dobrze na elektronice więc proszę o wytłumaczenie tego w miarę prosty sposób.
mechatronik:
--- Cytat: m1a2t3i4 w 03 Lutego 2008, 21:55:51 ---Ja robie nastawnik do EN57 z całym pulpitem. Ale mam problem: klawiatura wysyła impulsy, a przycisk zamknie obwód. Jak zrobić żeby tak nie było? Nie znam się zbyt dobrze na elektronice więc proszę o wytłumaczenie tego w miarę prosty sposób.
--- Koniec cytatu ---
W miarę prostego sposobu nie ma. Aby uzyskać funkcję jaką sobie założyłeś (załączamy włącznik a "coś" daje nam impuls na klawiaturę) możemy zastosować:
1) Mikroprocesor:
Zalety:
-mały stopień skomplikowania elektronicznego
-szeroka możliwość zmian
-w miarę niski koszt (samego uP)
Wady:
-koszty początkowe (programator uP -bo zakładam, że słabo znasz się na elektronice więc nie kombinuj samemu z programatorami domowej roboty pod LPT bo go spalisz...)
-początkowo dość sporo czasu trzeba poświęcić żeby się nauczyć programowania
2) Przerzutnik 47123 ew starszy (powoli wycofywany) 74121 :
Zalety:
-mały stopień skomplikowania elektronicznego (przy 1 lub najwyżej kilku układach scalonych)
-niski koszt (przy 74123 mamy 2 przerzutniki w jednej obudowie)
Wady:
-konieczna znajomość elektroniki cyfrowej i zasady działania konkretnego przerzutnika
-stosunkowo mała możliwość zmian
-przy większej ilości takich US rośnie stopień skomplikowania elektroniki