Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Profile torów kolejowych, czyli trasy budowane w 3dsmax

(1/2) > >>

JONIN_EZT:
Witam

Już od długiego czasu siedzę w 3dsmaxie, ale dopiero od niedawna się zajmuje trasami istniejącymi. Pojawiło się parę problemów jak dokładne są skrypty made by @gfirlejczyk [Link http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5989.0.html]

Teraz pytania:
1. Jak poradzić sobie z ułożeniem krzywej przejściowej według tego profilu o długości Ł=100m do łuku o promieniu R=730m o pochyleniu 7,13%o w górę.

{załącznik 1}

Przy wykorzystaniu skryptów, jak mam wpisać dane, żeby wybudować to poprawnie

{załącznik 2}

Wiem, że jest jeszcze poradnik @Paula, przy wykonywaniu łuku z krzywymi w ten sposób (bez uwzględnienia profilu pionowego) jest w miarę ok, ale już z uwzględnieniem tego nie mam 100% pewności czy to jest poprawny sposób.
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/1_luki.html

2. W profilu, profil terenu, które linie odpowiadają za prawą stronę, a które za prawą (patrząc w stronę wzrostu kilometrażu)?

Na razie na początek tyle pytań, w późniejszych pracach będę na bieżąco pytać co i jak.

Pozdrawiam

ISDR:
Ad1. Czy nie dało by rady zastosować rampę przechyłową? Jest dużo prostsza do zrobienia. Znawcą od przechyłek nie jestem ale wydaje mi się, że @Paul podał dobry sposób na zrobienie krzywej przejściowej.
Ad2. O jakie linie chodzi?

JONIN_EZT:
Co do pierwszej rzeczy, to już dałem sobie rade z tym w końcu. Dzięki za naprowadzenie z rampą przechyłkową. Metodą prób i błędów, w końcu to ogarnąłem.

Ad2, projektowane rzędne torowiska, na tym planie akurat nie ma tego przypadku, ale w przypadku kiedy mi się pojawią 2 rzędne, jedna przerywana, a jedna ciągłą. To która odpowiada za rzędną z prawej strony a która z lewej (patrząc w stronę rosnącego kilometraża)?

Dolmio89:
[1/2 OT]
W projekcie pochylenia powinny być wyrównane do 0,1%o, a tutaj widzę nawet takie cudo jak 3,036%o. Poza tym weź poprawki na niedokładność wykonania i osiadanie toru. W praktyce tory zawsze leżą kilka cm niżej niż na projekcie, więc myślę że dokładność skryptów jest zupełnie wystarczająca.
[EOT]

JONIN_EZT:
Ad2 - już się wyjaśniło, znalazłem bardzo ciekawą stronę o profilach podłużnych, gdzie znalazłem odpowiedź na problem

Także prace rozpoczęte, póki co początkowy efekt toru 1 linii 202.

Dzięki wielkie za wszystkie rady, w razie dalszych problemów będę pytać na bieżąco.

REWIZOR


[EDIT]

Mam teraz dosyć dziwny problem i nie wiem jak sobie z tym poradzić. Chodzi o teksture rozjazdów na pochyleniach pionowych. Czy istnieje jakiś parametr odpowiadający za pochylenie tekstury? czy trzeba jakoś z tym kombinować? W skryptach nie doszukałem się niczego co by odpowiadało za to.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod