Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Fabryka snów zaprasza…

<< < (2/11) > >>

Edward666:
Zrobienie wizualnie okrągłych kół nie powinno być takim super obciążeniem, zwłaszcza że obecna Maszyna korzysta z VBO.

Przykładowo u mnie w autorskim silniku na 9600GT mam powyżej 60 fps przy +- 800 tysięcy trójkątów w kilkuset odrębnych obiektach. Jeśli wrzucę to w jeden VBO to mogę wyświetlić trochę ponad 2 miliony zanim zacznie spadać fps. Więc podwojenie, "poczwórnenie" lub "poszesnastowienie" liczby trójkątów w jednym VBO nie jest czymś odczuwalnym dla niestarych kart graficznych.

Jeśli się ustawi pierwszą fazę LOD na 10-20 metrów (i dalej się zrobi też sensowny LoD, szczególnie najdalszą fazę) to nawet w Zajączkowie pod Tczewem lub Tarnowskich Górach będzie się dobrze bujało.

W ATS optymalizowałem torowisko robiąc je bardziej kanciaste - okazało się że optymalizacja nie ma większego sensu, za to łuk wygląda sztucznie.

youBy:
Jest jeden drobny problem. Odległość w Maszynie jest liczona od środka pojazdu. Żeby zrobić sensowne fazy LoD w wózku, należałoby pierwszą z nich wyświetlać w odległości 10 metrów od wózka. Pozostałe mogą być już liczone po staremu, od środka. W przeciwnym wypadku należy zwiększyć odległość wyświetlania o połowę rozstawu czopów, co powoduje, że potem więcej wózków na torach obok jest renderowanych.

EDIT: oj, trochę przesadziłem z tą skalą. W załączniku w pełni wymodelowane kółka. Mają po 8160 trójkątów.

Edward666:
>Odległość w Maszynie jest liczona od środka pojazdu.

W ATS jest ten sam problem. Planuję zrobić dokładne liczenie poniżej 50 metrów, choć na budynkach to się jeszcze mocniej rozjeżdża.

W Vbus'ie czasem koło autobusu ma więcej trójkątów niż sam model wozu. :)

szogun:
Będzie można liczyć na jakąś wersję lowpoly, czy takie działania we własnym zakresie? Z wózkami to jeszcze do przeżycia, ale te zestawy kołowe zaje%&#@$! mi zarżną kartę graficzną (wiem że jest coś takiego jak LOD, ale jak już przy ~10 Sis'ach spada mi FPS z 60 do 40 to dziękuję serdecznie, ale nie skorzystam) :P

Patrykos:
Po wielu trudach, godzinach spędzonych przed monitor, strzępionych nerwach z powodu psikusów ze strony dostawcy energii pragnę zaprezentować stworzony razem z youBy wózek EU07 stworzony z myślą o uaktualnieniu ET41. Od siebie dodam, że wózek mi się średnio podoba, natomiast zachwycam się osiami! Są wspaniałe! Materiał na teksturę kół dostarczył Mechatronik i Tyrystor. Obu panom należą się wielkie podziękowania. Maciek oczywiście bazował również na swoich zbiorach. Materiał na tekstury wózka przesłał maciejgrzywna, który na moją prośbę niezwłocznie obfotografował o co go prosiłem. Bardziej precyzyjne zdjęcia wykonałem sam. Wózek jest ukończony w 99%, brakuje paru detali i rozróżnienia wózków.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod