Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Jak tworzyć dźwięki do maszyny?

(1/4) > >>

StreeciarZ:
Witam!
Jestem początkującym użytkownikiem forum i mam pytanie. Chciałbym tworzyć dźwięki do MaSzyny, ale nie wiem jak się do tego zabrać. Próbowałem coś dłubać w programie Audacity i po wgraniu dźwięku gra po prostu nie chce się uruchomić. ;/
I mam teraz prośbę: Czy mogę liczyć na jakąś pomoc z Waszej strony? Jakie programy polecacie do tego? Jakie ustawienia stosować itp. Liczę na jakąkolwiek pomoc, która da mi możliwość stworzenia czegoś ;).
Pozdrawiam!

Żuk:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,15306.msg213040.html#msg213040

Zerknij na link podany powyżej. Znajdują się tam istotne informację dotyczące tworzenia dźwięków.

Tyrystor:
To już wymaga większego wysiłku, samo wklejenie nic nie da. Potrzebujesz do tego odpowiedniego materiału filmowego oraz programów (żadne demo ani nic). Dajmy na to że chcesz stworzyć dźwięk sprężarki a więc uruchamiasz Movie Makera (program windowsowy) i dzielisz dźwięk na 3 części. 1 część to faza uruchamiania się sprężarki, 2 część to faza kiedy sprężarka pracuje na odpowiednich obrotach i 3 część to faza kiedy sprężarka kończy pracę. Kiedy podzielisz wytnij dwie (drugą i trzecią) części żeby została pierwsza opublikuj film na swoim komputerze i nazwij to np. "sprezarkastart" (Nie używaj polskich znaków). Dalej robisz jak z pierwszą częścią dźwięku, czyli usuwasz 1 fazę pracy sprężarki i wklejasz wycięte drugą i trzecią cześć, gdy to zrobisz wytnij trzecią i opublikuj pod nazwą nawiązującą do pierwszego dźwięku. Z trzecim dźwiękiem robisz podobnie jak z drugim. Gdy wszystko będzie gotowe, będziesz potrzebował jakiegoś konwertera (Total Video Converter jest do pobrania), Gdy będzie taki program gotowy do użycia przenieś wszystkie 3 dźwięki do okienka i wybierz format WAV, i zacznij konwersję. Po skończonym procesie, uruchom REJESTRATOR DŹWIĘKU (program windowsowy najlepiej mieć tego z XP, jak go nie masz kliknij w załącznik w celu pobrania go ode mnie) i kliknij Plik>Otwórz i wybierz jeden dźwięk do edycji (najlepiej idź po kolei). Tutaj możesz zmienić jego głośność jeżeli jest za cicho, ale nie używaj echa. Kiedy zrobisz to co chcesz ze swoimi dźwiękami kliknij Plik>Zapisz jako tam nie zmieniaj nazwy jeżeli jest już konkretnie nazwany ten dźwięk, i na dole masz format dźwięku, jego trzeba zmienić, a więc kliknij ZMIEŃ i wybierz format PCM 22, 050 kHz; bitów: 8 ; mono   21kb/s. Jak będzie wszystko OK zapisz. Następny krok to skopiowanie dźwięków do folderu SOUNDS w katalogu symulatora. jeżeli chcesz używać tech dźwięków otwórz przez notatnik plik *.MMD i wyszukaj następującą linijkę
(w moim przypadku jest to ET22)



--- Kod: ---//sprezarka:
compressor: et22_compressor_v2_on.wav,et22_compressor_v2_trwa.wav,et22_compressor_v2_off.wav 100
--- Koniec kodu ---

kiedy znajdziesz tą linijkę uzupełnij podmnień nazwy na takie: (użyłem przykładowe nazwy)


--- Kod: ---//sprezarka:
compressor: sprezarkastart.wav,sprezarkatrwa.wav,sprezarkastop.wav 100
--- Koniec kodu ---

Kiedy to zrobisz zapisz plik i sprawdź czy działa, kiedy będą problemy pisz spróbujemy je rozwiązać. ;-)

szogun:

--- Cytat: Tyrystor w 04 Sierpnia 2011, 10:29:01 ---Movie Makera

--- Koniec cytatu ---
Lepiej użyć jakiegoś normalnego programu np. darmowy AudaCity.

Rudzik:
AudaCity i dBpoweramp Music Converter. Te 2 programy w 100% wystarczają. Pierwszy do obróbki, drugi do konwersji na 22'500 kHz 8 Bit Mono. Dźwięk silnika diesla do SU46 (wycięcie, obróbka graficzna, pocięcie, konwersja) zajął mi 10 minut. Potem jeszcze dopracowywanie z Symkiem, ale tego nie liczę. Dźwięk hebelka to minuta, dwie roboty z tymi programami.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod