Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator
Szkoła eventowa. Co wy na to? Pytania dotyczące eventów.
Sawi:
Godzina w scenerii po 23 10. W4 mam przypisany. Niestety wyłączyłem przez przypadek okno. Został mi log.
--- Kod: ---include;ip/pkp/w4n.inc;Całkowo#01;-97.6459;0.0;4223.5;0.0;0.0;0.0;1;1;;;end
--- Koniec kodu ---
Wpis do toru:
--- Kod: ---node 1000 0 none1710 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 flat vis
rail_screw_used1 4 tpbps-new2 0.2 0.5 1.1
-99.5504 0.2 4283.29 0.0 //point 2
-7.62939e-006 0.0 -33.3335 //control vector 2
7.62939e-006 0.0 33.333 //control vector 1
-99.5504 0.2 4183.29 0.0 //point 1
0
velocity 140.0
event2 Całkowo#01_stopinfo
endtrack
--- Koniec kodu ---
@Ra rzecz w tym by to TLK zatrzymało się na minutowy postój w Całkowie i potem ruszyło. Powód zapowiedź dla niego, która jest w toku. A jak podam jedną godzinę w rozkładzie to chyba raczej się nie zatrzyma podejrzewam.
Ra:
Godzina przyjazdu służy do oceny, czy AI dojeżdża planowo, czy jest spóźnione. Nie ma ona wpływu na czas postoju, odjazd będzie i tak o podanej godzinie, AI będzie czekać od momentu, gdy przyjedzie. Poza tym w rozkładzie w takiej postaci Całkowo jest stacją początkową rozkładu. Jeśli zaś Całkowo miało by być stacją przelotową, to w górnej części tabelki należałoby wpisać inną nazwę.
Sprawdź też, czy w torach nie jest wpisane velocity 0. Z jakiegoś dziwnego powodu AI ma zakaz jazdy (Driver: Vd=0 ad=-0.01), mimo podanej wolnej drogi dalej (Pd=983 Vn=140). Ewentualnie semafor zezwalający na jazdę jest dalej niż 1000m i AI go nie sięga. W takim przypadku zamiast Jump_to_first_order można wysłać komendę SetVelocity 140 140.
Sawi:
Sprawdziłem tory i niestety tych z Velocity 0, 0.0 troszkę jest. Co w tym wypadku usunąć te ograniczenia? Semafor kawałek od AI stoi to fakt.
Ra:
Chodzi przede wszystkim o tory znajdujące się pod składem. Jeśli którykolwiek wagon stoi na torze z Velocity 0, to AI nie ruszy. W sumie to Velocity 0 powinno być tylko na torach, na które absolutnie nie należy wjeżdżać (np. zasypka przed kozłem). Kwestia czy 0, czy 0.0 dla MaSzyny nie ma znaczenia, w edytorach 3D jest to używane do odróżnienia liczb całkowitych od zmiennoprzecinkowych.
Sawi:
Sprawdzę w podglądzie terenu w Twoim starterze i dam znać. Swoją drogą widzę w nim zmiany na duży plus.
EDIT:
Troszkę to trwało, ale sprawdziłem. Poniżej tory z Velocity 0. Kolejność z dołu do góry:
--- Kod: ---none_null_79
none1722
none1721
none1502
none1501
none1500
none1499
none222
none221
none220
none170
none169
none168
none135
none134
none133
none129
none128
none127
none05
none04
none03b
none05a
none04a
none03a
--- Koniec kodu ---
I tory dla AI do Całkowa od początku odcinka:
--- Kod: ---none1741
none1557
none1556
none1555 (trainset none1555 23.0 0.0)
none1554
none1529
none1728
none1527
none1525 (tor mniej więcej po środku tarczy ostrzegawczej)
none1523
none1521
none1518
none1517
none1515
none1726
none1513
none1511
none1603
none_null_34
none1717
none1714
none_null_73
none1773
none1711
none1710
--- Koniec kodu ---
Jak widać AI t tory nie dotyczą. Z ciekawości sprawdzę te z Całkowa do Bałtyku Głównego, bo pamiętam, że jak ruszyło za pomocą eventu0 to w jednym momencie nagle się zatrzymało na chwilę.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej