Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

  "Podręcznik dla maszynisty w Symulatorze MaSzyna EU07-424".

<< < (2/2)

Mihau:
Wystarczyły by podstawy tego jakie prądy stosować przy rozruchu, jaki stopien hamowania przy jakiej prędkości i masie pociągu.
Pomysł na to może bym nawet miał, ale niestety z czasem krucho. Za tydzień mam urlop 9 dni więc jeśli nic się w tej sprawie nie ruszy to coś na to postaram się poradzić.

07-078:
Witam. Po prawie 3 miesiącach nikt nie zamieścił instrukcji lub nie przesłał odnośnika do materiałów potrzebnych do stworzenia wymienionego podręcznika. Chciałbym przypomnieć o tym wątku i nie wierzę, że nie znajdą się osoby na forum, które mogłyby w tej sprawie pomóc w tej sprawie.

MasterYoda:
@07-078 ma rację, co do ciśnienia w cylindrze, sposobu hamowania, nastawnika itp. Bo zahamować skład czy ruszyć nim to nie jest nadzwyczaj takie trudne. Każdy, kto już jest trochę obeznany z „Maszyną” potrafi to zrobić. Ale chodzi o to żeby robić to w sposób najbliższy do rzeczywistości.

Regulamin, zakazy pkt 13.
Quark-t

youBy:
Ciśnienie w cylindrze to kwestia wtórna — w SM42 maksymalne ciśnienie to ok. 4 barów w starszych i 6 barów w nowszych. Odpowiednio ciśnienia pośrednie też się zmienią. W przypadku nastawy pospieszniej podobna zmiana odbywa się samoczynnie podczas hamowania. Moim zdaniem, ważniejsze jest ciśnienie w przewodzie głównym (tudzież wartość upuszczona w stosunku do roboczego). Przede wszystkim wiele zależy tutaj od potrzeb i stylu maszynisty. Jeden jedzie ile się da i hamuje mocno, drugi hamuje nieznacznie pierwszym stopniem przez dłuższy czas. W przypadku nastawienia hamulca składu pociągu na towarowy (G) jest niepisana zasada hamowania pierwszym stopniem. Z reguły jest to wystarczające do hamowania, zaś przy luzowaniu nie ma dużego ryzyka stanięcia składu (w niekorzystnych warunkach hamulec nastawiony na G może luzować nawet minutę!). W przypadku pociągów pasażerskich dobieramy stopień hamowania stosownie do potrzeb. Tutaj słyszałem o pewnym prawidle: jeśli upuściło się 1 bar (czyli mamy 4 bary w PG) i przestawi kran w pozycję jazdy, to skład wytraci jeszcze około 20 km/h (czasem jest to 15, czasem jest to 25).
Od takich zasad jest jednak ważniejsze własne doświadczenie, czyli: jeździć, jeździć, jeździć! Im więcej się jeździ, tym bardziej poznaje się reakcje składów. Można wtedy wypracować własny styl, co w połączeniu ze znajomością szlaków pozwala na czerpanie wielkiej przyjemności z jazdy. Chyba nic bardziej nie cieszy niż pierwszy własnoręcznie wykonany idealny wjazd w ograniczenie po hamowaniu na raz :)

PanMechanik:

--- Cytat: 07-078 w 18 Sierpnia 2011, 22:51:24 ---Witam. Po prawie 3 miesiącach nikt nie zamieścił instrukcji lub nie przesłał odnośnika do materiałów potrzebnych do stworzenia wymienionego podręcznika. Chciałbym przypomnieć o tym wątku i nie wierzę, że nie znajdą się osoby na forum, które mogłyby w tej sprawie pomóc w tej sprawie.

--- Koniec cytatu ---

http://www.transportszynowy.pl/lokerozruch.php

Tu jest wiele przydatnych informacji na temat prądu, wskazań amperomierzy, itd.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod