Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Wysokość obiektu w pliku .t3d.
Rozi:
Tutorial, jak wejść do wyszukiwarki i jak z niej korzystać, by znaleźć odpowiedź na twoje pytanie.
1. Wciśnij przycisk "szukaj".
2. W polu "Szukaj:", wpisz "transform".
3. Kliknij w drugi wątek od góry.
4. Przeczytaj go uważnie.
Jeżeli się podoba, dajcie SOGa!
libertyn89:
Nie podoba sie, bo tamten wątek nic nie wyjaśnia.
@WSK:
Nie da się wskazać konkretnych liczb. Za obrót odpowiadają całe macierze. Jeśli np. chcesz obrócić obiekt o x stopni w prawo wokół osi OZ, to musisz pomnożyć jego transform przez macierz obrotu, która wygląda tak:
cos x-sin x00sin xcos x0000100001
Do otrzymanej macierzy trzeba dodac macierz
000000000000abc0
gdzie a, b, c to liczby z pierwotnej macierzy Transform.
WSK:
No i dziękuję bardzo libertyn. Teraz wszystko rozumiem. Ogólnie rzecz biorąc edycja modeli w plikach .t3d nie jest przyjemną pracą. Dziękować Bogu, że 3ds max jest w porównaniu do notatnika taki doskonały ;)
Nawigacja
Idź do wersji pełnej