Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Lokomotywy spalinowe typu 060DA
Marcin ST43:
Temat oznaczenia fabrycznego jest zastanawiający, bo czy 060DA, to oznaczenie nadane przez CFR, czy też jest to oznaczenie nadane przez zakłady SLM, które wyprodukowały w Szwajcarii pierwsze 6 sztuk lokomotyw o oznaczeniu właśnie 060DA? Może LDE2100, to oznaczenie konstrukcyjne nadane dopiero w Rumunii?
Sugerując się tym: http://cfr.stfp.net/?class=60&la=E można założyć, że pierwsze 6 sztuk nosi/nosiło właśnie oznaczenie 060DA, ale kolejne lokomotywy (wyprodukowane już w Rumunii) noszą oznaczenie serii 60. Problem jednak jest taki, że wśród tych dostępnych w galerii każda ma praktycznie innego właściciela oraz ich pudła są z ryflowanej blachy (oprócz 060DA-001, która na 100% jest tę pierwszą), więc nie wiadomo, czy są to właśnie te prawdziwe Rumuny wyprodukowane w Szwajcarii, czy też "zwykłe" lokomotywy wyprodukowane dla przemysłu już w zakładach Electroputere.
Temat jest ciekawy, bo dzieje tych lokomotyw chociażby na liniach PKP są chyba mało znane, chyba.
Jeśli dyskusja na ten temat rozwinęłaby się, to warto by było oddzielić ten temat od głównego wątku.
Siatka ma 28k poly.
Ra:
--- Cytat: szogun w 05 Lutego 2011, 10:56:42 ---Ile to cudeńko ma poly?
--- Koniec cytatu ---
Tak trochę OT. Słowo "poly" oznacza wielokąty, czyli trójkąty, czworoboki itd. MaSzyna nie wyświetla wielokątów, wszystko musi być podzielone na trójkąty. Istotna jest ilość trójkątów, przy czym różnicę robi tak ±10'000, ponieważ są one trzymane w karcie graficznej. Bardziej istotną własnością modelu jest ilość submodeli (i poniekąd użytych tekstur, gdyż submodel może mieć tylko jedną teksturę). Submodeli powinno być jak najmniej, gdyż to one zjadają FPS. Model z jednym submodelem o 100'000 trójkątów narysuje się szybciej, niż model z 50 submodelami po 200 trójkątów. (Z drugiej strony, ilość trójkątów w submodelu przekłada się na czas wczytywania, ze względu na liczenie wektorów normalnych. Ale taki stan nie potrwa już długo.) Submodelami powinny być części ruchome (wózki, koła), światła oraz fazy LoD. Ewentualnie tymczasowo można większe submodele podzielić, aby się szybciej T3D przetworzył.
Marcin ST43:
Z prac nad (prze)budową kabiny.
Błagam o nie pisanie porad w stylu: "tekstury są nieobrobione", "klapa Ackermana za mała" itd. – kabina jest w częściach, wiele elementów jest niewymienionych na nowe, a niektóre w ogóle jeszcze nie zostały stworzone (zawór hamulca zespolonego typu Knorr D2 chociażby).
Screeny mają pokazać, że coś się w temacie dzieje (strasznie wolno z powodu braku czasu i chęci na modelowanie).
@Edit: Pracę idą powoli do przodu po długim czasie przerwy spowodowanym awarią komputera. Przypominam, że nadal poszukuję pewnych danych, o których napisałem w temacie "Lokomotywy typu 060DA – poszukiwane materiały i osoby chętne do współpracy."
@Edit2: Właściwie nie wiem jak ten screen nazwać – po prostu pierwsza udana próba umieszczenia w MaSzynie tego co już jest zrobione – wygląda to jak wygląda, ale jak na pierwszy raz... (:
Quark-t:
Nie żebym się czepiał, ale "plakat umilający" proszę zmienić. Nie zapominajmy, że z symulatora korzystają także osoby nieletnie.
Marcin ST43:
Rozumiem, że plakat jest najważniejszym elementem w kabinie i to nad nim muszą być prowadzone największe dyskusje, ale uspakajam i oświadczam, że z powodów niezależnych ode mnie ten element musi i tak być usunięty z prostego powodu (przynajmniej w górnej części słupka) – zdjęcia na tekstury robione były w lokomotywowni przy braku oświetlenia – używałem lampy błyskowej i teraz w niektórych miejscach tam, gdzie retusz nie pomaga trzeba wstawić jakiś element zastępczy. Co to będzie? Myślałem nad zdjęciem ST43 (kto ma jakieś i jest jednocześnie autorem oraz zgadza się na publikację, to proszę PW – ocenię i być może wykorzystam) albo herbem Leszna (ot, taki lokalny "patriotyzm").
Jak widać staram się nie dopuścić do dyskusji na ten temat. Przesłanka jest jasna i dyskusji nie podlega. Proszę na ten temat nie pisać, posypią się ostrzeżenia.
Krzysiek626
@Edycja postu po pewnym czasie:
W końcu, po 8 godzinach skończyłem największą "mendę" w tej kabinie tzn. zawór hamulca typu Knorr D2 – podziękowania dla Mechatronika za wymiary (:
Jak widać plakaty również uległy zmianie, doszła też aparatura od radiotelefonu.
@Kolejna edycja: zostało już bardzo niewiele (:
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej