Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Dyskoteka na semaforze

<< < (11/17) > >>

EU07-457:

--- Cytat: libertyn89 w 07 Lutego 2011, 20:02:45 ---Jesli S3 dotyczy nieostatniego semafora SBL, to mowi tylko tyle, ze z przodu dwa odstepy blokowe sa wolne. Nie mowi nic o zwalnianiu do 100 km/h przy nastepnym sygnalizatorze.

--- Koniec cytatu ---
Nic bardziej mylnego:
 Sygnał S 3 „Jazda z największą dozwoloną prędkością nie większą niż 160 km/h – w przodzie są dwa odstępy blokowe wolne – a przy następnym semaforze z prędkością nie większą niż 100 km/h"

libertyn89:
Ja sie opieram na Ie-1 (Warszawa 2007) umieszczonej na forum przez mechatronika:

--- Cytuj ---3) Sygnał S 3 „Jazda z największą dozwoloną prędkością nie
większą niż 160 km/h – w przodzie są dwa odstępy blokowe wolne
– a przy następnym semaforze z prędkością nie większą niż
100 km/h"
Jedno zielone światło migające na semaforze
Sygnał S 3 zezwala na jazdę z największą prędkością dozwoloną
dla danego pociągu i danego odcinka linii kolejowej. Sygnał S 3
nadawany przez:
a) semafor półsamoczynny lub ostatni semafor samoczynny blokady
liniowej informuje, że następny semafor nadaje sygnał zezwalający
na jazdę z prędkością nie większą niż 100 km/h,
b) semafor samoczynny blokady liniowej lub semafor wyjazdowy
na szlak wyposażony w samoczynną blokadę liniową informuje,
że dwa kolejne odstępy blokowe za tym semaforem są wolne,
maszynista powinien tak regulować prędkość jazdy, aby mógł
zatrzymać pociąg przed semaforem wskazującym sygnał „Stój”;
dotyczy to także semafora wjazdowego posterunku odgałęźnego
bez semafora wyjazdowego.
--- Koniec cytatu ---

Wazny jest tutaj podpunkt b). Ale mozliwe, ze ja go zle interpretuje. Poza tym - jesliby przyjac, ze na odcinku z SBL 4-stawna sygnal S3 (rozumiany jako: [w przodzie są dwa odstępy blokowe wolne – a przy następnym semaforze z prędkością nie większą niż 100 km/h] poprzedza S5, to jest to dla mnie niespojne, gdyz S5 nic nie mowi o V max = 100 km/h.

EU40:
A definicja zielonego migającego?Pojmuję, że chodzi o sytuację, kiedy nie mamy podanego semafora wjazdowego i wjazdowy wyświetla "Stój", ostatni samoczynny "pomarańczowe", (który informuje, że wjazd jest na 40 lub 60) a przedostatni wtedy miga na zielono. To akurat jest jasne, ale definicja S3 jest taka, jak wcześniej zacytowałem wg Rozporządzenia. Dochodzi do wypadku kolejowego i Prokuratora będzie interesowało jedno: czy maszynista prowadził pociąg zgodnie z przepisami.


--- Cytuj ---Wazny jest tutaj podpunkt b). Ale mozliwe, ze ja go zle interpretuje.
--- Koniec cytatu ---
Nie powiedziałbym od razu, że go źle interpretujesz, bo przy takiej sytuacji dużo kolejarzy ma swoje zdanie. Ja uważam, że jeżeli mamy definicję S3, to powinniśmy ją stosować. Dajmy na to nie ograniczyliśmy prędkości do 100km/h i doszło do przejechania semafora wjazdowego wskazującego "Stój"..I kuku.

youBy:
@Libertyn: Podpunkty a i b są częścią dodatkową do głównej definicji ;)

libertyn89:
To w takim razie dlaczego w podpunkcie (a) jest powielony fragment z definicji glownej (na nastepnym V max = 100), a w podpunkcie (b) juz nie?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod