Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Pulpity kostkowe i przebiegi

(1/6) > >>

Ra:
W związku z pracami nad uruchomieniem multiplayera, zgłaszam zapotrzebowanie na sporządzenie dodatkowych informacji dla istniejących scenerii. Na chwilę obecną trudno powiedzieć, jakie dokładnie dane będą potrzebne i w jaki sposób mają być zorganizowane. Mniej więcej widzę to tak:

1. Lista nazw stacji z podaniem współrzędnych w scenerii. Potrzebna będzie do szybkiego przemieszczenia podglądu do wybranej stacji. Tu proponuję zrobić plik CSV o postaci:
nazwa scenerii,nazwa stacji,wsp. X,wsp. Z,północ,południe,wschód,zachód
gdzie ostatnie cztery wartości są współrzędnymi prostokąta obejmującego stację (łącznie z semaforami wjazdowymi, ewentualnie pobliskim przejazdem, jeśli taki jest). Współrzędna X ze scenerii powinna być podana z przeciwnym znakiem.

2. Lista semaforów dla każdej stacji. Typy semaforów da się odczytać automatycznie z nazw INC, potrzebny jest tylko spis nazw. Jeśli każda głowica miała by być obsługiwana osobno, albo stacja posiada oddzielone od siebie części, trzeba by zrobić osobny spis dla każdej z nich.

3. Lista zwrotnic dla każdej stacji. Z podziałem podobnym jak dla semaforów.

4. Lista dodatkowych urządzeń (wykolejnice, przejazdy) dla danej stacji lub jej części.

5. Propozycja typu sterowania dla danej stacji - od tego będzie zależeć budowa pulpitu sterującego (np. pulpit kostkowy, OSA-H).

6. Lista przebiegów - tabela zależności. Pozostaje w związku z typem sterowania. Nazwy przebiegów są tworzone z nazwy semafora i położenia kolejnych zwrotnic za nim, aż do kolejnego semafora, np. E3-111, Tm34-22 (1 - zwrotnica na wprost, 2 - zwrotnica na bok). Dla każdego przebiegu należy podać stan poszczególnych urządzeń (plus albo minus, wykluczenie dla semaforów z przeciwnej strony - dwa plusy). Do tego jakiś opis tekstowy (z którego toru na który). Najlepiej dla każdej stacji (części) oddzielny plik typu INI.

7. Układ dla pulpitu kostkowego. To raczej najbardziej skomplikowana część, bo nie wystarczy narysować obrazek, ale trzeba podać typ kostki na każdej pozycji. Na chwilę obecną nie są mi znane nazwy kostek, jakich można by używać. Ewentualnie rozrysowany pulpit mógłby posłużyć do dalszych prac.

8. Rozkłady jazdy - czas przejazdu pomiędzy poszczególnymi stacjami dla pociągów osobowych i towarowych. Osobno dla zatrzymania na obu stacjach, przelotu przez jedną z zatrzymaniem na drugiej i przelotu przez obie.


Proponuję zacząć od scenerii Krzyżowa, z uwagi na możliwość prowadzenia ciągłego ruchu bez manewrów i dużą popularność.

libertyn89:

--- Cytat: Ra w 17 Sierpnia 2010, 13:11:56 ---6. Lista przebiegów - tabela zależności. Pozostaje w związku z typem sterowania. Nazwy przebiegów są tworzone z nazwy semafora i położenia kolejnych zwrotnic za nim, aż do kolejnego semafora, np. E3-111, Tm34-22 (1 - zwrotnica na wprost, 2 - zwrotnica na bok).

--- Koniec cytatu ---
Mam pewna watpliwosc. Przykladowo dwa rozne przebiegi:
 - semafor wjazdowy to "A", pierwsza zwrotnica na wprost, druga na bok (zmiana toru), trzecia na wprost i zatrzymanie przy peronie; oznaczenie wygladaloby tak A-121
 - semafor wjazdowy to "A", pierwsza zwrotnica na wprost, druga na wprost, trzecia na bok i zatrzymanie przy peronie; oznaczenie wygladaloby tak A-112
I teraz czy takie rozroznienie jest wystarczajace dla programu, ktory bedzie te pliki przetwarzal. Chodzi o to, czy program bedzie wiedzial, ze zwrotnica trzecia z przebiegu A-121, to nie jest ta sama, ktora wystepuje jako trzecia w przebiegu A-112?

Ra:
Program będzie wiedział, bo dany przebieg będzie przypisany do dwóch punktów na torach stacji. Chodziło mi głównie o jednoznaczną nazwę przebiegu, a taki zapis jest wystarczający. Ustawienie poszczególnych zwrotnic i tak trzeba wypisać, bo oprócz zwrotnic po których jest jazda ustawia się również te uniemożliwiające kolizyjny wjazd z innych torów (przynajmniej dla przebiegów pociągowych).

libertyn89:
Aha. A jak nazwac angliki?

Ra:
Identycznie jak w przypadku zwrotnic, bo wjeżdżasz zawsze z którejś strony (od semafora) i jedziesz albo na wprost, albo na bok. W symulacji są traktowane jako cztery oddzielne zwrotnice (różniące się ostatnią literą) i tak będą sterowane.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod