Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Maszyna Open Source

(1/4) > >>

Zorin:
Panowie, tworzycie cos bardzo wartosciowego. Wkladacie w to duzo pracy. Z projektem wiaza sie tez inne osoby. Jest sporo zrobione.

Jednak gra ma duze braki funkcjonalno - organizacyjne. Mimo faktu, ze nigdy nie wyjdzie komercyjnie nic co byloby tak bardzo osadzone w polskich realiach i nakierowane na prawdziwych milosnikow kolei, jest sporo czynnikow zniechecajacych do wlaczania sie w projekt.

Engine uniemozliwia stworzenie szczegolowej, prawdziwie polskiej okolicy, bowiem juz na obszarach lekko zabudowanych gra spowalnia do 3 fps i to na komputerach, ktore trudno jeszcze nazwac przestarzalymi.

Dobrze jednak wiadomo, dzieki podobnym produktom komercyjnym, ze na sprzecie podobnej klasy da sie wyciagnac kolosalnie wiecej przy podobnej ilosci szczegolow.


Dlatego tez uwazam, ze kula u nogi w przypadku tej gry jest fakt, ze jej zrodla nie sa dostepne dla szerszej publicznosci. Skoro nie chcecie tego symulatora sprzedawac komercyjnie, powinniscie moim zdaniem udostepnic zrodla. Spowoduje to zdecydowanie wieksze zainteresowanie projektem i bedzie korzystne dla jego rozwoju.

Wiele osob nie lubi upubliczniac kody, poniewaz uwaza go za nieprofesjonalny. Ja jednak uwazam, ze normalne jest, iz kady programuje inaczej i nie kazdy kto moze tworzyc cos dobrego musi byc profesjonalnym programista. Mowi sie, ze nawet niektore wieleki firmy programistyczne ponoc wstydza sie swoich kodow zrodlowych. Dla mnie to lekki absurd...

Zrobcie Maszyne projektem w pelni Open Source...

Bart:
A poprawisz pan coś? Z tego co wiem wystarczy pogadać z autorami, a bez przeszkód udostępniają kod. Kilka osób włączyło się do projektu. Tu większość i tak woli grać po 2, 3 godziny dziennie niż cokolwiek zrobić (zastanawia mnie to jak tysięczny przejazd trasą może się nie znudzić?). W obecnym kodzie już niewiele bedzie się zmieniać (kilka osób ma jeszcze pomysły - chwała im za to - ale napewno nie wpłyną na FPS). Czekaj na NEBULĘ będzie szybsza (ciekawie ilukrotnie)...

Z drugiej strony pomyśl... takie udostępmnienie źródeł wprowadziłoby chaos. Kilka osób naraz mogłoby zacząć grzebać i coś dorobić tylko że każdy oddzielnie i powstały by takie wersje: jedna z działąjącymi patykami, inna zatrzymywała by składy na PO, w kolejnej byli by pasażerowie...
Ci którzy chcą coś zrobić to robią... inni tylko grają...
Ale niech się wypowiedzą autorzy...

iwan:

--- Cytat: "Zorin" ---Panowie, tworzycie cos bardzo wartosciowego. Wkladacie w to duzo pracy. Z projektem wiaza sie tez inne osoby. Jest sporo zrobione.

Jednak gra ma duze braki funkcjonalno - organizacyjne. Mimo faktu, ze nigdy nie wyjdzie komercyjnie nic co byloby tak bardzo osadzone w polskich realiach i nakierowane na prawdziwych milosnikow kolei, jest sporo czynnikow zniechecajacych do wlaczania sie w projekt.
--- Koniec cytatu ---


Np jakich? Kazdy kto chce moze sie wlaczyc do projektu. Kodu nie udostepniamy bo nie jest uporzadkowany...

Z reszta gdzie sens w momenciegdy powstaje wersja na innym engine?


--- Cytuj ---Engine uniemozliwia stworzenie szczegolowej, prawdziwie polskiej okolicy, bowiem juz na obszarach lekko zabudowanych gra spowalnia do 3 fps i to na komputerach, ktore trudno jeszcze nazwac przestarzalymi.
--- Koniec cytatu ---


Nowy engine - nebula ma to zmienic...


--- Cytuj ---Dobrze jednak wiadomo, dzieki podobnym produktom komercyjnym, ze na sprzecie podobnej klasy da sie wyciagnac kolosalnie wiecej przy podobnej ilosci szczegolow.
--- Koniec cytatu ---


Jeszcze raz - nebula - poszukaj tego forumowym searchem


--- Cytuj ---Dlatego tez uwazam, ze kula u nogi w przypadku tej gry jest fakt, ze jej zrodla nie sa dostepne dla szerszej publicznosci. Skoro nie chcecie tego symulatora sprzedawac komercyjnie, powinniscie moim zdaniem udostepnic zrodla. Spowoduje to zdecydowanie wieksze zainteresowanie projektem i bedzie korzystne dla jego rozwoju.
--- Koniec cytatu ---


Zeby to zrobic zrodla musza byc jakos uporzadkowane - ktos sie nimi musi opiekowac itd... Trzeba tez napisac porzadna licencje - a u nas prawnikow nie ma ;-)


--- Cytuj ---Wiele osob nie lubi upubliczniac kody, poniewaz uwaza go za nieprofesjonalny. Ja jednak uwazam, ze normalne jest, iz kady programuje inaczej i nie kazdy kto moze tworzyc cos dobrego musi byc profesjonalnym programista. Mowi sie, ze nawet niektore wieleki firmy programistyczne ponoc wstydza sie swoich kodow zrodlowych. Dla mnie to lekki absurd...
--- Koniec cytatu ---


No tutaj podobno ta obawa jest uzasadniona ;-)


--- Cytuj ---Zrobcie Maszyne projektem w pelni Open Source...
--- Koniec cytatu ---


Ja jestem w pelni za - najlepiej na GNU/GPL, ale mnie nikt nie slucha ;-)

Marcin_EU:

--- Cytat: "iwan" ---

--- Cytuj ---Zrobcie Maszyne projektem w pelni Open Source...
--- Koniec cytatu ---


Ja jestem w pelni za - najlepiej na GNU/GPL, ale mnie nikt nie slucha ;-)
--- Koniec cytatu ---

Niby jestes za ale CVSa nie chcesz postawic wiec sam blokujesz taka mozliwosc :)

McZapkie:

--- Cytat: "Marcin_EU" ---
--- Cytat: "iwan" ---

--- Cytuj ---Zrobcie Maszyne projektem w pelni Open Source...
--- Koniec cytatu ---


Ja jestem w pelni za - najlepiej na GNU/GPL, ale mnie nikt nie slucha ;-)
--- Koniec cytatu ---

Niby jestes za ale CVSa nie chcesz postawic wiec sam blokujesz taka mozliwosc :)
--- Koniec cytatu ---


No właśnie - bez CVS z wygodnym międzymordziem WWW nie widze możliwości sprawnego rozwoju symulatora a tym bardziej publikacji źródeł.
Już we dwóch z Marcinem mieliśmy problemy z uzgadnianiem zmian, a szersze udostępnienie starej wersji co prawda zaowocowało poprawkami,
ale jenocześnie kod się zbifurkował bo np. ja robiłem poprawki na starym kodzie bo nie miałem poprawek Wingera.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod