Przy okazji wyciąg (może się przyda)
Podstawowe dane techniczne lokomotywy M62
[/b]
Producent ETŻ/ZSRR
Typ M62
Przeznaczenie prowadzenie pociągów towarowych i pasażerskich
Układ osi CoCo
Prędkość konstrukcyjna (max) lokomotywy 100 km/h
Masa służbowa lokomotywy 116 500 kg ± 3%
Największy nacisk osi na szynę 190,1 kN (19 400 kG) ± 3%
Rodzaj przekładni elektryczna
Sposób sterowania lokomotywą w trakcji podwójnej (z stanowiska w każdej kabinie maszynisty sterowanie dwóch lokomotyw)
Szerokość toru 1 435 mm
Całkowita długość lokomotywy ze zderzakami 17 550 mm
Największa szerokość lokomotywy 2 950 mm
Największa wysokość lokomotywy od główki szyny 4 615 mm
Rozstaw osi skrajnych lokomotywy 12 800 mm
Rozstaw czopów skrętu 8 600 mm
Rozstaw osi skrajnych wózka 4 200 mm
Najmniejszy promień łuku toru
[/b]- przy prędkości 30 km/h 125 m
- przy prędkości 15 km/h 90 m
- przy prędkości 5 km/h 75 m
Rodzaj podwozia wózkowe
Ilość wózków 2
Ilość osi napędnych 6
Średnica koła nowego na obwodzie tocznym 1 040 mm
Średnica koła przy max dopuszczalnym zużyciu 980 mm
Przełożenie przekładni osiowej 68 : 15 = 4,53
Obliczeniowa siła pociągowa przy pracy ciągłej i przy prędkości 20 km/h,
[/b]na obwodzie kół 200 kN (20 000 kG)
Największa siła pociągowa przy rozruchu ograniczona
[/b]przyczepnością przy współczynniku f=0,33 380,0 kN (38 000 kG)
Prędkość ciągła 20 km/h
Prędkość godzinna 16 km/h
Godzinna siła pociągowa przy prędkości 16 km/h 250 kN (25 000 kG)
Zapas paliwa w zbiorniku głównym 3 900 l
Ilość wody w układzie chłodzenia 950 kg
Ilość oleju w układzie smarowania silnika spalinowego 950 kg
Zapas piasku 600 kg
Silnik spalinowy typ 14D40 producent KTZ/ZSRR
- moc znamionowa silnika przy 750 obr/min i normalnych
[/b] warunkach atmosferycznych (20°C i 760 mm Hg) 1470 kW (2000KM)
- znamionowa prędkość obrotowa silnika spalinowego 750 obr/min
- prędkość obrotowa biegu jałowego silnika spalinowego 400 obr/min
- jednostkowe zużycie oleju napędowego 158+9 g/KMxh (215+12/kWxh)
- dopuszczalna różnica ciśnień w cylindrach max 9 kG/cm2
- temperatura gazów wylotowych (przy normalnych warunkach atmosfer.) max 470 °C
- dopuszczalna różnica temperatury w poszczególnych cylindrach max 100 °C
- połączenie wału korbowego z prądnicą za pomocą sprzęgła płytkowego
- urządzenia rozruchowe elektryczne
- wymiary zespołu: silnik spalinowy - prądnica główna
[/b] (długość, szerokość, wysokość) 5607 x 1818 x 2508 mm
- układ cylindrów widlasty o koncie rozwarcia 45°
- liczba cylindrów 12
- liczba suwów 2
- średnica cylindra 230 mm
- skok tłoka: w prawym rzędzie cylindrów 300 mm
w lewym rzędzie cylindrów 304,3 mm
- pojemność skokowa cylindrów 150,6 l
- kolejność pracy cylindrów 1L-1P; 6L-6P; 2L-2P; 4L-4P; 3L-3P; 5L-5P
Prądnica główna typu GP312
- wzbudzenie obce
- wentylacja wymuszona
- prędkość obrotowa na 15-tej pozycji nastawnika jazdy 750 obr/min
- prąd ciągły 3570 A
- napięcie 356 V
- prąd ciągły prądnicy głównej odpowiadający pracy wysokonapięciowej 2230 A
- napięcie 570 V
- prąd godzinny prądnicy głównej 4200 A
- dopuszczalny maksymalny prąd przy rozruchu w czasie jednej minuty 6300 A
- najwyższe napięcie robocze prądnicy głównej 570 V
- ilość biegów 10
Jednostkowe zużycie paliwa o wartości opałowej 10200-10300 kcal/kg
[/b](przy znamionowej mocy i normalnych warunkach atmosferycznych) 170 g/KM+5%
Zużycie paliwa na biegu jałowym i przy najniższej prędkości obrotowej max 7,5% godzinowego zużycia przy mocy znamionowej
System smarowania obiegowy pod ciśnieniem
Średnie godzinowe zużycie oleju przy mocy znamionowej max 4,5kg/h
Typ chłodnicy oleju wodno-olejowy wymiennik ciepła
Rodzaj chłodzenia silnika wodny z obiegiem wymuszonym
Podgrzewacz paliwa typ wodnorurkowy
Typ chłodnicy wodno-powietrzny żeberkowy z płaskimi rurkami
Elektryczny silnik trakcyjny typ ED 107 (prądu stałego 192kW)
- wzbudzenie ze stopniowym osłabianiem pola
- ilość biegów 4 bez uzwojenia kompensacyjnego
- prąd odpowiadający pracy niskonapięciowej 595 A
- napięcie 356 V
- prędkość obrotowa 474 obr/min
- prąd odpowiadający pracy wysokonapięciowej 372 A
- prędkość obrotowa 365 obr/min
- maksymalny dopuszczalny prąd przy rozruchu w ciągu 1 minuty 1000A
Dwumaszynowy agregat typ A-706A (w układzie dwumaszynowym zabudowana jest wzbudnica i prądnica pomocnicza); 1800 obr/min przy 750 obr/min wału korbowego silnika
Wzbudnica prądnicy typ B 600 (W 600) prądu stałego z własną wentylacją (20,6 kW; 125 A; 165 V)
Prądnica pomocnicza typ WGT 275/120 prądu stałego z własną wentylacją (12 kW; 160 A; 75 V)
Agregat jednokadłubowy A 705A (w jednym kadłubie zamontowana prądnica tachometryczna i synchroniczna podwzbudnica)
Prądnica tachometryczna typ TG-83/35 prądu stałego z własną wentylacją (0,12kW; 5A; 24V)
Prędkościomierze rejestrujący i wksazujący firmy Hasler RT9 (kab. A) i A16 (kab. B)
Bateria akumulatorów typ 32TN 450; ołowiowa kwasowa (450 Ah; 64V)
Hamulec klockowy
Sposób uruchamiania hamulca powietrzny i ręczny
System hamulca powietrznego typu Oerlikon
Sprężarka powietrzna typ KT-7
Napięcie instalacji obwodów pomocniczych 75±2V
Urządzenia lokomotywy są przystosowane do prawidłowej pracy w zakresie zmian temperatury -30°C do +30°C
[/b]