Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Pytania o eventy

<< < (52/149) > >>

SKP:
EventoUsuwaczem, jest w publikacjach.

Sawi:
Słabo szukasz. Tym próbowałeś http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19421.msg225413.html#msg225413 ? @SKP mnie ubiegł heh. W każdym bądź razie linka do działu Publikacje masz.

SKP:
Mam kolejny problem z eventami. Tym razem chodzi o zmianę damageFlag. Na torze damage ustawiłem 2 wagony. Chciałem uszkodzić te wagony po naciśnięciu SHIFT+5:

--- Kod: ---node -1 0 damage_status memcell 1 1 1 Wait_for_orders 128 1 damage endmemcell
event damage_stop updatevalues 0.0 damage_status SetDamage 128 1 endevent
event keyctrl05 multiple 0.1 none damage_stop endevent
--- Koniec kodu ---
Po wciśnięciu SHIFT+5 nic się niedzieje. Jako, że np. w scenery.doc zamiast SetDamage było używane DamageFlag, zamieniłem wszystkie setDamage na DamageFlag, jednak bez rezultatu. Z loga wynika, że event się uruchamia:

--- Kod: ---Key pressed: [Shift]+[5]
EVENT ADDED TO QUEUE: keyctrl05
EVENT LAUNCHED: keyctrl05
Multiple passed
EVENT ADDED TO QUEUE: damage_stop
EVENT LAUNCHED: damage_stop
--- Koniec kodu ---
Stworzyłem event updatevalues, ponieważ wcześniej korzystałem z komendy Warning_Signal i działało. Jednak w tym wątku - http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19849.msg240832.html#msg240832 @Quark-t napisał, że należy to zrobić jako puvalues:

--- Kod: ---event wykolej putValues 1.0 damage 1 1 1 DamageFlag 128 1 endevent
event keyctrl05 multiple 0.1 none wykolej endevent
--- Koniec kodu ---
I znów nic, log:

--- Kod: ---Key pressed: [Shift]+[5]
EVENT ADDED TO QUEUE: keyctrl05
EVENT LAUNCHED: keyctrl05
Multiple passed
EVENT ADDED TO QUEUE: wykolej
EVENT LAUNCHED: wykolej
Type: PutValues
--- Koniec kodu ---
Nie jestem pewien czy dobrze napisałem ten putValues, wzorowałem się na pliku W9.inc. Oczywiście w tym przypadku także zamieniałem DamageFlag na SetDamage.
Kolejna sprawa to czy da się w ogóle podkuć wagony? Wiem, że teraz próbowałem je wykoleić, bo nie byłem pewien czy da się je podkuć, ale docelowo mają być podkute. Czy wg tego, co napisał @ZiomalCl w w/w wątku, nie da się w ogóle tego zrobić?

Ra:
Jeśli chodzi o komendy, to właściwą jest SetDamage. Aczkolwiek trudno mi jest powiedzieć, czy to zadziała - na różnych wersjach może być inaczej. O ile pewnie istnieje flaga podkucia, to obawiam się, iż nic z jej ustawienia nie wyniknie.

Flagi są następujące:
--- Kod: ---   {uszkodzenia taboru}
   dtrain_thinwheel=1;     {dla lokomotyw}
   dtrain_loadshift=1;     {dla wagonow}
   dtrain_wheelwear=2;
   dtrain_bearing=4;
   dtrain_coupling=8;
   dtrain_ventilator=16;   {dla lokomotywy el.}
   dtrain_loaddamage=16;   {dla wagonow}
   dtrain_engine=32;       {dla lokomotyw}
   dtrain_loaddestroyed=32;{dla wagonow}
   dtrain_axle=64;
   dtrain_out=128;         {wykolejenie}
--- Koniec kodu ---

SKP:
I z tego wynika, że podkuć można tylko lokomotywę. Kończą mi się więc pomysły co mogę zrobić. Jedyny pomysł jaki nasuwa mi się na myśl to puszczenie AI, które będzie jechało zahamowane, następnie odpiąć loka i odstawić na boczny tor. Oczywiście z tym trzeba zdążyć przed przyjazdem naszej lokomotywy na stację, AI musi idealnie "wycelować" (jeśli zajedzie za daleko trafi na miejsce, gdzie symulator się wysypuje) i jeszcze jechać z zahamowanym składem - takiej komendy nie ma. Jednym słowem, muszę zrezygnować z uszkadzania wagonów? Czy jest jeszcze jakiś inny sposób? A może da się zmienić coś w .mmd (czy .chk, nie znam się na tej części symulatora), żeby podczas jazdy był odtwarzany dźwięk podkucia?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod