Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Pytania o eventy

<< < (44/149) > >>

bohunIC:
Nie lepiej jest poszukac i pogrzebac w plikach scn i popatrzec jak sa zbudowane eventy i jakie powinny miec wpisy? Poradniki, poradnikami - nie wszystko musi byc ''pierwszej swierzosci'' exe przechodzi modyfikacje, zmieniaja sie przerozne rzeczy.

Proponuje ci zbudowac testowy odcinek i tam bawic sie eventami, jak juz sie obeznasz z podstawami i zasadami funkcjonowania eventow to bedzie o czym rozmawiac. Poki co cos tam chyba wiesz ale brakuje ci praktyki.

Mi nauka i poznanie funkcjonowania eventow zajelo kilka mesiecy - do dzis nie potrafie wykorzystac wszystkich mozliwosci exe. Czesto jest tak ze nie wystarczy wpisac EVENT1 costam costam ENDEVENT i juz bedzie smigac, trzeba jeszcze dodac pare wpisow w scn albo w modelu albo albo :) Wiesz o co chodzi!

powodzenia!

MasterYoda:
Dzięki @bohun!:) A co do grzebania. Grzebałem i to dużo i moje wpisy wyglądają schematycznie tak samo jak te z działających scenerii.

bohunIC:
Podpowiem ci ze bardziej niz schemat wazna jest zaleznosc. Schemat jest dla ciebie zrodlem pogladowym, pewnego rodzaju szablonem lub pomoca. Musisz zrozumiec dlaczego dane zdarzenie sie dzieje lub nie i co dzieki czemu i przez co je wyzwala.

Event1,2 lub 0 dla przykladu odnosi sie w tym przypadku do wektora toru czyli; patrzac w maxie na odcinek toru masz zwrot i zaczepienie dzieki temu mozesz ustawic ''jednostke'' wzorujac sie na tych informacjach. Mozesz a nie musisz miec problemow jesli napotkasz tor zbudowany z FLEXa badz innego dziwolaga gdzie dokonano modyfikacji. wtedy twoj event juz moze nie zaskoczyc.

Wiesz o tym ze AI musi miec nadana ''predkosc poczatkowa'' i ''jednostka'' ma  dla przykladu wpis predkosci 0.1 wirtualnie porusza sie a w symku ''stoi''. Po przypisanym zdarzeniu do toru (info) i semafora (mamy tu sprzezenie kilku zmiennych) twoja ''jednostka'' rusza lub nie :) Musisz znac wszytkie nazwy torow ktore cie interesuja, nazwy zwrotnic, semaforow ich zwroty/wektory no i co najwazniejsze musisz wiedziec co chcesz osiagnac.

szogun:
Mam mały problem z kozłami oporowymi.

--- Kod: ---ExportString = include;koziolbeton.inc;%;%;%;%;%;;;;;end //Passive
--- Koniec kodu ---

--- Kod: ---//(p1) tekstura podsypki, p2 p3 p4 origin p5 rotation

origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0

//node 1000 0 none track normal 2.0 1.435 0.25 25.0 20 128 flat vis
// rail_screw_unused1.tga 4 (p1) 0.2 0.5 1.1
//0.0 0.2 0.0  0.0  //point 1
//0.0 0.0 0.0  //control vector 1
//0.0 0.0 0.0  //control vector 2
//0.0 0.2 2.0  0.0  //point 2
//0
//velocity 0.0
//endtrack

node 1000 0 (p1) model 0 0 0 0 pkp/koziolbeton.t3d none endmodel

rotate 0 0 0
endorigin

--- Koniec kodu ---
Mimo że w 3DSie odwracam helpery w scn kozły nie są obrócone.

--- Kod: ---include;koziolbeton.inc;koziolbeton;72.906;0.0;72.5321;2.00358e-005;;;;;end //Passive
include;koziolbeton.inc;koziolbeton01;-516.312;0.0;72.532;-180.0;;;;;end //Passive
include;koziolbeton.inc;koziolbeton02;-207.286;0.0;1025.33;-180.0;;;;;end //Passive
include;koziolbeton.inc;koziolbeton03;-213.967;0.0;1019.94;-180.0;;;;;end //Passive
include;koziolbeton.inc;koziolbeton04;-220.116;0.0;1017.11;-180.0;;;;;end //Passive
include;koziolbeton.inc;koziolbeton05;-220.129;0.0;539.117;-180.0;;;;;end //Passive
include;koziolbeton.inc;koziolbeton06;-213.985;0.0;641.927;-180.0;;;;;end //Passive
include;koziolbeton.inc;koziolbeton07;-207.219;0.0;721.581;-180.0;;;;;end //Passive
include;koziolbeton.inc;koziolbeton08;-333.327;0.0;1038.63;-180.0;;;;;end //Passive
include;koziolbeton.inc;koziolbeton09;-511.564;0.0;1034.57;-180.0;;;;;end //Passive
include;koziolbeton.inc;koziolbeton10;-509.96;0.0;1024.35;-180.0;;;;;end //Passive
include;koziolbeton.inc;koziolbeton11;-505.117;0.0;1008.44;-180.0;;;;;end //Passive
--- Koniec kodu ---

EDIT: Wstawiłem od nowa, jest ok.

szogun:
Chciałbym żeby AI uruchomiło się dopiero po zapodaniu KeyCtrl.

--- Kod: ---event odpalaj putvalues 10.0 none 0.1 0.1 0.1 Jump_to_order 0 0 endevent
event KeyCtrl09 multiple 3.0 none odpalaj tamara_go_sr3 endevent
--- Koniec kodu ---
Ale Jump_to_order wyzwala się zaraz po odpaleniu symka. Kombinowałem z memcellami ale zupełnie ich nie ogarniam.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod