Autor Wątek:  Wyjazd-Otłoczyn  (Przeczytany 10395 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Wyjazd-Otłoczyn
« dnia: 30 Grudnia 2009, 21:59:18 »
Witam. Zakładam ten wątek, ponieważ w wakacje planuję zrobić wypad do Otłoczyna.
Chcę się dowiedzieć czy ktoś z forumowiczów pisał by się na taki wypad?
Wiem że do wakacji jest dużo czasu, ale na razie pytam się czysto orientacyjnie.
Dla niewiedzących: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_kolejowa_pod_Ot%C5%82oczynem

Offline jussi19

  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Wyjazd-Otłoczyn
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Grudnia 2009, 23:44:51 »
Polecam dokument o tej katastrofie
&feature=related

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Wyjazd-Otłoczyn
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Grudnia 2009, 00:04:46 »
O samej katastrofie wątek jest tu: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,3232.0.html
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6355
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 389
Odp: Wyjazd-Otłoczyn
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Grudnia 2009, 01:10:00 »
Hm, tam niespecjalnie jest co zwiedzać. Pomnik jest w środku lasu, kawałek drogi (torów) zarówno od Otłoczyna, jak i od Brzozy. Z jednej strony jest poligon, z drugiej trochę lasu i szosa. Do tego jest na górze skarpy i z pociągu trzeba się przyglądać, żeby zauważyć.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2209
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Wyjazd-Otłoczyn
« Odpowiedź #4 dnia: 31 Grudnia 2009, 04:50:50 »
Niedaleko Warszawy też jest równie tragiczne miejsce, gdzie 4.06.1981r. w wypadku kolejowym zginęło 25 istot ludzkich. Pomiędzy stacją Osieck a podg. Jaźwiny. Koleją można się tam dostać dojeżdżając od stony Pilawy, bądź od strony Góry Kalwarii. Obecnie w miejscu wypadku stoi krzyż-pomnik z tablicą upamiętniającą ofiary tego wypadku. Czołowe zderzenie EN57 z ET41 na łuku, w wąwozie i pod wiaduktem. Jednostka na skutek zderzenia znalazła się na dachu elektrowozu o czym świadczą pogięte do dnia dzisiejszego barierki wiaduktu. To była potworna masakra..
Do dnia dzisiejszego nie zachował się ani jeden dokument o tej katastrofie.Pozostał jedynie Krzyż.   Do wiadomości publicznej podano informację, że w wypadku zginęło 15 osób..Niewiarygodne jak komunie zależało na tuszowaniu niedociągnięć.

Informacje o wypadku
http://kalendarium.polska.pl/wydarzenia/article.htm?id=385275
http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_kolejowa_w_Osiecku

A to przejazd EN57 od strony Góry Kalwarii przez miejsce, gdzie wydarzył się ten wypadek (w minucie 7:15)
http://www.youtube.com/watch?v=jwD9LuDOyCo&feature=related
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2009, 08:25:21 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1697
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Wyjazd-Otłoczyn
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Grudnia 2009, 09:26:48 »
Ja nie muszę daleko szukać:
O godzinie 4.24 pociąg pospieszny nr 81202 relacji Kołobrzeg – Warszawa Zachodnia, prowadzony lokomotywą EU07-159 z lokomotywowni Gdynia Grabówek, jadący bez zatrzymania przez stację Susz, w silnej mgle najechał z prędkością około 85 km/h na ruszający z toru głównego zasadniczego nr 2, spod semafora wyjazdowego pociąg towarowy nr 70992 relacji Gdańsk Olszynka – Gutkowo prowadzony lokomotywą ET22-404, zestawiony z 26 cystern z olejem napędowym. Powodem wypadku było zapomnienie przez dyżurnego ruchu dysponującego o fakcie zajęcia tor główny zasadniczy nr 2 przez pociąg towarowy, a następnie przygotowanie przejazdu bez zatrzymania po tym samym torze dla pociągu pospiesznego. Krótko po ruszeniu pociągu towarowego, gdy jechał on z prędkością 8 km/h, nastąpiło najechanie na jego koniec pociągu pospiesznego. Po uderzeniu nastąpiło spiętrzenie wagonów, pęknięcie cystern i zapalenie się rozlanego oleju napędowego. Spłonęła lokomotywa EU07-159 z zerwanym i zmiażdżonym nadwoziem i 3 wagony pociągu pospiesznego (w tym kuszetka i wagon sypialny), a czwarty wagon został uszkodzony i wykolejony jednym wózkiem. W pociągu towarowym zostało uszkodzonych 9 cystern, w tym 1 całkowicie rozbita. W wypadku zginęły 4 osoby (3 pracowników PKP w służbie i 1 podróżna, która przebywała u kierownika pociągu w wagonie bagażowym), rannych zostało 34 podróżnych. Pociąg pospieszny prowadził wieloletni pracownik PKP i znakomity fachowiec – starszy maszynista Kazimierz Opara z lokomotywowni Gdynia, który zginął w tym wypadku.

Było to 1-10-1985r
Krzysiek626


Lista ofiar wypadku w Suszu:

1. Danuta M. - podróżna
2. Kazimierz Opara - maszynista
3. Stanisław Gregorczyk - kierownik pociągu
4. Sławomir Gregorczyk - konduktor rewizyjny

Dodam jeszcze że jeszcze nie znalazłem zdjęcia EU07-159 w całości przed wypadkiem.
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2009, 09:40:09 wysłana przez Krzysiek626 »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Wyjazd-Otłoczyn
« Odpowiedź #6 dnia: 31 Grudnia 2009, 09:29:10 »
Cytuj
Do dnia dzisiejszego nie zachował się ani jeden dokument o tej katastrofie.Pozostał jedynie Krzyż.   Do wiadomości publicznej podano informację, że w wypadku zginęło 15 osób..Niewiarygodne jak komunie zależało na tuszowaniu niedociągnięć.
Masz jakiś dowód że podano 15 osób (może wycinek z gazety lub jakieś nagranie)? Teraz wszędzie jest liczba 25.
Jest strona Grzegorza Petki o wypadkach kolejowych. Wspominam o tym ponieważ najwięcej niewiadomych o wypadkach jest już nie za "komuny" tylko właśnie w ostatnich czasach. Dowiadujemy się często o różnych zdarzeniach jednak już o przyczynach bywa cicho. Nie ze względów ustrojowych czy politycznych. Powód jest bardzo przyziemny, żadnej firmie przewozowej nie zależy na rozgłosie, szczególnie tym który przynosi złe skojarzenia. Mamy dziś więcej mediów które donoszą nawet wtedy, kiedy ktoś utrudnia dostęp do informacji i nic więcej za tym się nie ma.
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2009, 09:36:52 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2209
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Wyjazd-Otłoczyn
« Odpowiedź #7 dnia: 31 Grudnia 2009, 10:05:15 »
Ja dowodu nie mam, natomiast z pewnością ma go Pan Grzegorz Petka, który na poprzedniej stronie związanej z wypadkami kolejowymi umieścił informację o 15-tu zabitych (miał taką informację z jakiegoś biuletynu wypadków). Na nowej stronie poświęconej wypadkom kolejowym pojawiła się już liczba 25-ciu zabitych.
O wypadku praktycznie nic nie wiadomo, ja natomiast nieoficjalnie wiem, że przyczyną powstania wypadku był samowolny wyjazd pociągu osobowego (prowadził go praktykant, pod" okiem" łukowskiego maszynisty Eugeniusza T.). Wyjazd osobowego ze stacji Osieck miał nastąpić na Rozkaz" S" na sygnał dyżurnej ruchu..Rozkaz został drużynie trakcyjnej dostarczony, natomiast wyjazd nastąpił bez sygnału" lizakiem" :( . Wrak tej EN57 (przynajmniej to co z niej pozostało) przez lata był pomieszczeniem służbowym sprzątaczek na terenie lokomotywowni w Łukowie.
P wypadku ujawniono szereg nieprawidłowości niemal wszystkim uczestnikom wypadku (poza drużyną trakcyjną pociągu towarowego). Podobno maszynista w chwili wypadku znajdował się w przedziale kierownika pociągu..Nic więcej nie wiem.
A co do tych" niewiadomych wypadków" zatuszowanych przez komunę - wypadek pod Piotrkowem Trybunalskim w Jarostach (lata 60-te) starcie pociągów" BATOREGO" i" POLONII" było dużo ofiar (uszkodzone 2 lokomotywy EU05).
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2009, 10:38:31 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline jussi19

  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Wyjazd-Otłoczyn
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Grudnia 2009, 10:08:16 »
Film opisujący katastrofę kolejową pociągu Praga - Moskwa, która wydarzyła się na odcinku Wrocław Psie Pole - Wrocław Długołęka 9.07.1977r.


Wątek leci na bocznicę. Kolejny raz odbiegliście od tematu zamiast udzielić prostej odpowiedzi na pytanie pierwszego postu.
Krzysiek626
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2009, 11:37:07 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1697
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Wyjazd-Otłoczyn
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Grudnia 2009, 11:36:29 »
Wypadki kolejowe w czasach PRLu a raczej to co podawano do wiadomości dla ogólu często mijało sie z prawdą. Dla przykładu katastrofa w Suszu bezpośrednio na miejscu zginęły tylko a może aż 4 osoby natomiast w szpitalu oraz w trakcie transportu kolejne 12 osób. W tamtych czasach podawało sie tylko liczbę ofiar które zginęły na miejscu reszta nie została wliczona w obraz katastrofy.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz