Witam
Wał (nasyp) możesz zrobić niezależnie od całego terenu jako odpowiednio zmodyfikowany plane (oczywiście z odpowiednią ilością segmentów (segs) w szerokości i długości)(screen nr 3). Ja w Gmaxie teren robię jako plane z odpowiednią ilością segmentów (segs), następnie PPM -> Convert to -> Convert to Editable mesh. Zaznaczasz przycisk "vertex" (screen nr 1), następnie przesuwasz punkt według osi Z (jeśli chcesz zrobić górkę lub dołek ;])(screen nr 2),[możesz również przesuwać punkty terenu w widoku "Top", wtedy masz wpływ na np. szerokość rowu]. Odległości o które przesuwasz punkty bądź całe obiekty są widoczne w trzech okienkach poniżej (X, Y, Z)[wszystkie odległości podane są w metrach]. Po wszystkim nakładasz teksturę i odpowiednio powielasz ;] Ogólny widok przedstawia screen nr 4.
Pozdrawiam
PS. Jeśli nie chcesz mieć takiego "ściętego" nasypu możesz to zmienić dodając więcej segmentów plane'a.