Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Reorganizacja słupów

(1/2) > >>

Ra:
Zabrałem się za wstawianie słupów w edytorze. Wniosek mam taki, że należałoby kompletnie je przeorganizować.

1. Zrobić kolejność parametrów jak w pozostałych obiektach: tekstura, x, y, z, kąt... Obecnie  kolejność parametrów jest taka: x, y, z, kąt, tekstura..., ale nie dotyczy to plików we*.inc.

2. Postawić słupy na ziemi. Obecnie słupy wiszą na końcach drutu. W edytorze bardziej istotne jest miejsce wstawienia słupa - wylicza się ono z krzywizny toru oraz podanej skrajni.

3. W pierwszej linijce pliku INC zamieścić informację o zaczepieniu drutów względem punktu wstawienia. Informacja ta byłaby przetwarzana przez edytor. Przykładowo, informacja mogłaby wyglądać tak:
--- Kod: ---//rainsted,h0=-2.4,v0=0,h1=-2.4,v1=1.6,(...inne parametry)
//dalsza część pliku
--- Koniec kodu ---

4. Zrobić słupy dwustronne. Obecnie istnieją słupy prawe oraz lewe, różniące się kątem wstawienia modeli. Na użytek edytora taki podział jest zupełnie niepotrzebny.

5. Urealnić długość wysięgników. Obecnie są zbyt krótkie, przez co łatwo urwać sobie głowę po wystawieniu przez okno, a na łukach z przechyłkami zdarza się, że słupy wchodzą do kabiny.

6. Dodać fazy LOD. Obecne słupy są widoczne z odległości 700m, 1000m, niektóre elementy z 400m. Moim zdaniem, w odległości rzędu 50m model wysięgnika można by zastąpić rysowaną linią, a w przypadku słupa - w odległości 150m. Ewentualnie można dać model uproszczony słupa w przedziale 50-200m. (Zakresy odległości trzeba ustalić eksperymentalnie.)

7. Żeby można było wieszać na słupach tabliczki hektometrowe, modele słupów powinny posiadać wycięcia. (Chyba że problem migotania blisko leżących trójkątów został już definitywnie rozwiązany.) Tabliczki nie da się wstawić w tym samym include z powodu ograniczenia ilości parametrów.

8. Żeby działały stare trasy ze starymi słupami, proponuję nowe słupy umieścić w oddzielnym katalogu - np. tra.


W późniejszym terminie będzie możliwość zaimportowania istniejących tras do edytora, dzięki czemu będzie można wymienić słupy (a także poprawić zwrotnice i geometrię torów). Obecnie do formatu edytora nie eksportują się wszystkie obiekty, jedynie tory, drogi, rzeki oraz include.

ShaXbee:

--- Cytat: Ra w 15 Października 2009, 14:22:20 ---Zabrałem się za wstawianie słupów w edytorze. Wniosek mam taki, że należałoby kompletnie je przeorganizować.

--- Koniec cytatu ---

Super że w końcu będzie porządny sposób ich wstawiania :)


--- Cytat: Ra w 15 Października 2009, 14:22:20 ---6. Dodać fazy LOD. Obecne słupy są widoczne z odległości 700m, 1000m, niektóre elementy z 400m. Moim zdaniem, w odległości rzędu 50m model wysięgnika można by zastąpić rysowaną linią, a w przypadku słupa - w odległości 150m. Ewentualnie można dać model uproszczony słupa w przedziale 50-200m. (Zakresy odległości trzeba ustalić eksperymentalnie.)

--- Koniec cytatu ---
LOD to podstawa i bardzo proszę modelarzy o potraktowanie tego serio.
Rysowanie linii jest nieco niewydajne - może dla większych odległości zastąpić poprostu cały słup jednym planem z teksturą.

Mariusz1970:
Znaczy się mówimy x,y,z, a myślimy x,z,y :)

youBy:

--- Cytat: Mariusz1970 w 16 Października 2009, 17:14:30 ---Znaczy się mówimy x,y,z, a myślimy x,z,y :)

--- Koniec cytatu ---
A piszemy -x,z,y ;]

Mariusz1970:
Ja tam w sumie przy pisaniu makra do rysowania mapy, -x się nie posługiwałem. Posłużyłem się tym:

--- Kod: ---ActiveSheet.Shapes.AddLine((xmax - x1) / dziel + 40, (ymax - y1) / dziel + 40, (xmax - x2) / dziel + 40, (ymax - y2) / dziel + 40).Select

--- Koniec kodu ---
:)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod