Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Pomocy z zapowiadaniem!!

<< < (2/2)

hunter:
Normalnie to event rzadko się włącza , a jak dam DebugMode, i steruję klawiszami [ i ] todopiero, gdy jadę do przodu  i cofam się do tyłu, to event czasami zaskakuję, i nic nie słychać. Dałem próbkowanie na 32000 hz i 16 bitów Mono. Czy to jest źle?? Proszę o szybką odpowiedź.

Pozdrawiam.

hunter:
Już sobie z tym poradziłem, było złe próbkowanie i zła głośność (1000). Dałem sobie na 99999 i było wszystko słychać... dopiero wtedy, gdy dałem event na KeyEvent. Ale teraz już mam tak, że włącza sie raz i nie powtarza..... I nie może zapowiadanie być w pliku *.INC (mój werdykt). Może się mylę... A oto instrukcja dla wszystkich:

1. Nagraj sobie zapowiadanie (oczywiście) w Rejestratorze Dźwięku (jeżeli go masz)
2. Zapisz dźwięk na dysk do folderu ....\Sounds z takim próbkowaniem(Zapisz Jako->Zmień - przycisk na dole): 24000 kHz,  8 bitów Mono.
3. Na końcu swojej trasy przed FirstInit dodaj taki ciąg:

node 900 0 (p1)_dzwiek sound (p2) (p3) (p4) nazwa_pliku.wav endsound
event (p1)_wlacz sound 0.0 (p1)_dzwiek 1 endevent

Legenda:
(p1) - Nazwa zapowiadania
(p2), (p3), (p4) - współrzędne X, Y, Z
nazwa_pliku.wav - Nazwa pliku WAV zapowiadania

A w obydwu jakiś torach np. tor1 i tor2 (muszą być za sobą!!! nie obok siebie!!) dodaj przed endtrack zdarzenie:

event2 (p1)_wlacz

UWAGA!! Nie dawać event2 na torze, który jest blisko koło źródła zapowiadania!!!!!

Teraz powinno chodzić, jeśli nie to nie wiem.
UWAGA! Trzeba mieć (chyba) patcha 160304v1-unoff !!!!!

Robione zapowiadanie było pod tym patchem.

Pozdrawiam i mam nadzieję, że będzie działało to wszystkim trasotwórcom, którzy chcą zrobić trasę z zapowiadaniem.

Bartek:

--- Cytat: "sq1mhv" ---A jaka jest wymagana częstotliwość próbkowania?? 32000hz i 16 bitów Mono ?? Może się mylę...
--- Koniec cytatu ---


Mylisz się. Wystarczy zobaczyć jak wyglądają obecne dźwięki. 22050 Hz, 8-bit, mono.

McZapkie:

--- Cytat: "sq1mhv" ---Już sobie z tym poradziłem, było złe próbkowanie i zła głośność (1000). Dałem sobie na 99999 i było wszystko słychać... dopiero wtedy, gdy dałem event na KeyEvent. Ale teraz już mam tak, że włącza sie raz i nie powtarza..... I nie może zapowiadanie być w pliku *.INC (mój werdykt).
--- Koniec cytatu ---


E, czemu nie? Skoro dzwony przejazdowe działają?
Tak w ogóle to możesz zrobić uniwersalny inc gdzie parametr Pcośtam
będzie definciował nazwę pliku wav (teraz o ile rozumiem definciowany jest na sztywno).

Acha, nie wiem o co chodzi że raz działa i potem nie.
Podczep wywolywanie dzwieku pod event multiple o nazwie keyctrl01
żebyś nie musiał jezdzić tam i z powrotem przy testowaniu :)
Jakby co to może wyprubuj dodatkowy event z flagą dżwięku 0 zamiast 1 lub -1
Ta flaga 0 wyłącza dźwięk, może on potrzebuje jakiegoś resetu?
Jeśli tak to wystarczyło by uruchomić oba eventy na raz tylko jeden z opóźnieniem.

Adam:

--- Cytat: "McZapkie" ---Jakby co to może wyprubuj dodatkowy event z flagą dżwięku 0 zamiast 1 lub -1 Ta flaga 0 wyłącza dźwięk
--- Koniec cytatu ---


Właśnie, jak jest z tą flagą? 0 - brak dźwięku, -1 - zapętlony bez przerwy. Domyślam się, że 1 powinien dawać raz odtworzony dźwięk (?), ale kiedy próbowałem, ciągle się powtarzał, tyle że w regularnych odstępach. Inne wartości nie działają.

Jak wstawić pojedynczy dźwięk?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod