Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Położenie modelu w scenerii

(1/1)

libertyn89:
Ostatnio napotkalem nastepujacy problem. Wstawiam do scenerii model nastepujacym poleceniem:

--- Kod: ---node -1 0 none model x z y d PKP/nazwa_modelu.t3d PKP/tekstura.tga endmodel
--- Koniec kodu ---

x, z, y - wspolrzedne
d - kat

I zauwazylem, ze dla d=0 model jest rownolegly do osi OY. Moje pytanie: czy tak jest zawsze, a moze zalezy to od modelu? I druga sprawa - jesli wstawiamy model w miejsce (x, z, y), to co to dla nas praktycznie oznacza? Ktory punkt modelu zostaje umieszczony w tym polozeniu i czy ten punkt mozna jakos zlokalizowac w pliku t3d?

przepioramarcin:
Screen pokazuje model i jego środek czyli punkt o który Ci chodzi.
W zależności jednak od umiejscowienia modelu w maxie środek tego modelu będzie miał inne współrzędne.

Paul:

--- Cytat: libertyn89 w 20 Czerwca 2009, 13:57:07 ---I zauwazylem, ze dla d=0 model jest rownolegly do osi OZ (nie wiem czy to dobra nazwa). Moje pytanie: czy tak jest zawsze, a moze zalezy to od modelu?
--- Koniec cytatu ---

Model jest umieszczony w swoim własnym, lokalnym układzie współrzędnych. Jeżeli d=0, to ten układ nie będzie obrócony względem układu w jakim umieszczona jest sceneria. Czy model będzie prostopadły, równoległy, czy ukośny to zależy jak został ustawiony w swoim lokalnym układzie przez autora.


--- Cytat: libertyn89 w 20 Czerwca 2009, 13:57:07 --- I druga sprawa - jesli wstawiamy model w miejsce (x, y, z), to co to dla nas praktycznie oznacza? Ktory punkt modelu zostaje umieszczony w tym polozeniu i czy ten punkt mozna jakos zlokalizowac w pliku t3d?

--- Koniec cytatu ---

Punkt 0,0,0 lokalnego układu modelu.

Pozdr

libertyn89:
Rozumiem ze bez pliku max nie da sie tych rzeczy sprawdzic?

Ra:
Najlepszą metodą na poznanie geometrii Symulatora jest rysowanie linii. Przykład dziesięciometrowej linijki:

--- Kod: ---node -1 0 none lines 0 0 0 10
0 0 0  0 1 0
1 0 0  1 1 0
2 0 0  2 1 0
3 0 0  3 1 0
4 0 0  4 1 0
5 0 0  5 1 0
6 0 0  6 1 0
7 0 0  7 1 0
8 0 0  8 1 0
9 0 0  9 1 0
10 0 0  10 1 0
endline
--- Koniec kodu ---

Linijkę można przesuwać za pomocą origin.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod