Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator
Położenie modelu w scenerii
(1/1)
libertyn89:
Ostatnio napotkalem nastepujacy problem. Wstawiam do scenerii model nastepujacym poleceniem:
--- Kod: ---node -1 0 none model x z y d PKP/nazwa_modelu.t3d PKP/tekstura.tga endmodel
--- Koniec kodu ---
x, z, y - wspolrzedne
d - kat
I zauwazylem, ze dla d=0 model jest rownolegly do osi OY. Moje pytanie: czy tak jest zawsze, a moze zalezy to od modelu? I druga sprawa - jesli wstawiamy model w miejsce (x, z, y), to co to dla nas praktycznie oznacza? Ktory punkt modelu zostaje umieszczony w tym polozeniu i czy ten punkt mozna jakos zlokalizowac w pliku t3d?
przepioramarcin:
Screen pokazuje model i jego środek czyli punkt o który Ci chodzi.
W zależności jednak od umiejscowienia modelu w maxie środek tego modelu będzie miał inne współrzędne.
Paul:
--- Cytat: libertyn89 w 20 Czerwca 2009, 13:57:07 ---I zauwazylem, ze dla d=0 model jest rownolegly do osi OZ (nie wiem czy to dobra nazwa). Moje pytanie: czy tak jest zawsze, a moze zalezy to od modelu?
--- Koniec cytatu ---
Model jest umieszczony w swoim własnym, lokalnym układzie współrzędnych. Jeżeli d=0, to ten układ nie będzie obrócony względem układu w jakim umieszczona jest sceneria. Czy model będzie prostopadły, równoległy, czy ukośny to zależy jak został ustawiony w swoim lokalnym układzie przez autora.
--- Cytat: libertyn89 w 20 Czerwca 2009, 13:57:07 --- I druga sprawa - jesli wstawiamy model w miejsce (x, y, z), to co to dla nas praktycznie oznacza? Ktory punkt modelu zostaje umieszczony w tym polozeniu i czy ten punkt mozna jakos zlokalizowac w pliku t3d?
--- Koniec cytatu ---
Punkt 0,0,0 lokalnego układu modelu.
Pozdr
libertyn89:
Rozumiem ze bez pliku max nie da sie tych rzeczy sprawdzic?
Ra:
Najlepszą metodą na poznanie geometrii Symulatora jest rysowanie linii. Przykład dziesięciometrowej linijki:
--- Kod: ---node -1 0 none lines 0 0 0 10
0 0 0 0 1 0
1 0 0 1 1 0
2 0 0 2 1 0
3 0 0 3 1 0
4 0 0 4 1 0
5 0 0 5 1 0
6 0 0 6 1 0
7 0 0 7 1 0
8 0 0 8 1 0
9 0 0 9 1 0
10 0 0 10 1 0
endline
--- Koniec kodu ---
Linijkę można przesuwać za pomocą origin.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej