Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Wstawianie lasów i pól w notatniku

<< < (2/4) > >>

Sm 42 driver:

--- Cytat: janek32 w 17 Czerwca 2009, 21:22:54 ---Dzięki, ale to umiem robić. Chodzi o wstawianie lasów z tekstur typu Forest01.tga, itd.

--- Koniec cytatu ---
Chodzi o tło? W notatniku będzie raczej ciężko, ale polecam gmax, wstawiasz plane'a, nakładasz teksturę i gotowe :)

201E-003:
W notatniku jak najbardziej wykonalne, nie zniechęcaj się ;) Długo zajmuje i potrzeba wyobraźni, ale ja z powodzeniem używam notatnika i jest dobrze ;)

Każde tło składa się z dwóch trójkątów współpracujących ze sobą, poniżej przykładowy wpis:
____________________________________________________________________________________________________________________
node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial las4.tga
-30.0 -0.2 500.0    0.794734 0.0 0.606958  0.00199807 0.000501901 end
-30.0 -0.2 400.0    0.794734 0.0 0.606958  3.998 0.000499517 end
-30.0 12.8 400.0    0.794734 0.0 0.606958  3.998 0.999498
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial las4.tga
-30.0 -0.2 500.0    0.794734 0.0 0.606958  0.00199807 0.000501901 end
-30.0 12.8 400.0    0.794734 0.0 0.606958  3.998 0.999498 end
-30.0 12.8 500.0    0.794734 0.0 0.606958  0.00199819 0.999501
endtri
____________________________________________________________________________________________________________________

Cyfry zaznaczone kursywą to współrzędne krańców tych trójkątów, pogrubione zaś to nazwa tekstury.
Wystarczy więc pozmieniać współrzędne tych punktów i już masz tło. Możesz się na tym wzorować.

Paul:

--- Cytat: 201E-003 w 18 Czerwca 2009, 10:09:09 ---Wystarczy więc pozmieniać współrzędne tych punktów i już masz tło.
--- Koniec cytatu ---

I jeszcze współrzędne wektora normalnego który określa jak na powierzchnię ma padać światło (trójka parametrów po współrzędnych wierzchołków), współrzędne UV tekstury (mapowanie - kolejne dwa parametry), trzeba do tego uważać na kolejność zapisu wierzchołków żeby trójkąt patrzył w dobrą stronę...

Ja rozumiem jakieś drobne poprawki w notatniku robić, ale całe trójwymiarowe bryły i to z mapowaniem? Chyba jak się komuś bardzo nudzi :) Nie lepiej sobie jakimś gmaxem życia ułatwić i zrobić to w nim 1000x szybciej? No chyba że chodzi o wymodelowanie prostopadłościaniu z 10 trójkątów z bokami równoległymi do osi współrzędnych :)

Pozdr

janek32:
Spróbuję coś z tym zrobić. Zamierzam po prostu coś pododawać do istniejących scenerii, a gMax nie ma możliwości importu.

Paul:
Można pospisywać sobie współrzędne, zrobić w Gmaxie luźny lasek tam gdzie trzeba i wkleić do pliku scenerii. Jak edytujesz w notatniku to i tak nie widzisz co gdzie wstawiasz, też musisz zapisywać i uruchamiać w eu07 żeby podejrzeć efekty.

Pozdr

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod