Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa
Semafor świetlny i kształtowy
(1/1)
jageer:
Wczoraj jechałem sobie wzdłuż torów i zauważyłem ciekawą sytuację, otóż na linii jedno torowej była tarcza ostrzegawcza, świeciło się na niej światło pomarańczowe. Następnie był semafor dwu ramienny, oczywiście mniej więcej w odległości drogi hamowania. (jakiś odstępowy czy coś, bo nie był to wjazdowy), na którym podany był sygnał S1, a dosłownie przed nim z 2-3 metry stał semafor świetlny (na tabliczce To), który był ciemny, a pod nim wskaźnik W1.
Jak należy zachować się w takiej sytuacji, domyślam się, że należy zatrzymać skład przed semaforem, oraz jaki cel ma stojący (ciemny) semafor świetlny (tarcza ostrzegawcza) ??
EU07-457:
--- Cytat: jageer w 14 Czerwca 2009, 19:49:22 ---Wczoraj jechałem sobie wzdłuż torów i zauważyłem ciekawą sytuację, otóż na linii jedno torowej była tarcza ostrzegawcza, świeciło się na niej światło pomarańczowe. Następnie był semafor dwu ramienny, oczywiście mniej więcej w odległości drogi hamowania. (jakiś odstępowy czy coś, bo nie był to wjazdowy), na którym podany był sygnał S1
--- Koniec cytatu ---
Czyli całkiem normalna sytuacja. Droga hamowania na pewno była zachowana, chyba, że na tarczy znajdował się wskaźnik W20. Po czym stwierdzasz, że nie był to wjazdowy?
--- Cytuj ---a dosłownie przed nim z 2-3 metry stał semafor świetlny (na tabliczce To), który był ciemny, a pod nim wskaźnik W1.
Jak należy zachować się w takiej sytuacji, domyślam się, że należy zatrzymać skład przed semaforem, oraz jaki cel ma stojący (ciemny) semafor świetlny (tarcza ostrzegawcza) ??
--- Koniec cytatu ---
To był po prostu semafor z tarczą ostrzegawczą odnoszącą się do następnego semafora. Niekiedy (coraz rzadziej) zamiast tarczy ostrzegawczej świetlnej można spotkać tarczę ostrzegawczą kształtową. Fakt, tarcza powinna wskazywać jakiś sygnał, w tym przypadku należy przyjąć, że wskazuje sygnał Os1 - czyli bezpieczniejszy. Ciemna tarcza nie ma nic wspólnego z semaforem, przy którym stoi.
jageer:
Dzięki za odpowiedź. W sumie wywnioskowałem, że nie jest wjazdowy bo nie było żadnej stacji czy mijanki, chyba, że wjazdowy był na posterunek odstępowy, aczkolwiek żadnej nastawni, budynku posterunkowego tam nie widziałem w odległości kilku km w obie strony. Dopiero potem był mały przystanek osobowy. Chyba, że sterowane zdalnie, ale przy urządzeniach mechanicznych to wykluczyłem :D Zdziwił mnie tylko fakt, że semafor był ciemny, no i że pod semkiem stoi tarcza ostrzegawcza dla następnego :)
El Mecánico:
Być może ten punkt jest ujęty w WOS'ie jako semafor nieczynny (do usunięcia lub modernizacji, w trakcie modernizacji), albo wystawiony był na niego rozkaz "S".
Paul:
--- Cytat: jageer w 14 Czerwca 2009, 19:49:22 ---a dosłownie przed nim z 2-3 metry stał semafor świetlny (na tabliczce To), który był ciemny, a pod nim wskaźnik W1.
--- Koniec cytatu ---
Tarcza ostrzegawcza nie jest semaforem. Semafory świetlne to tylko te sygnalizatory, które mają komorę czerwonego światła.
--- Cytat: EU07-457 w 14 Czerwca 2009, 20:03:00 ---Fakt, tarcza powinna wskazywać jakiś sygnał, w tym przypadku należy przyjąć, że wskazuje sygnał Os1 - czyli bezpieczniejszy. Ciemna tarcza nie ma nic wspólnego z semaforem, przy którym stoi.
--- Koniec cytatu ---
Tarcza ostrzegawcza przy semaforze kształtowym normalnie jest ciemna, sygnał na niej wyświetlany jest tylko łącznie z sygnałem zezwalającym na semaforze.
Pozdr, Paweł
Nawigacja
Idź do wersji pełnej