Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Teksturowanie modelu (gMax)
janek32:
Witam,
ostatnio próbuję wymodelować trafostację. Model już prawie mam, ale problem się zaczął przy teksturowaniu. Nie wiem jak zrobić, żeby poszczególne ściany oteksturować inną częścią tekstury. Wrzucam screen tekstury i modelu (na wszelki wypadek).
PS Nie pisać "wywal trawę z tekstury", bo mam kilka powodów, dla których nie wywaliłem.
PS2 Jak w gMaxie włączyć renderowanie?
youBy:
Gmax nie posiada modułu rendreującego (m.in. dzięki temu jest darmowy). Można próbować ściągać moduły do niego.
Aby oteksturować każdą scianę oddzielnie, należy uzyć modyfikator "Unwrap UVW", następnie z jego poziomu zaznaczyć scianę, w widoku dopasowywania nacisnąć prawym -> "detach edge verts" i dopasować mapowanie.
janek32:
Po wykonaniu tego pogarsza się jakość tekstury na obiekcie. Od czego to zależy? I do czego jest detach edge verts?
youBy:
Najczęściej zaraz po wykonaniu obiektu wszystkie jego ściany mają takie samo mapowanie. Owe polecenie oddziela zaznaczoną ścianę tak, że można dowolnie formować mapowanie.
Sm 42 driver:
--- Cytat: janek32 w 29 Maja 2009, 17:34:52 ---Po wykonaniu tego pogarsza się jakość tekstury na obiekcie. Od czego to zależy?
--- Koniec cytatu ---
Ztcw gmax zmniejsza rozdzielczość tekstury, gdy podglądasz model w perespective, w symku wszystko jest w porządku :)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej