Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa
Jakie zakłady przemysłowe funkcjonowały w Twojej okolicy?
crazy-life:
W Gliwicach jest tego trochę, ale opiszę tylko te, o których wiem.
Fabryka Drutu Gliwice (dawniej Fabryka Drutu i Wyrobów z Drutu).
Została założona w 1852 roku. Bocznica przecina ulicę Dubois, a łączy się z innymi torami w okolicach Dworca w Gliwicach. Biorąc pod uwagę jej stan, nie jest już użytkowana.
Fabryka Opla (General Motors Manufacturing Poland)
Fabryka istnieje od 15 lat. Bocznica przecina ulicę Portową i biegnie wzdłuż ul. Tomasa Edisona.
Niedaleko od torów odchodzi też bocznica Zakładu Tworzyw Sztucznych Izo-Erg, położonego przy ul. Jana Śliwki, ale nie udało mi się zrobić jej zdjęć, nie wiem też czy jeszcze jest czynna.
Gliwicka Fabryka Wagonów (dawniej Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego), mieszcząca się przy ulicy Błogosławionego Czesława.
Udało mi się zrobić tylko kilka zdjęć w okolicach ul. Sportowej (niedaleko stadionu KKS Kolejarz), na których widać parę wagonów i zardzewiałe tory, ale na pewno kilka bocznic dochodzących do fabryki jest użytkowanych.
Bocznice kolejowe są też przy Porcie Gliwice, w Łabędach przy Bumarze, jak kiedyś uda mi się zrobić zdjęcia, to wrzucę je i napiszę coś więcej.
Dawniej w Gliwicach była też bocznica prowadząca do GZUT-u przy ulicy Robotniczej, ale już nie ma po niej śladu. Przez miasto przechodziły też kiedyś tory kolei wąskotorowej łączące okolice Gliwickiej Fabryki Wagonów z KWK Sośnica-Makoszowy i linią biegnącą na południe od miasta. Teraz zostało po nich tylko kilka podkładów w ścieżce i most nad Kłodnicą niedaleko ulicy Królewskiej Tamy.
Zdjęcia:
1. Bocznica prowadząca do Fabryki Drutu, przecinająca ul. Dubois.
2. Bocznica Fabryki Drutu łącząca się z innymi torami (w oddali widać już perony Dworca w Gliwicach).
3. Początek bocznicy fabryki Opla.
4. Bocznica fabryki Opla przecinająca ul. Portową.
5. Widok na fabrykę Opla.
6. Tory w ulicy Sportowej (nieprowadzące do niczego) przy Gliwickiej Fabryce Wagonów.
7.,8. Teren Gliwickiej Fabryki Wagonów.
9. To, co zostało z bocznicy prowadzącej do GZUT-u (zdjęcie zrobiono na terenie GZUT-u).
10. Pozostałości po torach biegnących kiedyś przez Gliwice.
Strzelec12:
Mieszkam w okolicy Kęt (linia 117). W mieście funkcjonuje zakład Grupy Kęty SA zajmujący się metalurgią. Do Zakładu Metali Lekkich doprowadzono 2 tory ze stacji. Teraz nie wiem jakie pojazdy tam podjeżdżają, bo dawno tam nie zaglądałem ale chyba tam podjadę.
karolmaszynista:
Zakłady z bocznicą funkcjonującą:
Ciepłownia zasilająca moją wodę i grzejniki,
bliżej nieokreślony zakład ma też bocznicę, nie wiem co tam jest, wożą tam cysterny,
Nieczynne bocznice:
Zakłady Mięsne-czynny zakład nadal.
robotnicy drogowi- nadal czynny zakład.
Dawna jednostka wojskowa- jednostkę usunięto.
I nasza Wąsk. KD na swojej trasie miała cegielnie, i większość towaru to były cegły.
obecnie ruch turystyczny jest, cegielni nie ma.
kmost:
W mojej okolicy największym zakładem jest Jastrzębska Spółka Węglowa. Zarządcą sieci kolejowej jak i bocznic jest natomias Jastrzębska Spółka Kolejowa (http://www.jsk.pl/firma schemat sieci). Zaś przewoźnikiem obsługującym w/w linie jest obecnie DB Schenker
stfn:
Słupsk:
Słupskie ZNTK zamknięto koło 2000 roku, budynki wyburzono, teraz stoi tam Kaufland. Ale wciąż działają jakieś warsztaty naprawy wagonów, ostatnio widziałem wagon Regio Express i środkowy człon jakiegoś EN57. Stoi też tam ciągle SM42 rozbita pod Korzybiem.
Z działających bocznic to ostała się chyba tylko jedna, prowadząca do skupu złomu na ul. Grunwaldzkiej, raz na jakiś czas SM42 przyprowadzi kilka EAOSów. Kiedyś była jeszcze jedna tuż obok prowadząca do młynów (dawniej cegielni). Jest jeszcze bocznica do elektociepłowni, ale nie wiem czy działa. No i jest linia kolejowa któa kiedyś prowadziła do Budowa, teraz dochodzi tylko do granic miasta i z tego co wiem też jest nieużywana.
I mam pytanie, szkoda do niego zakładać osobny wątek, a nigdzie nie mogę znaleźć na nie odpowiedzi. Po co są takie jakby bramy nad torami na stacjach? Zwykłe metalowe rurki zespawane w bramę, czasem z ruchomymi częściami węwnatrz. Urządzenia do sprawdzania czy wagony nie przekraczają skrajni?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej