Autor Wątek:  Fizyka DieselElectric - jak zmienić parametry?  (Przeczytany 5525 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Fizyka DieselElectric - jak zmienić parametry?
« dnia: 06 Maja 2009, 17:23:02 »
Otóż postanowiłem trochę pogrzebać w.chk oraz .mmd   lokomotywy SU46 celem urealistycznienia jej prowadzenia. Elementy, które chciałem poprawić to przede wszystkim praca silnika spalinowego, dodanie dźwięku silników trakcyjnych, czy choćby wentylatorów silników trakcyjnych.
Jedyne, co udało mi się zrobić, to
-nagiąć skrajne wysokości obrotów silnika metodą prób i błędów
-dać zerową siłę pociągową na pozycję W
-dodać dźwięk sprężarki - co w sumie jest najbanalniejszym banałem i nie mam, czym się chwalić, ale pod dźwięk sprężarki można różne ciekawe rzeczy podpiąć :)

No i generalnie d**a zbita, bo po godzinie grzebania przy cyferkach i rozkminiania, co do czego jest nic nie udało mi się osiągnąć. Konkretnie, to pytam:
1. Czy jest możliwość "uruchomienia" dźwięku spod "engine" w .mmd. Mnożniki dotyczą właśnie obrotów, ale czy da się jakoś to zmiksować, żeby jednocześnie nastawnik dawał dźwięk dla silnika, a silniki trakcyjne wyły zależnie od prędkości
2. Czy jest komenda dotycząca opóźnienia narastania obrotów silnika spalinowego. Ciekawa jest linijka :
"Circuit: CircuitRes=0.01 ImaxLo=2100 ImaxHi=2100 IminLo=400 IminHi=400"
w .chk, ale jej edycja nic zmienia. Myślałem, że może circuitres to curcuit resistance i może w ten sposób, ale znów d**a
3. Czy jest możliwość stworzenia "załączenia wentylatorów silników trakcyjnych"
4. Czy jest możliwość stworzenia pompki olejowej przed załączeniem silnika spalinowego.

Generalnie elementarne pytania jeżeli chodzi o fizykę, no ale w tym symku akurat nie siedzę za głęboko. Jak się nie da, to trudno. Mam nadzieję, że dizelpak2 nadrobi zaległości lokomotyw spalinowych z przekładnią elektryczną...
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Fizyka DieselElectric - jak zmienić parametry?
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Maja 2009, 18:04:04 »
1. Czy jest możliwość "uruchomienia" dźwięku spod "engine" w .mmd. Mnożniki dotyczą właśnie obrotów, ale czy da się jakoś to zmiksować, żeby jednocześnie nastawnik dawał dźwięk dla silnika, a silniki trakcyjne wyły zależnie od prędkości
2. Czy jest komenda dotycząca opóźnienia narastania obrotów silnika spalinowego. Ciekawa jest linijka :
"Circuit: CircuitRes=0.01 ImaxLo=2100 ImaxHi=2100 IminLo=400 IminHi=400"
w .chk, ale jej edycja nic zmienia. Myślałem, że może circuitres to curcuit resistance i może w ten sposób, ale znów d**a
3. Czy jest możliwość stworzenia "załączenia wentylatorów silników trakcyjnych"
Nie.
4. Czy jest możliwość stworzenia pompki olejowej przed załączeniem silnika spalinowego.
Będzie w DP2.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Fizyka DieselElectric - jak zmienić parametry?
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Maja 2009, 18:14:05 »

-nagiąć skrajne wysokości obrotów silnika metodą prób i błędów
-dać zerową siłę pociągową na pozycję W
Zerową siłę pociągową dałem w swoim packu poprawionych fizyk tak samo jak i wpisy prądów i napięć przekładni elektrycznej tak żeby było możliwe jak najrealniej. Tylko nie rozumiem na czym ma polegać to naginanie obrotów?

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fizyka DieselElectric - jak zmienić parametry?
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Maja 2009, 19:51:05 »
Różnice obrotów dla konkretnych pozycji nastawnika są zbyt małe. Przede wszystkim za mała jest dźwiękowa różnica między 1 i 13 pozycją. 1100rpm, czyli obroty na ogrzewaniu to kompletnie nie to. Posłuchajcie, co się dzieje z silnikiem na załączonym ogrzewaniu, kiedy się da nastawnikiem więcej obrotów niż 1100 (konkretnie mam na myśli lekki spadek obrotów i "załączenie świszczącego turbo")



albo spójrzcie na same efekty dźwiękowe ostrego odjazdu suki przy załączonej prądnicy ogrzewczej:


... już nawet nie wspominając o wspomnianym opóźnieniu oraz charakterystycznym "dyszeniu" przy redukcji obrotów, albo nawet o tym, że silnik na trasie potrafi wariować. Ostatnio zaliczyłem szok, jak na 9 pozycji w fiacie, silniczek szalał sobie od 1000 nawet do 1500 obrotów.

No i jeżeli mówimy o 100% realiźmie, to nie ma mowy o żadnym stukocie, czy klekocie w kabinie przy zamkniętych drzwiach maszynowni. Rozjazdy jedynie czuć, a silnik to tylko dudniący bas

Moim skromnym zdaniem najlepsze dla diesli byłoby rozwiązanie trainzowe, czyli stała sekwencja dźwięków przypisana do każdej pozycji nastawnika, z tym, że dając np od razu 13 pozycję, omijany byłby dźwięk przypisany stałej pozycji, a sekwencja leciałaby tylko na dźwiękach wchodzenia na kolejne pozycje. Z nagraniem takiego dźwięku nie byłoby problemu. Mam gdzieś skitrane kilka próbek dźwięku silnika na każdą pozycję. Raczej mechanicy nie mają oporów, żeby na moment wyłączyć went. s. trak. i pokręcić nastawnikiem na postoju ;p
« Ostatnia zmiana: 06 Maja 2009, 20:00:13 wysłana przez kurak303E »
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Fizyka DieselElectric - jak zmienić parametry?
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Maja 2009, 19:58:55 »
Rozumiem tobie chodzi o dźwięki, to chyba trzeba zmieniać w mmd obroty jeśli chodzi o ich wartość to są prawidłowe, oprócz wzrostu podczas włączania ogrzewania ale to już trzeba zmieniać w exe.

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fizyka DieselElectric - jak zmienić parametry?
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Maja 2009, 20:00:54 »
Czyli jednak exe... szkoda. No to czekamy DP2


   « Dodano: 01 Stycznia 1970, 00:59:59 »
Czyli jednak exe... szkoda. No to czekamy DP2

1. Czy jest możliwość "uruchomienia" dźwięku spod "engine" w .mmd. Mnożniki dotyczą właśnie obrotów, ale czy da się jakoś to zmiksować, żeby jednocześnie nastawnik dawał dźwięk dla silnika, a silniki trakcyjne wyły zależnie od prędkości
2. Czy jest komenda dotycząca opóźnienia narastania obrotów silnika spalinowego. Ciekawa jest linijka :
"Circuit: CircuitRes=0.01 ImaxLo=2100 ImaxHi=2100 IminLo=400 IminHi=400"
w .chk, ale jej edycja nic zmienia. Myślałem, że może circuitres to curcuit resistance i może w ten sposób, ale znów d**a
3. Czy jest możliwość stworzenia "załączenia wentylatorów silników trakcyjnych"
Nie.
4. Czy jest możliwość stworzenia pompki olejowej przed załączeniem silnika spalinowego.
Będzie w DP2.

A co do pierwszych opcji. W ogóle cały silnik MaSzyny nie pozwala na takie cuda? Czy jest to możliwe jakkolwiek w tym symulatorze?

Czy da radę zrobić w miarę realistyczne bocznikowanie?

« Ostatnia zmiana: 06 Maja 2009, 23:58:59 wysłana przez kurak303E »
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl